Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- دبیر انجمن شرکت‌های حمل ‌ونقل بین المللی کالا گفت: برای رونق کسب و کار در بخش حمل ونقل کشور، بازاریابی و خلق بازار‌های جدید باید در دستور کار دومین نمایشگاه بین المللی حمل ونقل قرار گیرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی وزارت راه وشهرسازی، محمدجواد عطرچیان با اشاره به مشکلات متعدد فضای کسب و کار در حوزه حمل‌ ونقل از جمله در زمینه‌های گمرکی، امور‌بانکی، روادید، امور مالیاتی و بیمه، افزود: علاوه بر مشکلات فوق، نه تنها حجم حمل‌ ونقل کالا، بلکه حجم جابه‌جایی حمل‌ ونقل بین‌المللی و ترانریت کالا نیز با کاهش مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، ضمن نامساعد خواندن فضای کسب و کار در حوزه حمل ‌ونقل، تصریح کرد: شرکت‌های حمل‌ ونقل بین المللی با مشکلات عدیده ای در زمینه‌های گمرکی، امور ‌بانکی، روادید، امور مالیاتی و بیمه مواجهند.
دبیر انجمن شرکت‌های حمل‌ ونقل بین المللی کالا، یکی از نکات مهم و کاربردی را گمرک الکترونیک عنوان کرد و گفت: گرچه راه اندازی گمرک الکترونیک موجب صرفه جویی در زمان و حذف کاغذ در جابه‌جایی اسناد می‌شود، اما به ‌رغم اقدامات خوب گمرک، برای جا افتادن این فرایند در کشور به ساختار‌های مناسبی نیاز است و به همین خاطر شرکت‌های حمل‌ ونقل با مشکلات زیادی روبرو هستند.
عطرچیان یکی از کارکرد‌های نمایشگاه‌هایی با محتوای حمل‌ ونقل را خلق بازار‌های جدید دانست و افزود: در واقع نمایشگاه‌های حمل‌ ونقل باید محفلی برای تشکیل فضای بازاریابی و حضور شرکت‌های جدید داخلی و مشتریان و شرکت‌های خارجی به منظور استفاده از پتانسیل‌های موجود در کشور باشد، اما در صورت برگزاری نمایشگاهی برای سخنرانی مقامات دولتی و حضور شرکت‌های داخلی، اثرگذاری کمتری در بر خواهد داشت.
وی از برنامه حضور اعضای انجمن شرکت‌های حمل‌ ونقل بین المللی از نمایشگاه راهداری، راهسازی و حمل‌ ونقل خبر داد و گفت: در صورتی که این نمایشگاه به فلسفه اصلی نمایشگاه‌ها یعنی بازاریابی، قرارداد‌های تجاری و ایجاد فضای کسب و کارجدید بپردازد در واقع یک گام به جلو محسوب می‌شود.
به گزارش ایرنا، دومین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ ونقل و صنایع وابسته، روزهای 26 تا 28 آذر با حضور شرکت‌ها و سازمان‌های حمل‌ ونقل تابعه وزارت راه و شهرسازی و فعالان بخش خصوصی حمل ‌ونقل شامل شرکت‌های مهندسی مشاور، پیمانکاران و صنایع وابسته در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام**1108**1504**خبرنگار: ایرج منصوری**ناشر: علی پاینده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۸۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو

به گزارش خبرنگار مهر، بابک مومنی بعدازظهر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه استان مازندران در بخش کشاورزی قطب تولید محصولات مختلف و حافظ امنیت غذایی کشور است و در این نمایشگاه بخش کشاورزی سرآمد بوده است، تصریح کرد: محوریت برنامه های این نمایشگاه براساس معرفی زنجیره های ارزش تولید محصولات مختلف و توانمندی استان های مختلف کشور بوده است.

وی با اعلام اینکه از بین شرکت های بزرگ استان مازندران نیز ۱۰ شرکت معتبر و فعال در عرصه بازاریابی و صادرات و فرآوری محصولات کشاورزی حضور دارند، گفت: با توجه به انتظار از بخش کشاورزی مازندران و نقش آن در تامین امنیت غذایی کشور، حضور پررنگ بخش کشاورزی را در این نمایشگاه شاهد هستیم.

کد خبر 6093229

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • حمایت مالی از حضور ۱۲ واحد تولیدی استان اردبیل
  • دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان آغاز به‌کار کرد
  • لوله‌سازی اهواز در مسیر توسعه صادرات
  • گسترش بازار صادراتی دانش بنیان‌های ایرانی در ۱۶ کشور دنیا
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • ایران اکسپو سکوی صادرات دانش‌بنیان‌ها
  • حضور سفیران و مقامات بین المللی در همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک
  • توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)