Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:32:07 GMT

خشم زمین و اشک زمان در کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۰۷۴۸۷

خشم زمین و اشک زمان در کرمانشاه

ایلام - ایرنا - گرچه کرمانشاه رخت عزا پوشیده و پرچم سیاه بر فراز آن خودنمایی می کند، اما سمفونی همراهی در آن هویدا ، انفاق به اوج رسیده، انسانیت یکه تاز میدان ، همصدایی در حال سبقت ، همدردی عطر آرامش می پراکند، اتحاد همه چیز را به حاشیه برده، همبستگی شهره شهر و از خود گذشتگی معرکه به پا کرده است.

به گزارش ایرنا، خدایا چه چیز قلب زمینت را به جوش و هیبت جبالت را به خروش وا داشت تا پرستوی جان بندگان تو به عرش بپراند؟ تقدیر تو یا طغیان ما؟
به چه منظور آسمان غرید، زمین لرزید ، زمان گریست و کرمانشاه رخت عزا پوشید؟ گناه ماست یا گمان گسل ها، مصلحت تو است یا طبع مسیل ها، قهر طبیعت است یا جبر و وسیلت، آسمان اخم کرده یا زمین به ستوه آمده، اراده خالق است یا سرنوشت مخلوق، خدایی تو چنین گفته یا بد بندگی ما؟
معبودا: ربانیت تو چنانست یا رخوت بندگانت، پروردگارا خشم زمین و اشک زمان ، کرانه های امید را تسخیر و گستره آرزو را تخریب کرد و عفریت مرگ، صدها پرستوی معصوم را از آغوش گرم مادران جدا و به دل سرد خاک سپرد و هزاران جان شیرین را در بستر آرام شب به کام جراحت روانه نمود و هزاران قلب رئوف را به عزلت و عزا مجبور کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ای گرداننده زمین و زمان گهواره گرم زمین با کودک خود نامهربان شده، آسمان بالش را وا نمی کند، میزبان میهمان خویش را به گروگان گرفته، آفتاب امنیت مکدر و ماه مهربانی هم بدخلقی می کند، شام شادی رخت عزا به تن کرده و روز روشنی چتر چمر به سر دارد، جاده جهش ساک سکوت بدست گرفته و بال پرنده پیدایی نای نحات ندارد.
ای دادگر دوران: تکانه زمین تاج شاهی از کرمانشاه ربود، شیرینی قصر را تلخ کرده، بهروزی از ثلاث باباجانی سلب، درخت دوستی دالاهو به زردی گرائیده و سرو سرپل را سربزیر نموده است.
ای خدای خوبی ها: غول بیرحم نیستی از دل زمین سر برآورده و جان به تاراج می برد و و بذر یاس می پاشد، مادر و کودک به جاده جدایی می برد و تحفه تیغ تقسیم می کند، اما تو شاهد باش که عشق و عاطفه و انسانیت و ادب و آزادگی و ایثار ملت بزرگ ایران در خطه کرمانشاه به اوج رسیده، بوستان نعمت و نجابت و نوع دوستی ببار نشسته و اندوه و عزا و آلام و عذاب همنوعان معزا را کاهش داده و حادثه دیدگان زمین لرزه نهیب و ناگوار 21آبان ماه 96 را از تنهایی رهانیده است.
آری، گرچه کرمانشاه رخت عزا پوشیده و پرچم سیاه بر فراز آن خودنمایی می کند، اما سمفونی همراهی در آن غوغا بپا کرده، انفاق در آنجا به اوج رسیده، انسانیت یکه تاز میدان شده، همصدایی در حال سبقت است، همدردی عطر آرامش می پراکند، اتحاد همه چیز را به حاشیه برده، همبستگی شهره شهر و از خود گذشتگی معرکه بپا کرده است.
گرچه کنگره کهن کرمانشاه دچار قهر طبیعت و تیر تقدیر است، لکن مردم و مسئولان، سپاه و ارتش، دانش آموز و دانشگاهی، برزگر و بازاری ، بسیج و نیروی انتظامی، اصحاب سیاست و ارباب امنیت با پیام پرمحتوای رهبر فرزانه انقلاب در استان کرمانشاه و مناطق پیرامونی گرد آمده اند تا بحران را مدیریت و آلام عزاداران را کاهش دهند.
خدایا، تو نیز به خادمان عزت، به ایران اسلامی امنیت، به آسیب دیدگان قوت، به مجروحان سلامت، به درگذشتگان شفاعت، به کشته شدگان مغفرت، به امدادگران سلامت، به بدخواهان این آب و خاک ذلت و به همه مصیبت دید گان از زلزله مخوف استان کرمانشاه قدرت و مقاومت عنایت فرما.
آمین یا رب العالمین
ساعت 21 و 48 دقیقه یکشنبه 21 آبان ماه زمین لرزه ای با قدرت 7،3 ریشتر مرز بین ایران و عراق را لرزاند که در استان های کرمانشاهع ، ایلام ، کردستان آذربایجان غربی ، شرقی و خوزستان احساس و مردم این مناطق را وحشت زده کرد ولی کانون آن بیشتر هفت شهرستان استان کرمانشاه را تحت تاثیر قرار داد و تاکنون در این استان 430 نفر جان خود را از دست داده و 6 هزار و 700 نفر زخمی شده اند.
نگارش: سید حرمت الله موسوی مقدم ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7174/6119

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۷۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به ۵۱۱ روستای فاقد آب شُرب سالم در کرمانشاه ظرف ۳ سال

دریافت 267 MB کد خبر 6095317

دیگر خبرها

  • تیک آف بارانی هواپیما در فرودگاه کرمانشاه
  • آبرسانی به ۵۱۱ روستای فاقد آب شُرب سالم در کرمانشاه ظرف ۳ سال
  • اعلام زمان پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات مجلس
  • حوزه انتخابیه کرمانشاه
  • بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه تا پایان نیمه نخست سال
  • نسل بشر زودتر از تصور منقرض خواهد شد!
  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • نیروی هوایی ارتش به علت مسائل آموزشی هیچ وقت زمین‌گیر نشد
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان