Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نمايشگاه کتاب « ياد يار مهربان » حاوي کتاب هاي منتشر شده توسط انتشارات شميساي اهر و همچنين آثار و تاليفات نويسندگان شهرستان اهر با حضور جمعي از نويسندگان و فعالان فرهنگي اين شهرستان در کتابخانه عمومي شيخ شهاب‌الدين اهري افتتاح شد.
نمايشگاه کتاب « ياد يارمهربان » حاوي کتاب هاي منتشر شده توسطانتشارات شميساي اهر و همچنين آثار وتاليفات نويسندگان شهرستان اهر با حضور جمعي از نويسندگان و فعالان فرهنگي اين شهرستاندر کتابخانه عمومي شيخ شهاب‌الدين اهري افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهدي زارعي در آيين گشايشنمايشگاه کتاب ياد يار مهربان که در کتابخانه عمومي شيخ شهاب‌الدين اهري برگزارشد، اظهار کرد: نمايشگاه کتاب ياد يار مهربان طبق برنامه‌ريزي‌هايي که انجام‌شدهتا روز چهارشنبه داير خواهد بود و نظر به پيشنهادات فعالان فرهنگي تا روز پنج‌شنبهتمديد مي‌شود.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاداسلامي اهر ضمن بيان اهميت کتاب و کتاب‌خواني؛ اذعان داشت: اهر قبل از هر چيزي يکشهر فرهنگي است و اين نمايشگاه کتاب گوشه‌اي از فرهنگ اهر است و شهر ما بافرهنگغني که دارد شناخته‌شده است.
زارعي ضمن قدرداني از تلاش‌هايدست‌اندرکاران نمايشگاه کتاب ياد يار مهربان، ادامه داد: نمايش کتاب‌هاي چاپ‌شدهتوسط نويسندگان اهري تنها گوشه‌اي از تاريخ و هويت فرهنگي شهرستان را نشان مي‌دهد.
وي بابيان اينکه به مناسبتهفته کتاب و کتاب‌خواني نمايشگاه عکس " نه به اعتياد و آري به کتاب " درکتابخانه عمومي آيت‌الله نجفي اهري افتتاح شد، گفت: هفته کتاب و کتاب‌خواني فرصتيمغتنم براي قدرداني از تلاش‌هاي نويسندگان و پژوهشگران است. اميدوارم فضايي ايجاد شودتا ناشران اهري بتوانند فروشگاه و نمايشگاه دائمي خود را داشته باشند و چنيننمايشگاه‌هايي براي ما نيز افتخار است.
مهدي زارعي: اميدوارم فضاييايجاد شود تا انتشارات اهري بتوانند فروشگاه و نمايشگاه دائمي خود را داشته باشندو چنين نمايشگاه‌هايي براي ما نيز افتخار است.
وي در ادامه از اصحاب رسانهخواست تا در اطلاع‌رساني اين نمايشگاه تلاش نمايند تاچنين نمايشگاه‌هايي هميشه در شهر ما برپاباشد.
وي اظهار داشت: برخي از کتبمنتشرشده در اهر از سطح بسيار بالايي برخوردار هستند ما در کمسيون خريد کتاب استانبرخي از کتب را معرفي مي‌کنيم تا در صورت موافقت با خريد تعدادي از کتاب‌ها ازنويسندگان آن‌ها حمايت شود.

برپايي نمايشگاه کتاب مقدمه‌ايبراي اداي حق فرهنگ است
حجت‌الاسلام علي‌نقي آلمحمد نويسنده و پژوهشگر اهري نيز در اين آيين با اشاره به اينکه افتتاح نمايشگاهکتاب ياد يار مهربان به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خواني يک حرکت ارزشمند فرهنگياست، اظهار داشت: اين‌که بايد حق فرهنگ اداء شود همين نمايشگاه‌ها مقدمه‌اي براياداي حق فرهنگ است.
وي ادامه داد: براي توجه بهمقوله فرهنگ نبايد تنها به برپايي نمايشگاه و ساير برنامه‌ها در اين خصوص اکتفاءکنيم چراکه بايد مسئولين امر به دغدغه‌هاي نويسندگان و اصحاب فرهنگ و هنر نيز توجهداشته باشند به‌طور مثال نويسنده‌اي که قصد چاپ کتابي را دارد پيش از هر چيزيدغدغه چاپ و تايپ کتاب را دارند که در جاي خود حائز اهميت است.
نويسنده و پژوهشگر اهري درپايان سخنان خود با تأکيد بر اينکه متوليان فرهنگي شهر اهر به مسائل فرهنگي بيش ازگذشته بهاء دهند، خاطرنشان کرد: اميدواريم اين نمايشگاه کتاب سرآغاز گشايشنمايشگاه‌هاي متعدد کتاب در شهرستان اهر باشد.

جامعه‌اي که مشاور فرهنگينداشته باشد آن جامعه پيشرفتي نمي‌کند
حسين دوستي نويسنده وپژوهشگر اهري در ادامه آيين افتتاح نمايشگاه کتاب ياد يار مهربان، اظهار کرد: شعارهفته کتاب و کتاب‌خواني امسال با عنوان " آينده‌اي روشن با خانواده‌اي کتاب‌خوان" شروع‌شده ولي متأسفانه‌تنها حضور جمع انگشت‌شمار فعالان فرهنگي و نويسندگاندر نخستين برنامه هفته کتاب و کتاب‌خواني برازنده نيست.
وي با اشاره به اينکه عقبهفرهنگي منطقه ارسباران و شهرستان اهر به‌قدري غني است که نمي‌توان به اين‌گونهمراسم‌ها خود را قانع کنيم، گفت: شأن و منزلت نويسندگان، اصحاب فرهنگ و هنر وپژوهشگران به‌قدري والاست که هيچ‌وقت اين مراسمات نمي‌تواند شأن آن‌ها را تبيين،تفسير و اداء کند.
نويسنده و پژوهشگر اهريادامه داد: اهل فرهنگ و هنر هنوز با گذشت 40 سال از پيروزي انقلاب اسلامي بهجايگاه اصلي خود از ديدگاه حکومتي‌ها نرسيده است و سؤالي که بايد از مسئولينبپرسيم اين است که آيا تاکنون شده که مسئولان در انجام اموري با اصحاب فرهنگ و هنرمشورت کنند؟ و يا اينکه تاکنون شده که شهردار شهري قبل از همه اعم از سياسيون وسرمايه‌داران با فرهنگيان ديدار و ملاقات کند؟
دوستي بابيان اينکه اگر بهکتاب توجهي نشود چگونه مي‌توانيم آينده‌اي روشن با خانواده‌اي کتاب‌خوان را تحقق‌بخشيم،افزود: در کنار همه‌ي موکب‌هايي که براي ارائه خدمات به زائرين امام حسين(ع) برپاشده بود يک موکب نذر کتاب وجود داشت که به نظر بنده هدف از برپايي اين موکب نذرکتاب شناساندن امام حسين(ع) و اربعين حسيني، اصول انقلاب و دين اسلام بود و در نوعخود حرکتي بسيار ارزشمند شمرده مي‌شود.
وي مطالعه و معرفي کتاب‌هاينويسندگان را گامي ارزشمند در راستاي حمايت از نويسندگان اهري عنوان کرد، گفت: چهايرادي دارد که ادارات دولتي و غيردولتي حداقل يک جلد کتاب نويسندگان را در حمايتاز آن‌ها خريداري و در کتابخانه ادارات خود جاي دهند ولي متأسفانه نه‌تنها کتاب نمي‌خوانندبلکه در هر اموري مشورت مي‌گيرند اما در حوزه فرهنگي با اصحاب فرهنگ و هنر مشورتينمي‌کنند.
نويسنده و پژوهشگر اهري درپايان خاطرنشان کرد: جامعه‌اي که مشاور فرهنگي نداشته باشد آن جامعه پيشرفتي نمي‌کنديا درجا مي‌زند يا عقب‌گرد مي‌کند همچون اهر و بعد از 40 سال از پيروزي انقلاباسلامي به خاطر همين دلايل به نمايشگاه‌هايي اين‌چنين اکتفاء مي‌کنيم.

45 جلد از کتاب نويسندگان در انتشارات شميسا چاپ‌شدهاست
محمد ولي پور مدير مسئولانتشارات شميسا شهرستان اهر نيز در پايان اين آيين، اظهار داشت: تاکنون تعداد 45 کتابچاپ کرده اين و 15 عنوان نيز در دست اخذ مجوز و چاپ داريم.
وي افزود: در ابتداي اخذمجوز انتشارات شميسا قرار بر اين بود که اگر بتوانيم در طول 2 سال 20 کتاب را بهچاپ برسانيم مجوز انتشارات از موقت به دائمي ارتقاء مي‌يابد خوشبختانه در طول اينسال‌ها نه‌تنها از آن تعداد چاپ کتاب پيش‌گرفته‌ايم بلکه انتظار داريم تا مسئولينامر به قول و قرار خود پايبند باشند و از طرفي چاپ 45 عنوان کتاب در انتشاراتشميسا نشان از عرق اهري‌ها به انتشارات بومي است.
نمايشگاه کتاب ياد يارمهربان از 19 تا 25 آبان ماه قبل از ظهرها از ساعت 10 الي 13 و بعد از ظهرهااز ساعت 15 الي 18 عصر در کتابخانه عمومي شيخ شهاب‌الدين اهري داير است

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۷۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخراج سفیر ایتالیا از نمایشگاه کتاب به دلیل اعتراض به جنگ غزه

مسئولان برگزاری نمایشگاه کتاب تونس، سفیر ایتالیا را به دلیل اعتراض و موضعش در قبال جنگ غزه اخراج کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان
  • گشایش نمایشگاه توانمندی‌های هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) فیروزه
  • نمایشگاه صنایع دستی در شاهرود گشایش یافت
  • رویداد صدرا با حضور ۳۱ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد دزفول گشایش یافت
  • بهشتی از ۱۶۱ هزار یار مهربان/ اینجا ملک رفاقت و اعتماد است
  • موزه نادر، خانه‌ای برای ادب‌ورزی/ مهمانی هر روز هفته با یار مهربان
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است
  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • اخراج سفیر ایتالیا از نمایشگاه کتاب به دلیل اعتراض به جنگ غزه