Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین رئیس اورژانس کشور در ستاد مدیریت بحران با اعلام اینکه در روند امدادرسانی تا این لحظه مشکل خاصی وجود نداشت گفت: مردم از تردد غیرضروری به مناطق حادثه دیده خودداری کنند تا امر امدادرسانی با سهولت انجام گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا خانکه، جانشین رئیس اورژانس کشور در ستاد مدیریت بحران در گفتگو با خبرنگار رسانه خبری سلامت سپید پوش، ضمن تسلیت به خانواده‌های قربانیان زلزله کرمانشاه و شهرهای غربی کشور گفت: اولین اقدامی که ستاد مدیریت بحران انجام داد، بررسی سریع از منطقه بود که طی آن، میزان خسارات در حوزه سلامت را برآورد کردیم و به دنبال آن فراخوان نیروهای تخصصی از سراسر کشور انجام دادیم، هم‌چنین میزان آمادگی تعداد تخت‌های تخت‌های بیمارستان‌های استان‌های اطراف کرمانشاه را استخراج کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانکه در ادامه با اشاره به اعزام 120 نیرو متخصص به مناطق حادثه دیده عنوان کرد: برآورد میزان تجهیزات و منابع و اقلام مورد نیاز انجام شده است و 100 مصدوم به تهران منتقل شدند و تعدادی نیز در حال انتقال به تهران هستند تا در بیمارستان‌های پایتخت بستری شوند؛ حدود ۱۴۰ آمبولانس و ۲۸ اتوبوس آمبولانس به محل اعزام شده‌اند و بالگردها و فروندهای هواپیما نیز حضور دارند و تمام نیروهای ما با تمام قوا در حال فعالیت هستند.

جانشین رئیس اورژانس کشور در ستاد مدیریت بحران در ادامه گفتگوی خود تصریح کرد: خوشبختانه نظام سلامت در ساعات اولیه پس از وقوع زلزله با حضور وزیر بهداشت در مرکز اداره عملیات وزارت بهداشت، رئیس اورژانس کشور در منطقه سرپل ذهاب و  قائم مقام وزیر در کرمانشاه، ناظر و پیگیر روند امدادرسانی و ارائه خدمات بودند؛ وزارت بهداشت و سازمان مدیریت بحران در کنار مردم هستند و با تمام نیرو فعالیت می‌کنند و تا این لحظه هم هیچ مشکلی در مسیر ما وجود نداشته است.

وی در پایان صحبت‌های خود از مزدم خواست تا از تردد بی‌مورد به مناطق مذکور خودداری کنند تا راه‌های مواصلاتی برای تردد نیروهای امدادی باز باشد و نیز  از انتشار و توجه به شایعات خودداری کنند و فقط به اطلاعات واصله از رسانه ملی یا رسانه‌های معتبر توجه کنند و اجازه ندهند که شایعات باعث مختل کردن ذهن‌شان شود.

وزارت بهداشت و سازمان مدیریت بحران در کنار مردم هستند و با تمام نیرو فعالیت می‌کنند و تا این لحظه هم هیچ مشکلی در مسیر ما وجود نداشته است.

انتهای متن/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۰۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی فارس

غلامرضا غلامی گفت: بارندگی شب گذشته علاوه بر اینکه رحمت به مردم فارس عنایت کرد، اما به دلیل حجم زیاد بارش‌ها برخی از راه‌های روستایی در شهرستان نورآباد ممسنی را تحت تاثیر قرار داد و سازمان راهداری و فرمانداری شهرستان در تلاش برای ترمیم این راه‌ها هستند.

او همچنین از خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی استان خبر داد و گفت: برخی از مزارع خوشه‌های گندم و محصولات دیگر نیز دچار خسارت شدند و برخی از اراضی کشاورزی هم به دلیل حجم و شدت بارش‌ها دچار فرشایش و آسیب شدند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس از کشاورزان خواست تا برای خسارت خود به سازمان جهاد کشاورزی و ستاد مدیریت بحران استان مراجعه کنند تا در صورت تخصیص اعتبار خسارت‌ها پرداخت شود.

غلامی بیش‌ترین میزان بارش‌ها را در شهرستان‌های اردکان سپیدان با ۵۶۰ میلی‌متر، نوآباد ممسنی با ۵۲۵ میلی‌متر و در نهایت شهرستان فیروزآباد با ۴۲۸ میلی‌متر اعلام کر و گفت: این توده هوا امروز عصر از استان خارج و شهر‌های جنوبی را در برخواهد گرفت.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس در ادامه بیان کرد: بارندگی‌های اخیر برای سال زراعی جاری یک عیدی خوبی بود و امیداواریم مسئولان برای امسال برنامه‌ریزی کنند تا این بارش‌ها را با انجام کار‌های آبخیزداری از جمله ایجاد بند‌های سنگی و ملاتی، بانکت بندی و کاشت گونه‌های گیاهی کم آب‌بر نگذاریم این حجم آب از استان خارج شود.

غلامی تصریح کرد: خوشبختانه رعد وبرق دیشب تلفات جانی را در برنداشته، اما عشایران شهرستان ممسنی برنامه زمانبندی کوچ را رعایت نکردند و دچار مشکل شدند و هلال احمر استان در حال امدادرسانی به آنهاست.

او اعلام کرد: در حال حاضر تمامی جاده‌های فارس باز و تردد روان است و آبگرفتگی معابر را در سطح شهر شیراز گزارش نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ‍ نشست ستاد بحران ایلام برای روستای سیل‌زده «تختان» دهلران‌
  • امدادرسانی به دو حادثه دیده در منطقه میانکوه
  • آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده/ آماده باش ستاد‌های بحران در ۲ روز آینده
  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی فارس
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده | تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها
  • ۶ استان کشور متاثر از بارش‌های امروز/ تداوم عملیات امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی
  • تخلیه بوستان‌های ساحلی دزفول در پی افزایش دبی «دز»/ هشدار خودداری از حضور در مناطق تفریحی