Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر - مدیر شعبه شرکت شهرک های کشاورزی استان بوشهر گفت: مطالعات ایجاد شهرک‌های کشاورزی و شیلاتی استان بوشهر پایان یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن شریفی شایگان صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مطالعات ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای و استعدادیابی و امکان سنجی اراضی پشتیبان طرح پرورش ماهی در قفس و پرورش میگو برای ایجاد و توسعه شهرک کشاورزی و شیلاتی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: از جمله آثار این مطالعات می‌توان به تصویب چهار پهنه مستعد و حائز شرایط به وسعت ۴۳۳ هکتار زمین با پیش بینی ۲۷۰ هکتار گلخانه در ستاد راهبری استان در شهرستان های دشتستان، دیلم و دشتی و تملک اراضی، تامین و تخصیص آب( آب‌های سطحی و نامتعارف)، برق، گاز و مجوز محیط زیست برای شهرک های مصوب اشاره کرد.

مدیر شعبه شرکت شهرک های کشاورزی استان بوشهر خاطرنشان کرد: طراحی و تهیه سایت پلن ۱۰۰ هکتار به عنوان مرحله اول فاز اجرا از شهرک‌های گلخانه ای مصوب و تملک ۲۶۰۰ هکتار از اراضی رودشور شمالی شهرستان گناوه برای ایجاد شهرکهای شیلاتی پرورش میگو از دیگر آثار اجرای این طرح است.

وی افزود: از دیگر آثار این طرح می‌توان به پیگیری اجرای ۷۰ هکتار شهرک پرورش میگو به صورت متراکم و فوق متراکم در حاشیه رود خانه مند، گزینش و شروع فرایند تملک ۴ منطقه مستعد و حائز شرایط فنی اراضی پشتیبان طرح پرورش ماهی در قفس در شهرستان‌های تنگستان و دیر اشاره کرد.

شریفی شایگان اظهار داشت: در راستای احیاء مجتمع های نیمه تمام، ۲ هکتاراز مجتمع گلخانه ای چاهگاه  به مرحله اجرا رسیده است و آغاز فرآیند واگذاری مجتمع گلخانه ای اشکالی به سرمایه گذار داخلی صورت گرفت است.

وی هدف از ایجاد شهرک‌های کشاورزی و شیلاتی را تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تحقق سیاست‌های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی، استفاده بهینه از منابع آب و خاک برای انتقال کشت‌های پراکنده به کشت‌های متراکم، تکمیل زنجیره تولید، بهره برداری بهینه از بخش‌هایی که قبلا در آنها سرمایه‌گذاری کلان صورت گرفته است، استفاده بهینه از ظرفیت اراضی ساحلی استان و استفاده بهینه از حوضه آبرفت آبهای نامتعارف بیان کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۷۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌های هواشناسی کشاورزی

هواشناسی کشاورزی، برای کشاورزان یزدی توصیه‌هایی کاربردی داشت.

مهمترین توصیه‌های کاربردی هواشناسی کشاورزی بدین شرح است:
۱. در زمان مساعد بودن شرایط جوی یعنی عدم باد و بارندگی به محلول پاشی درختان پسته برای جلوگیری از عارضه لکه پوست استخوانی پسته با استفاده از ترکیبات کلسیم دار و نیز اسید امینه و یا جلبک دریایی اقدام شود.

۲. با توجه به بارش‌های اخیر احتمال بیماری الترناریا در درختان پسته وجود دارد لذا بامشورت کارشناسان نسبت به سمپاشی با قارچکش مناسب اقدام گردد.

۳. پوشش‌های گلخانه با مواد مناسب جهت کاهش نور پوشش داده شود و مصرف کلسیم در دستور تغذیه گلخانه قرار گیرد.

۴. در مزارع گندمی که در مرحله شیری خمیری یا پرشدن دانه هستند محلول پاشی با کود‌های اسید آمینه و جلبک جهت کاهش اثرات تنش‌های محیطی

۵. واحد‌های گاو شیری جهت کاهش استرس گرمایی در ساعات با دمای بیش از ۳۰ درجه به استفاده از دستگاه‌های خنک کننده در سالن شیر دوشی و استفاده از مه پاش در واحد اقدام گردد.

۶. رها سازی بچه ماهیان گرمابی با وزن بالای ۲۵ گرم و خرید از مراکز معتبر در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در هفته جاری و در اوایل صبح

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • توصیه‌های هواشناسی کشاورزی
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ
  • تا پایان سال در ۹۲ نقطه نیروگاه خورشیدی برای شهرک‌های صنعتی ایجاد می‌شود
  • افزایش کشت گلخانه ای در شهریار
  • کاهش آفت ملخ در اراضی کشاورزی با بارش های بهاری