Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@08:51:53 GMT

بغداد از ميزباني وليعهد سعودي معذور است

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۰۹۰۸۲

بغداد از ميزباني وليعهد سعودي معذور است

خبرگزاري آريا - يک منبع نزديک به نخست وزير عراق از تصميم اين کشور براي موکول کردن استقبال از محمد بن سلمان وليعهد سعودي به زماني ديگر خبر داد.
العالم ـ عراق
به گزارش پايگاه خبري «عربي 21»، يک منبع نزديک به حيدرالعبادي نخست وزير عراق اعلام کرد، با توجه به شرايط منطقه بغداد از استقبال وليعهد سعودي معذور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين در حالي است که العبادي در سفر اخيرا خود به عربستان از محمد بن سلمان دعوت کرد به عراق سفر کند وقرار بود اين سفر در ماه جاري ميلادي صورت بگيرد.
دشواري ميزباني از بن سلمان براي عراق
در همين حال «جاسم جعفر» نماينده پارلمان عراق گفت: رخدادهاي اخير در عربستان و منطقه و موضوع لبنان و به عبارت بهتر استعفاي سعد حريري از نخست وزيري همگي باعث پيچيده شدن مسائل شد به گونه اي که براي عراق استقبال از کسي که چه بسا به دليل مشکل بين عربستان و ايران در آينده عاملي براي زيان ديدن آن باشد، دشوار است.
اين عضو ارشد حزب الدعوه عراق افزود: عراق مي خواهد مستقل بماند نه جانبدار يک طرف در مقابل طرف ديگر و طبيعي است که زمان سفر وليعهد سعودي به عراق مناسب نيست مگر پس از آنکه نتايج رخدادهاي جاري منطقه روشن شود.
ميزباني از عامل تشديد مواضع عليه ايران امکان پذير نيست
جاسم جعفر که به حيدر العبادي نزديک است، ادامه داد: به تاخير انداختن اين سفر حتما از سوي عراق خواهد بود، زيرا نمي تواند از کسي که به دنبال شدت مواضع با ايران و حزب الله و حتي برخي طرف ها در عراق است، استقبال کند.
به گزارش تسنيم به نقل از پايگاه خبري عربي 21، وي توضيح داد: بن سلمان در تلاش براي سفر بين برخي کشورها است، تا روابط محکمي با آنان برقرار کرده و از آن در آينده کمک بگيرد حال آنکه شاخص هاي سياسي حاکي از اين است که اوضاع منطقه پيچيده است و عربستان راهبرد شدت مواضع در منطقه در قبال ايران و حزب الله را در پيش گرفته است.
اين در حالي است که جاسم جعفر پيش از اين اعلام کرده بود، بن سلمان در ماه نوامبر در پاسخ به دعوت حيدر العبادي راهي عراق خواهد شد .
نکته قابل توجه اينکه در پي سفر عادل الجبير وزير خارجه عربستان به بغداد و سپس دو نوبت سفر العبادي به عربستان و ديدار با ملک سلمان، روابط عراق و عربستان شاهد تکاپوي رسمي دو طرف بود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۹۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

کاربران فضای مجازی از سیل گسترده در استان القصیم عربستان به دلیل باران‌های شدید خبر می‌دهند.

منبع: عصر ایران

tags # سیل سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ اطلاعاتی جالب درباره زندگی انسان در کره ماه؛ از قیمت زمین تا وام مسکن در ماه! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • وقوع سیلاب سهمگین در شمال مکه مکرمه
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی