Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@04:19:59 GMT

سفر مذاکره‌کننده ارشد آمریکا به کره‌جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۰۸۸۹۴

سفر مذاکره‌کننده ارشد آمریکا به کره‌جنوبی

مذاکره‌کننده ارشد آمریکا در امور کره شمالی امروز(سه شنبه) وارد کره جنوبی شد؛ این سفر در بحبوحه افزایش امیدواری‌ها به منظور کاهش تنش‌ها در شبه جزیره کره و در پی سفر رئیس جمهوری آمریکا به آسیا و سکون در آزمایش‌های موشکی کره شمالی صورت گرفته است.

ایران آنلاین / به گزارش خبرگزاری رویترز، جوزف یون، نماینده ویژه آمریکا در سیاست‌گذاری درباره کره شمالی قرار است با مقام‌های بین المللی و مسئولان کره جنوبی دیدار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت امور خارجه کره جنوبی نیز اعلام کرد مذاکره‌کننده ارشد آمریکا قرار است روز جمعه گفت‌وگوهایی را با همتای کره جنوبی خود در حاشیه کنفرانس بین المللی درباره خلع سلاح که به صورت مشترک از جانب سازمان ملل و وزارت امور خارجه کره جنوبی برنامه ریزی شده، داشته باشد.

این مقام مسئول آمریکایی که خود نیز متولد کره جنوبی است در راس اقدامات دیپلماتیک ایالات متحده برای حل و فصل بحران در شبه جزیره کره قرار دارد. او با استفاده از خط ارتباطی موسوم به "کانال نیویورک" با دیپلمات‌ها در هیات پیونگ یانگ در سازمان ملل ارتباط دارد.

در حالی که ترامپ گفته این مذاکرات تنها وقت تلف کردن است، این مذاکره کننده ارشد به صورت مخفی تلاش کرده تا تنش‌ها در مورد بن بست اتمی خطرناک کره را کاهش دهد و مکررا گفته که اگر کره شمالی اقدامات اتمی و موشکی خود را برای ۶۰ روز متوقف کند، این نشانه‌ای است که واشنگتن می‌تواند مذاکرات با کره شمالی را از سر بگیرد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۸۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدید دادگاه لاهه از سوی برخی از اعضای کنگره آمریکا

در حالی که گمانه‌زنی‌ها درباره تحت تعقیب قرار گرفتن مقامات سیاسی و نظامی ارشد رژیم صهیونیستی به دلیل نسل کشی در غزه توسط دیوان بین‌المللی دادگستری (لاهه) افزایش یافته، برخی از اعضای کنگره آمریکا  این دادگاه را تهدید به اقدام انتقام‌جویانه کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، آکسیوس گزارش داد که  اعضای کنگره آمریکا به دادگاه کیفری بین‌المللی نسبت به صدور حکم بازداشت مقامات اسرائیلی هشدار دادند.

به نوشته اکسیوس، اعضای کنگره آمریکا هشدار دادند که صدور حکم بازداشت علیه مقامات اسرائیلی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد.

بر اساس این گزارش، اعضای کنگره تاکید کردند که در صورت صدور حکم بازداشت علیه مقامات اسرائیلی، در این زمینه بر روی قوانینی در حال کار است. 

چند روز قبل بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها در مورد تحت تعقیب قرار گرفتن مقامات سیاسی و نظامی ارشد رژیم صهیونیستی توسط دیوان بین‌المللی دادگستری (لاهه)، این نهاد بین‌المللی را نیز تهدید کرد.

رسانه‌های صهیونیستی در روزهای اخیر از جلسات مقامات ارشد حقوقی و سیاسی رژیم صهیونیستی با نتانیاهو به‌دلیل احتمال صدور حکم تعقیب دادگاه لاهه علیه مقامات ارشد نظامی و سیاسی اسرائیلی به‌اتهام ارتکاب نسل‌کشی و جنایات جنگی در نوار غزه پرده برداشته‌اند.

گفته می‌شود نتانیاهو با تشکیل کارگروهی ویژه متشکل از وکلا و مقامات ارشد حقوقی این رژیم همچون یاریو لوین، وزیر دادگستری در تلاش است مانع از هرگونه صدور حکم تعقیب بین‌المللی مقامات سیاسی و فرماندهان و نظامیان اسرائیلی از سوی دادگاه بین‌المللی لاهه شود.

عربده کشی نتانیاهو برای دادگاه لاههکدامیک از سران صهیونیست تحت تعقیب دادگاه لاهه قرار می‌گیرند؟

 

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • تهدید دادگاه لاهه از سوی برخی از اعضای کنگره آمریکا
  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • دیوان بین‌المللی کیفری بدون حمایت آمریکا نمی‌تواند علیه اسرائیل اقدام کند
  • اوکراین تانک‌های آبرامرز آمریکا را از میدان جنگ خارج می‌کند
  • ‌ ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان_ قزوین‌ آسفالت شد
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی