Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع آمریکا بر این باور است که ارتش ایالات متحده تا زمانی با تروریست‌های داعش در سوریه می‌جنگد که آنها خواستار جنگیدن باشند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه در اظهاراتی تاکید کرد: ارتش آمریکا با داعش در سوریه تا زمانی خواهد جنگید که آنها بخواهند به جنگ ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دفاع آمریکا در حالی بر نقش بلندمدت نظامیان آمریکایی در سوریه تاکید کرده است که تروریست های داعش همه سرزمین های تحت تصرف خود را از دست داده اند.

در شرایطی که نیروهای مورد حمایت روسیه و آمریکا برای بازپس گیری مناطق باقی مانده در دست داعش تلاش می کنند، ماتیس تصریح کرد: هدف بلندمدت ارتش آمریکا این خواهد بود که از بازگشت داعش 2 جلوگیری کند.

وی در ادامه درباره آینده عملیات نظامی آمریکا در سوریه، افزود: ما تا زمانی به جنگ با داعش ادامه خواهیم داد که آنها بخواهند بجنگند.

وزیر دفاع آمریکا بر اهمیت تلاش های بلندمدت برای صلح در سوریه تاکید کرد و گفت: هدف نیروهای نظامی آمریکا کمک به ایجاد شرایطی برای دستیابی به راهکار دیپلماتیک با هدف پایان دادن به بحران سوریه است که اکنون وارد هفتمین سال خود شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بر تلاش های مشترک برای برقراری ثبات در سوریه تاکید کرده اند، از جمله تمدید و گسترش آتش بس 7 جولای در جنوب غرب سوریه در مناطقی که هم مرز با اردن و اسرائیل است.

ماتیس بر این باور است که ایجاد مناطق کاهش تنش در جنوب غرب سوریه کارایی داشته و ابراز امیدواری کرده است که ایجاد مناطق بیشتر برای کاهش تنش در آینده موجب شود تا آوارگان بیشتری به سوریه بازگردند.

آمریکا، روسیه و اردن اخیرا توافق کرده اند تا یک منطقه کاهش تنش در جنوب سوریه و در نزدیکی مرزهای اردن و سرزمین های اشغالی فلسطین ایجاد کنند.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا در تفسیر یادداشت تفاهم سه جانبه بین روسیه، اردن و آمریکا که در تاریخ 8 نوامبر به امضاء طرفین رسیده، گفته است، طرف روسی موظف شده تا به خارج شدن نظامیان ایرانی و نیروهای طرفدار تهران از مناطق جنوب غربی سوریه، کمک کند. به گفته وی، این مسئله برای آمریکا اهمیت بسیار زیادی دارد، برای اینکه حضور نیروهای خارجی در این منطقه تهدیدی برای امنیت اسرائیل و اردن خواهد بود.

انتهای پیام/

R1036247/P36446/S8,90,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۹۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه: مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود است/ این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند/ به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کند

به گزارش جماران؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود اعلام و بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان تاکید نمود. 

کنعانی در واکنش به بند مربوط به ادعای کویت درباره میدان آرش گفت: طرح ادعای یک‌جانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند. 

کنعانی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی فیمابین ایران و کویت تصریح کرد: به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب نموده و به جای آن به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد که بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.

کنعانی بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات مشترک، آمادگی دارد در خصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، گفتگوها را ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اصل حسن نیت در تعاملات منطقه‌ای، بر ضرورت اجتناب از مداخله دولتهای ثالث در خصوص این موضوع تصریح نمود.  وی گفت؛ بدون تردید دولتهای ذیربط می‌توانند در پرتو همکاریهای دوستانه و در راستای منافع مشترک، بدور از جنجال‌های رسانه‌ای به توافق لازم نایل شوند.

دیگر خبرها

  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش
  • کنعانی مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را مردود دانست
  • ایران مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را درباره میدان آرش مردود خواند
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش
  • سخنگوی وزارت خارجه: مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود است/ این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند/ به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کند
  • بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟