Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون هماهنگي و مديريت امور زائران استانداري خراسان رضوي گفت: 276 پايگاه جاده‌اي با کمک خيران مردمي راه‌اندازي شده است که هم‌اکنون حدود 200 ايستگاه در حال خدمات‌دهي هستند و طي 2 يا 3 روز آينده نيز فعاليت بقيه آن‌ها آغاز مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، محمدحسن واحدي امشب در همايش «آغاز به خدمت خادمان افتخاري حريم رضوي» اظهار داشت: رويکرد جديد شهروندمحوري و حرکت براي ايجاد يک شهر هوشمند در مديران جديد شهرداري مشهد نويدي براي يک حرکت پويا و توسعه همه جانبه با رويکرد مشارکت‌پذيري و مشارکت‌محوري مردم خراسان رضوي به خصوص شهر مقدس مشهد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه حدود 45 هزار زائر پياده در حال حرکت به سمت شهر مشهد هستند، افزود: جايگاه‌هاي در نظر گرفته‌شده در جاده‌ها مورد بررسي قرار گرفته است و 276 پايگاه جاده‌اي با کمک خيران مردمي راه‌اندازي شده که هم‌اکنون حدود 200 ايستگاه در حال خدمات‌دهي هستند و ظرف دو يا سه روز آينده نيز فعاليت بقيه آنها آغاز مي‌شود.
معاون هماهنگي و مديريت امور زائران استانداري خراسان رضوي اضافه کرد: در اين خصوص 13 بسته اجرايي مشخص با 10 راهبرد، 39 سياست، 140 برنامه و 725 پروژه ارائه شده و بخشي از اين بسته به بحث زيارت و ميزباني توسط مردم مشهد پرداخته است، چراکه هيچ حرکت سيستماتيکي براي مشارکت انبوهي از مردم مشهد انجام نشده و ما در بحث ميزباني از زائر ضعف‌هاي بسيار شديدي داريم.
واحدي با اشاره به اينکه، از سال گذشته طرح «جهاد خدمت» اجرا شد و امسال با نوآوري و خلاقيت، تعاملات بهتري ايجاد شده است، ادامه داد: هم‌اکنون به سمتي حرکت مي‌کنيم که به زائران نيز توجه شود و اين نکته نيز مد نظر قرار گيرد، چراکه در سال‌هاي گذشته کمتر به آن پرداخته شده بود، بنابراين بايد در دستور کار مديران استان در تمام عرصه‌ها قرار گيرد تا همه جوانب به مجاور که خود يک زائر محسوب مي‌شود، توجه شود.
وي اظهار داشت: يکي از برنامه‌هاي امسال «قرار زيارت» است که از جمعه اين هفته آغاز مي‌شود و پس از 28 ماه صفر، روزهاي چهارشنبه هر هفته به زيارت امام رضا(ع) اختصاص مي‌يابد و مردم از اقصي نقاط شهر مشهد به زيارت امام رضا(ع) مشرف مي‌شوند.
معاون هماهنگي و مديريت امور زائران استانداري خراسان رضوي با بيان اين مطلب که مذاکرات و تفاهمات در اين خصوص صورت گرفته است و شهرداري مشهد نيز نقش کليدي در آن ايفا مي‌کند، عنوان کرد: طبق تفاهم‌نامه‌اي با آستان قدس رضوي، تمام امکانات، رواق‌ها و مهمانسرا در اختيار مجاوران قرار مي‌گيرد.
واحدي با اشاره به اينکه شهرداري مشهد در اربعين امسال خوش درخشيد و فعاليت‌ها و عمليات‌هاي خوب انجام داد، ادامه داد: 17 استان در 276 ايستگاه مشارکت کردند و از 10 استان نيز امدادگر اعزام شده، يک هزار نفر نيز در جاده‌ها در حال آماده‌سازي ايستگاه‌ها هستند.
وي با بيان اينکه، اولين گروه از زائران پياده امشب به ملک‌آباد رسيده‌اند و گروه ديگري نيز امشب به چناران مي‌رسند، گفت: اسکان، امنيت و امداد و نجات اين کاروان‌ها پيش‌بيني شده است و نهادها، شهرداري و خيران دست به دست هم داده‌اند تا اين خدمات به خوبي انجام شود.
انتهاي پيام/ج

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۴۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا را به دلیل میزبانی غیرعادلانه ازبکستان تحریم کرد

 با تصمیم کمیته فنی مچ‌اندازی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، تیم ملی کشورمان در مسابقات آسیایی ۲۰۲۴ ازبکستان شرکت نمی‌کند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، پس از اینکه کنفدراسیون مچ‌اندازی آسیا در تصمیمی یکطرفه و مطرح کردن بهانه‌های عجیب میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا 2024 را از جزیره کیش در ایران به تاشکند در ازبکستان منتقل کرد، امروز (سه‌شنبه) جلسه کمیته فنی مچ‌اندازی با حضور رئیس و نایب رئیس فدراسیون تشکیل شد.

بعد از بحث و بررسی درباره تصمیم ناعادلانه کنفدراسیون آسیا و سلب میزبانی از ایران، رأی‌گیری برای اعزام یا عدم اعزام تیم ملی ایران به مسابقات آسیایی ازبکستان به‌صورت مخفی صورت گرفت که در نهایت با رأی اکثریت اعضای کمیته فنی، مقرر شد تیم ملی ایران (نایب قهرمان سال 2023 آسیا) به نشانه اعتراض در مسابقات آسیایی ازبکستان شرکت نکند.

تمامی اعضای کمیته فنی تأکید کردند فدراسیون ایران مسابقات آسیایی ازبکستان را تحریم و در نامه‌ای به فدراسیون جهانی اعتراض خود را بابت این اتفاق و دلسردی حدود 300 ورزشکار ایرانی که قرار بود در این رویداد شرکت کنند، اعلام کند. مقرر شد فدراسیون و کمیته مچ‌اندازی تمرکز خودشان را روی برگزاری باشکوه مسابقات بین‌المللی مستریونیورس 2024 ایران و حضور حداکثری ورزشکاران داخلی و خارجی و همچنین اعزام تیم پرقدرت به مسابقات جهانی 2024 مولداوی بگذارند.

از سوی دیگر فدراسیون بدنسازی جهت دلجویی از ورزشکاران منتخب کمیته فنی جهت شرکت در مسابقات آسیایی، شرایط را برای حضور ورزشکاران در قالب تیم ملی در مسابقات بین‌المللی جام زنده یاد یزدان راد (مستریونیورس ایران) در خرداد ماه سال جاری مهیا خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: میزبانی مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از ایران گرفته شد مسابقات مچ اندازی قهرمانی بانوان کشور (عکس)

دیگر خبرها

  • برپایی جشن‌های دهه‌ کرامت در گیلان و میزبانی از سه کاروان خدام رضوی
  • ایران مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا را به دلیل میزبانی غیرعادلانه ازبکستان تحریم کرد
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • شورای شهر مشهد با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • میزبانی مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از ایران گرفته شد
  • آغاز طرح ارتقای ایمنی تردد عابران و موتورسواران در گیلان