Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@08:34:48 GMT

توصیه‌های "بولت" برای بهتر غذا خوردن و دویدن

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۰۵۴۰۹

یوسین بولت قهرمان دوی ۱۰۰ متر و ۲۰۰ متر و دارنده رکوردهای جهانی بولت در مصاحبه‌ای با تلگراف درباره رسیدن به آمادگی جسمانی و تغذیه و تمرین مناسب گفت. آفتاب‌‌نیوز : به گزارش تلگراف، یوسین بولت سریع‌ترین مرد جهان معتقد است که رسیدن به آمادگی جسمانی بالا برای هیچ فردی غیر ممکن نیست و محدودیتی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فقط راه طولانی‌تری در پیش است. در این مصاحبه آمده است:
* چرا دویدن مهم است؟
دویدن بسیار مهم است. مردم به دلایل مختلفی می‌دوند. برای گرفتن مدال یا برای سلامتی. برای من، دویدن تمام زندگی‌ام است.
* بهترین راه برای دویدن یک آماتور چیست؟
بستگی به هدف فرد دارد. بیشتر مربیان پیشنهاد می‌کنند برای این که فرد در دویدن مهارت پیدا کند ترکیبی از دویدن، اینتروال و وزنه‌ زدن باید انجام شود. دوندگان سرعت، دویدن طولانی مدت انجام نمی‌دهند. کسانی که می‌خواهد دوی استقامت تمرین کنند بهتر است اینتروال و وزنه را نیز در برنامه خود داشته باشند.
* یک دونده آماتور باید چقدر تمرین کند؟
این باز هم به هدف فرد بستگی دارد. هیچ اندازه‌گیری خاصی وجود ندارد.
* آیا لباس‌های دویدن مهم هستند؟
کفش بسیار مهم است. کفش ورزشی مناسب، از آسیب دیدگی جلوگیری می‌کند. از نظر علمی ثابت شده کفش‌هایی که کفی‌های مارک Enertor دارند آسیب دیدگی را کاهش می‌دهند. کسی که آسیب دیدگی داشته باشد نمی‌تواند پیشرفت کند یا سریع بدود.
* تغذیه چقدر مهم است؟ آیا شما می‌توانید همه چیز بخورید؟
زمانی که جوان‌تر بودم بیشتر می‌توانستم هر چیزی که می‌خواهم بخورم اما با بالا رفتن سن، تغذیه را بهتر کردم. وجود گوشت، میوه و سبزیجات حتما در برنامه مهم است زیرا باید مطمئن شوم که انرژی کافی دارم و از اضافه وزن جلوگیری کنم.
* آیا همه می‌توانند توانایی دویدن خود را افزایش دهند یا باید "سریع" به دنیا بیایند؟
هر کسی با استعدادی به دنیا می‌آید. همه نمی‌توانند در المپیک قهرمان شوند اما همه می‌توانند با تمرین زیاد، دونده‌های خوبی شوند.
* آیا تکنیک مهم است؟
در دوی سرعت، تکنیک بسیار مهم است. در دوی استقامت نیز همین طور است.
* آیا دوندگان آمادگی جسمانی بیشتری نسبت به شناگران و دوچرخه‌سواران دارند؟
سخت است که مقایسه کنیم. بدن دوندگان برای دویدن آماده‌تر است، بدن شناگران برای شنا.
* هنگامی که پیاده‌روی سریع انجام می‌دهیم، بهترین حالت نگه داشتن دست چیست؟
استایل‌های مختلفی وجود دارد. برخی زیاد حرکت دست و بازو انجام می‌دهند. برخی دست را تکان نمی‌دهند. بستگی به راحتی فرد دارد.
* آیا دوندگان استقامت باید دوی سرعت را در برنامه خود قرار دهند یا این که دوندگان سرعت، دوی استقامت را در برنامه خود داشته باشند.
نه، دوی سرعت و دوی استقامت با هم متفاوت هستند. من خیلی کم پیش می‌آید که در فواصل ۳۰۰ متری بدوم. یک جلسه تمرین من به صورت کلی اغلب کمتر از یک یا دو کیلومتر است. من در فواصل کم و سریع تمرین می‌کنم.
* آیا اگر حال ورزش کردن نداشته باشیم اشکالی دارد که تمرین نکنیم؟ چقدر ریکاوری مهم است؟
استراحت بسیار مهم است. باید به بدن خود توجه کنیم. من مشکلی ندارم که یک روز استراحت کنم یا یک روز تمرین را کم کنم. ریکاوری بسیار مهم است.
* بعد از بازنشستگی می‌دوید؟
سعی می‌کنم آمادگی جسمانی خود را حفظ کنم. برخی ورزش‌ها را انجام دهم و وزنه بزنم.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۵۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طبیعت مچ ذوب‌آهن را خواباند

ایسنا/اصفهان بسکتبالیست‌های سبزپوش اصفهان دیدار نخست مرحله نیمه نهایی را با شکست پشت سر گذاشتند.

تیم بسکتبال ذوب‌آهن در چارچوب دیدار اول مرحله نیمه نهایی لیگ‌برتر، امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ماه) در ورزشگاه ملت اصفهان میزبان طبیعت بود که با حساب ۸۴ بر ۷۴ نتیجه را واگذار کرد.

مهران حاتمی این دیدار را با ترکیب مسعود سلیمانی، محمدرضا اکبری، آرن داوودی، اصغر کاردوست، رسول مظفری، حسین مکاریان، مهدی مرادی‌نسب، روزبه ارغوان، علی کاشانی، سیامک ترابی‌خواه، دوایت باکس و جونز جمیل شروع کرد.

از امتیازات ابتدایی طبیعت حاشیه‌ امنی ۲ امتیازی ایجاد کرد، با اینکه ذوبی‌ها دو بار امتیاز را برابر کردند، اما باز مهمان تهرانی دست برتر میدان میشد. سبزپوشان اصفهان در کوارتر دوم بهتر ظاهر شدند و با استفاده بهتر از موقعیت‌ها و دفاع بهتر زیر تور آرام آرام از حریف فاصله گرفته و اختلافات را دو رقمی کردند.

برتری گاندوها همچنان ادامه داشت و ذوبی‌ها با حساب ۳۸ بر ۳۳ نیمه نخست را به پایان رساندند.

کوارتر سوم برای طبیعت متفاوت آغاز شد و توانست اختلاف امتیاز را جبران کرده و ۵۸ بر ۵۳ کار را پیش بیندازد.

در این نیمه پربرخوردتر و سرعتی‌تر دنبال شد و درصد خطاهای انفرادی دو تیم کمتر شد، با این حال نماینده پایتخت همچنان فاصله را با ذوب‌آهن حفظ کرد و به دو رقم رساند.

لحظاتی از دقایق پایانی دیدار نخست دو تیم در نیمه‌نهایی با درگیری لفظی دو بازیکن وقفه افتاد که در نهایت آرمان زنگنه، بازیکن پیشین ذوب و اکنون طبیعت راهی رختکن شد.

به این ترتیب نخستین گام ذوب‌آهن در مرحله نیمه‌نهایی با شکست خانگی به اتمام رسید. نماینده اصفهان دومین دیدار را دوشنبه در اصفهان میزبان طبیعت خواهد بود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • این اولین ربات انسان‌نمای تمام‌الکتریکی با سرعت ۶ کیلومتربرساعت است
  • طبیعت مچ ذوب‌آهن را خواباند
  • (ویدئو) غذا خوردن یک شوکا در دل جنگل‌های هیرکانی
  • قهرمان دوومیدانی جهان امباپه را به چالش دوی ۱۰۰ متردعوت کرد
  • بولت، امباپه را به چالش دوی ۱۰۰ متردعوت کرد
  • (ویدئو) تصاویر هولناک از کفتار‌هایی که به خودشان هم رحم نمی‌کنند | خوردن گوش یک کفتار توسط دوستش!
  • دی‌بروینه حتی از جرارد و لمپارد هم بهتر است!
  • نمای سنگ بهتر است یا آجر نسوز نما؟
  • ببینید | واکنش انتقامی امانوئل مکرون به لایی خوردن در یک مسابقه خیریه
  • ترفندی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز