Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@22:58:47 GMT

پایین آمدن تیراژ کتاب در کشور

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۰۳۶۲۶

پایین آمدن تیراژ کتاب در کشور

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،امین الله سالاری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان عنبرآباد گفت:همزمان با سومین روز از هفته کتاب و کتابخوانی نشست ادبی اصحاب فرهنگ و هنر با حضور بیوک ملکی شاعر و نویسنده کشوری در این شهرستان برگزار شد.

وی افزود: در کشورهای جهان سوم سرانه مطالعه کتاب بسیار پایین است و این معضلی بزرگ برای جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالاری تصریح کرد: جای تاسف است که در جامعه امروزی سرانه مطالعه ما بسیار
پایین باشد و با توجه به پایین بودن سرانه مطالعه، زمان مطالعه افراد کمتر از 15 دقیقه است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عنبرآباد بابیان اینکه آمار پایین سرانه کتاب در کشور ما بسیار تاسف بار است،اظهار کرد: مطالعه کتاب باعث ایجاد آرامش و تقویت کارکرد مغز می شود و این مهم باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و فرهنگ کتابخوانی باید در جامعه نهادینه شود.

همچنین بیوک ملکی شاعر و نویسنده کشوری ضمن گرامیداشت هفته کتاب ،در این نشست ادبی گفت :هفته کتاب را باید جشن بگیریم تا به اهمیت کتاب پی برده شود.

وی افزود: متاسفانه تیراژ کتاب در کشور ما پایین آمده و این یک فاجعه بزرگ برای هنرمندان در این حوزه است.

بیوک ملکی با بیان اینکه کتاب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است ما باید به این اهمیت مهم پی ببریم،اظهار کرد: اگر در فردی فرهنگ کتاب و کتاب خواندن نهادینه شود دیگر هیچ گزینه ای او را از این مسیر منحرف نمی کند.

ملکی با بیان اینکه فرهنگ کتاب خوانی برای هیچ دوره ای در کشور ما نهادینه نشده است تصریح کرد: به جز اقداماتی که معمولا به واسطه برخی از معلمان به صورت شخصی در رابطه با افزایش میل به مطالعه در مدارس اتفاق می‌افتد، هیچ سیاست‌ روشنی طی دهه‌ های اخیر در آموزش و پرورش صورت نگرفته است.
انتهای پیام/ی

کاهش تیراژکتاب و فاجعه ای برای هنرمندان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۳۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان در دستور کار قرار دارد

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به افتتاح ۸۰۰ کلاس درس در سال گذشته گفت: در سال تحصیلی آینده و در ماه‌های آینده بسته‌های جدید توسعه فضاهای آموزشی در استان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد که‌ موجب ارتقای سرانه فعلی فضای آموزشی می‌شود.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077716 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • بررسی قوانین مشاعات آپارتمان از نظر وکیل ملکی کرج
  • استاندارد پایین خودروهای داخلی عاملی در بروز ناترازی بنزین
  • کمیته امداد تویسرکان از مادران باردار و شیرده حمایت می کند
  • ابتذال در سینما برآیند تقاضا است/ از کیهان بچه‌ها شروع کردم
  • دبیرکل کتابخانه‌ها:عدد دقیقی از سرانه مطالعه در کشور نداریم!
  • ارتقای سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان در دستور کار قرار دارد
  • دستگیری عاملان کلاهبرداری ۲۰ میلیاردی در تهران
  • رسمی: بازی پایین جدولی‌های لیگ 3 هیچ نشد
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • ضبط ۲ دستگاه موتور سیکلت خارجی غیرمجاز