Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@14:10:56 GMT

افزایش قیمت‌های نفت به‌رغم احتیاط بازار

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۸۸۹۸۳

افزایش قیمت‌های نفت به‌رغم احتیاط بازار

بازار نفت روز دوشنبه در بحبوحه تداوم تنش‌ها در خاورمیانه و در شرایطی که افزایش شمار دکل‌های حفاری نفت در آمریکا از آمادگی تولیدکنندگان این کشور برای افزایش تولید حکایت دارد، وضعیت محتاطانه‌ای پیدا کرد و قیمت‌ها تنها اندکی افزایش داشت.

به گزارش ایسنا، نفت برنت که قیمت پایه بازار جهانی است، ۶ سنت نسبت به قیمت نهایی معاملات روز جمعه رشد کرد و به ۶۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵۸ دلار در هر بشکه رسید.

نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۷ سنت افزایش نسبت به معاملات روز جمعه، ۵۶.۸۱ دلار در هر بشکه معامله شد.

به گفته معامله‌گران، قیمت‌های نفت تحت تاثیر توافق کاهش تولید کشورهای اوپک و غیراوپک که به کاهش قابل توجه عرضه اضافی در بازارهای نفت منجر شده، به خوبی مورد پشتیبانی قرار گرفته است.

تنش‌ها در خاورمیانه نیز احتمال اختلالات عرضه را مطرح کرده است. بحرین اوایل هفته جاری اعلام کرد انفجاری که به دنبال یک آتش سوزی در خط لوله اصلی نفت این کشور در روز جمعه روی داد، حاصل یک اقدام خرابکارانه بوده است.

با وجود تنش‌ها در خاورمیانه و اجرای توافق کاهش تولید به رهبری اوپک، معامله‌گران به دلیل افزایش حفاری برای تولید جدید در آمریکا در پیش‌ بینی رشد بیشتر قیمت‌ها محتاط شده‌اند.

گروه خدمات انرژی بیکرهیوز روز جمعه اعلام کرد: شرکت‌های حفاری آمریکایی در هفته منتهی به ۱۰ نوامبر، ۹ دکل حفاری اضافه کردند که بزرگ‌ترین افزایش از ژوئن بوده و مجموعه دکل‌های حفاری را به ۷۳۸ حلقه رساندند. شمار دکل‌های حفاری معیاری برای سنجش میزان تولید آینده بوده و نسبت به سال گذشته که تنها ۴۵۲ دکل فعال وجود داشت بسیار بالاتر است و نشان می‌دهد صنعت نفت آمریکا با سطح قیمت کنونی نفت به راحتی فعالیت می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، تولید کنندگان نفت آمریکا از اواسط سال ۲۰۱۶ تولیدشان را بیش از ۱۴ درصد افزایش داده و به رکورد ۹.۶۲ میلیون بشکه در روز رساندند. دورنمای افزایش تولید آمریکا، به کاهش قیمت معاملات نفت در روز جمعه منجر شد، در حالی که نفت اوایل هفته گذشته به بالاترین رکورد در بیش از دو سال گذشته صعود کرده بود.

در این بین، برخی از تحلیلگران هشدار دادند که هر دو قیمت پایه وست تگزاس اینترمدیت و برنت رشد بیش از حدی در اواخر اکتبر و اوایل نوامبر داشتند که آنها را در معرض تصحیح نزولی قرار می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۸۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاکائو معضل جهانی شد!

به گزارش خبرنگار مهر مدتی است که قیمت جهانی کاکائو روند صعودی به خود گرفته است و این مساله موجب شده است تا پایگاه‌های خبری بین المللی نسبت به این نوسانات واکنش نشان دهند. بلومبرگ اخیراً در گزارشی نوشت افزایش قیمت جهانی کاکائو، مذاق تولید کنندگان و علاقمندان شکلات را تلخ کرده است بررسی‌ها از رشد بیش از ۶ برابری قیمت جهانی کاکائو حکایت دارد؛ موضوعی که می‌تواند صنعت شکلات سازی دنیا را تحت تأثیر قرار دهد.

در اوایل ماه مارس، بازارهای جهانی شاهد رشد بیش از دو برابری قیمت کاکائو در یک بازه زمانی ۱۲ ماهه شدند و جهش بی‌سابقه قیمت‌ها بسیاری از سفته بازان را با تردیدهایی روبرو کرد. اکنون بازرگانان نگران هستند که تولیدکنندگان وارد یک عقب نشینی طولانی مدت شده باشند و دیگر سراغ محصولات کاکائو نروند.

جهان برای دهه‌ها از شکلات ارزان لذت می‌برد؛ درختان پیرتر شدند و آفات محصول در کشورهای غرب آفریقا، شایع شد. وضعیت آب و هوایی نامناسب در کشورهای ساحل عاج و غنا که تقریباً نیمی از سهم بازار جهانی کاکائو را دارند نیز کاهش تولید این محصول را تسریع کرد. همه این عوامل دست به دست هم داد تا قیمت کاکائو، رشد بی سابقه‌ای را تجربه کند و کام تولید کنندگان و مصرف‌کنندگان تلخ شود.

بر اساس آنچه سازمان بین‌المللی کاکائو (ICCO) برآورد کرده، میزان تولید کاکائو در سال ۲۰۲۴ از میزان تقاضای آن عقب می‌افتد و بر این اساس برآورد می‌شود که تولید کاکائو با کسری ۳۷۴ هزار تنی روبرو خواهد شد.

در همین زمینه تریستان فلچر، تحلیگر بازار کالا به بلومبرگ اعلام کرد که زخم‌های این بحران ممکن است برای مدت طولانی در نوسانات بازار کاکائو قابل مشاهده باشد. به گفته او برخی فعالان بازار، سوداگرانه با سرعت بیشتری وارد می‌شوند و به سرعت نیز این بازار را ترک می‌کنند؛ موضوعی که به بی‌نظمی این بازار می‌افزاید و این، بدان معناست که بازارها به احتمال زیاد، تشدید نوسان را تجربه می‌کنند.

کد خبر 6087189 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • کاکائو معضل جهانی شد!