Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@05:46:04 GMT

حق انحصار قابلیت Slide to unlock در اختیار اپل

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۰۶۲۹۰

حق انحصار قابلیت Slide to unlock در اختیار اپل

شرکت اپل در نبرد با شرکت سامسونگ برای حق انحصار قابلیت Slide to unlock پیروز شد.

به گزارش مشرق، برای گشودن قفل گوشی های همراه روش های مختلفی توسط شرکت ها ارائه گردیده است که از روش های جدید می توان به قفل گشایی با Touch ID و Face ID اشاره کرد، از روش هایی هم که مدت زمان زیادی است مورد استفاده قرار می گیرد می توان به استفاده از رمز، الگو و کشیدن دست اشاره نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیوه قفل گشایی با کشیدن دست یا همان Slide to unlock قابلیتی است که از ابتدای ایجاد گوشی‌های هوشمند کاربرد داشته است و کماکان  نیز استفاده می شود.

اما به تازگی شرکت اپل توانست در رقابت با شرکت سامسونگ بر سر حق انحصار قابلیت Slide to unlock پیروز شود، پیروزی در گرفتن این حق انحصار در دادگاه باعث گردید تا در نهایت اپل ۱۲۰ میلیون دلار از سامسونگ بدست آورد.

این پرونده مدت زمان زیادی در دادگاه در حال بررسی بود و به درخواست شرکت ها مورد تجدید نظر و پیگیری قرار می گرفت. سامسونگ در اعتراض به این حکم اعلام نموده که این حکم اجازه می دهد که اپل سود ناعادلانه ای را از یک ثبت اختراع نامناسب بگیرد.

با این وجود، این پایان اختلافات قانونی سامسونگ و اپل نیست، این تنها پایان یک مورد است. این دو هنوز هم پرونده های بسیار بزرگترشان پایان نیافته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۶۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سری جدید گلکسی واچ قندخون را اندازه می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، اخبار و گزارش های تازه ای درباره سری هفتم گلکسی واچ منتشر شده است. پیش بینی می شود این سری ساعت هوشمند سامسونگ شامل ۳ مدل باشد، حال آنکه سری های پیشین شامل دو دستگاه بوده اند. اکنون گزارشی جدید از کره جنوبی حاکی از آن است که یک ویژگی رصد سلامتی مهم احتمالا در این گجت پوشیدنی به کار می رود.

طبق گزارش ها مذاکراتی درباره ویژگی های کلید رصد قند خون و یکپارچه سازی هوش مصنوعی در ساعت نیز انجام شده است.

پیش بینی می شود سامسونگ ویژگی رصد قند خون را در سری گلکسی واچ ۷ بگنجاند. بسیاری از تولیدکنندگان گجت های پوشیدنی از جمله اپل نیز مشغول کار روی این ویژگی رصد سلامتی و گنجاندن آن در دستگاه هایشان هستند این ویژگی برای بسیاری از افراد مبتلا به دیابت کمک حال است.

البته در بیانیه رسمی سامسونگ به گلکسی واچ ۷ اشاره ای نشده است. اما احتمال زیاد دارد قابلیت رصد قند خون در این محصول ارائه شود. همچنین باید منتظر ماند و دید آیا این برند کره جنوبی ویژگی مذکور را در تمام مدل ها ارائه می کند یا خیر.

کد خبر 6090119 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • ون‌های تاکسی تهران در اختیار یک شرکت شهرداری/ قرارداد‌های اتوبوسرانی خارجی به کجا رسید؟ 
  • سنجش قند خون با گلکسی واچ 7
  • تفاوت های آیفون 13 و 13 پرو در چیست ؟
  • سری جدید گلکسی واچ قندخون را اندازه می‌گیرد
  • کدام مونتاژ گوشی‌های سامسونگ بهتر است؟ (چین، ویتنام یا هند)
  • کرونوس؛ نخستین زیردریایی رادارگریز جهان با قابلیت چرخش 180 درجه در سرعت کامل(+فیلم و عکس)
  • ساعت هوشمند فوق العاده سامسونگ گلکسی واچ پرو
  • قوانین و مقررات در کشور جلوتر از مصادیق مالکیت فکری است
  • اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • اندازه‌گیری قند خون با ساعت گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد