Web Analytics Made Easy - Statcounter

در قالب سفر هیأت رسانه‌ای ایران به کشور چین،‌ بر فراهم بودن شرایط برای افزایش تعاملات رسانه‌ای دو کشور تأکید شد.

به گزارش خبرنگار مهر، یک هیات رسانه‌ای متشکل از مدیران و مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های ایران صبح روز گذشته دوشنبه ۲۲ آبان‌ماه به منظور گسترش همکاری رسانه ای دو کشور و با سرپرستی محمد جعفر صافی، مدیرکل رسانه‌های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد پکن شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لوشینکا معاون سردبیر روزنامه گومینگ در استقبال از هیأت رسانه‌ای ایرانی ضمن تشریح فعالیت‌های این رسانه در کشور چین گفت: موضوعاتی که تولید می‌کنیم مربوط به فلسفه و فرهنگ و اندیشه است. تیراژمان نزدیک به ۱ میلیون نسخه است. زیر نظر این گروه ۲ روزنانه. ۴ مجله. ۱ سایت و ۱ مرکز چند رسانه‌ای ست. تعداد کارمندان ما ۱۲۰۰ نفر است. در ۲۳ کشور دنیا دفتر داریم. وظیفه اصلی این روزنامه تبلیغات اندیشه‌ها و اکولوژی حزب کنونیست چین است و به عنوان واسطه حزب و افکار عمومی ست و سابقه ای به بلندی حزب کمونیست چین دارد

وی افزود: با توجه به این تحول الکترونیک شروع کردیم و به سایت گومینگ و رسانه‌های دیگر می توان اشاره کرد. مخاطبان ما دانشمندان و فرهنگیان هستند که در عصر توسعه چند رسانه ای از مزایایی برخوردار شده ایم. توسعه ما در عصر چند رسانه ای بیشتر بر سایت گومینگ متمرکز است

سردبیر روزنامه گومینگ ادامه داد: تجربیات مختلفی درباره فروش الکترونیک بدست آوردیم. در زمانی که مخاطبان ما بیشتر از کامپیوتر استفاده می کردند تیراژ روزنامه گومینگ به ۴۰ میلیون می رسید و تعداد کلیک‌ها ۱۵۰ میلیون بود. این مقداری عظیم به نظر می آید و متناسب با جمعیت چین است.

وی افزود: تحولی جدید داریم مواجه می شویم که استفاده کنندگان سایت بیشتر به موبایل روی آوردند. الان آماری داریم که ۹۰ درصد بازدید کننده‌ها از طریق موبایل هستند. در نرم افزارهای وی چت و وی گو تولید محتوا می کنیم و لذا اپلیکیشن اختصاصی خود را تولید کرده ایم که اکنون ۶۰ میلیون بازدید کننده داریم

این فعال رسانه‌ای افزود: به دلیل شکاف اجتماعی و اختلاف نظرها در مورد شبکه‌های اجتماعی و تاثیراتی که بر افکار عمومی دارند در پی رونق رسانه‌های جدید برآمدیم و تصمیم گرفتیم به عنوان رسانه‌های اصلی کشور نقش خود را ایفا کنیم و از نظر تیوری مفهدمی تحت عنوان «ادغام رسانه‌ها» را مطرح کردیم که اکنون در بین سایر رسانه‌ها نیز کاربرد دارد.

وی گفت: همه موضوعات تولیدی روزنامه مورد پردازش قرار گرفته و از طریق زسانه‌های جدید ما به بیرون انتقال و انتشار پیدا می کند. البته این وضعیت کنونی روزنامه است و در آینده گام‌ها بلندتری برمی‌داریم.

سردبیر روزنامه گومینگ ادامه داد: ما به عنوان یک رسانه دولتی در سطح ملی هر امتحانی که انجام دادیم مورد استقبال دولت مرکزی قرار گرفته و رسانه‌های دیگر از آن استفاده می کنند. ما میهمانان زیادی از رسانه‌های داخلی داشته ایم و الان خوشحالیم که میزبان همتایان خارجی خود هستیم.

سردبیر روزنامه گومینگبا مروری بخشی از رویکردهای فکری مطرح شده توسط شی چن بین به عنوان اندیشه سوسیالیست چین گفت: روزنامه گوانگ مینگ "به معنای روشنایی بخشی" دومین روزنامه بزرگ چین و متعلق به حزب کمونیست چین است که حدود یکصد میلیون نسخه تیراژ دارد.

در بخش دیگری از این دیدار، ‌ محمدجعفر صافی مدیرکل رسانه‌های خارجی وزارت ارشاد به‌عنوان سرپرست هیات رسانه ای ایرانی ضمن تشکر از میزبانی روزنامه چینی گفت: در ایران حدود ۶۸۰۰ رسانه داریم که ۱۵۰ رسانه از کشورهای دیگر در ایران دفتر دارند. ۷۸ رسانه رادیو و تلویزیونی هستند. ۳۷ خبرگزاری. ۲۳ روزنامه و ۱۲ نشریه مربوط به عکاسی و از چین نیز ۵ رسانه در ایران حضور دارند.

وی افزود: از سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی و جناب آقای دکتر روحانی دیپلماسی رسانه ای و ارتباط با سایر رسانه‌های خارجی ست و یکی از توصیه‌های ما به رسانه‌های ایرانی آن است که با سایر رسانه‌های خارجی خواهرخواندگی و تفاهم خبری داشته باشند و خبرهای تولیدی خود را به شکل مستقیم انتقال داده یا دریافت کنیم و خبرهای درست را دریافت کنیم

صافی با تأکید بر لزوم ارتباط مستقیم در تبادل اخبار گفت: رسانه‌های ایران آمادگی کامل دارند برای انعقاد تفاهم نامه و ارتباط خبری با رسانه‌های چینی اقدام کنند.

علی عسگری مدیرعامل خبرگزاری مهر هم در این دیدار با تشکر از میزبانی کشور چین، گفت: در سخنان طرح شده به ادغام رسانه‌ها اشاره شد که این فضا در ایران نیز وجود دارد. از نظر استفاده از شبکه‌های اجتماعی کشور ایران در منطقه اول است و زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنت در ایران کاملن مهیاست.

عسگری ادامه داد: در ایران تقریبا ۸۰ میلیون جمعیت و همین مقدار سیم‌کارت داریم و هر فرد در ایران به موبایل دسترسی دارد. در حال حاظر بیشترین ارتباط از طریق موبایل صورت می‌گیرد که تا ۳ سال پیش حدود ۲۵ درصد ارتباط از طریق موبایل بود که اکنون به ۵۰ درصد رسیده و ایجاب می‌کند در تولید نرم افزارهای چند رسانه‌ای فعال باشیم و رسانه‌های ایرانی نیز به سمت تولید محتوای تحت وب دارند حرکت می‌کنند.

مدیر خبرگزاری مهر تأکید کرد: بعضی شبکه‌های اجتماعی در ایران بیشتر بااستقبال مواجه شده‌اند مانند تلگرام لیکن ما نیز به فکر تولید و استفاده بیشتر از شبکه‌های اجتماعی داخلی هستیم.

عسگری با اشاره به شرایط فعالیت اصحاب رسانه در ایران، گفت: در ایران امتیازاتی به خبرنگاران داده شده مانند در نظر گرفتن این حرفه بعنوان یکی از مشاغل سخت و زیان‌آور که منجر به بازنشستگی ۲۰ ساله فعالان این حوزه می‌شود. وزارت فرهنگ ایران هم برای توسعه فعالیت رسانه‌ها بخشی از حق بیمه خبرنگاران را به رسانه‌ها پرداخت می‌کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: خبرگزاری مهر و دو خبرگزاری دیگر ایران یعنی فارس و ایرنا جزو اتحادیه اوآنا (اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه) است که از کشور چین نیز خبرگزاری شینهوا جزو این اتحادیه است و امیدواریم که با سایر رسانه‌های چینی نیز در قالب این اتحادیه تعامل روزافزونی داشته باشیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۰۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ آماده تعامل هستیم

به گزارش قدس آنلاین، عباس علی‌آبادی، در افتتاحیه ششمین نمایشگاه ایران اکسپو، با بیان اینکه اکنون ایران با وجود تحریم‌ها یکی از قطب‌های اقتصاد و صنعت منطقه است، اظهار داشت: بالغ بر ۱۵۳ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی کشور شامل صادرات غیرنفتی، نفتی و واردات است که از این رقم نزدیک به ۵۰ میلیارد دلار مربوط به صادرات غیرنفتی است.

وی افزود: کشورهای همسایه افریقایی، کشورهای اسلامی و دوست در اولویت توسعه روابط و همکاری اقتصاد با جمهوری اسلامی ایران هستم ضمن اینکه عضو ناظر تجارت جهانی هستیم و با حضور در پیمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تعامل سازنده‌ای با این پیمان‌های این کشورها داریم.

علی‌آبادی بیان داشت: در سازمان همکاری اکو با ۹ کشور همسایه و منطقه همکاری داریم و موافقتنامه تجاری در حال پیگیری است با هشت کشور اسلامی در حال توسعه، موافقتنامه تجارت ترجیحی امضا کرده و در حال اجرا هستیم. همچنین در سازمان همکاری اسلامی با کشورهای عضو موافقتنامه تجارت ترجیحی داشته و همکاری‌های تجاری را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا، موافقتنامه تجارت آزاد و با تعدادی دیگر از کشورها موافقتنامه تجارت ترجیهی به امضا رسیده و با برخی دیگر از کشورها در حال مذاکره هستیم، ما آماده عامل هستیم و دست همکاری اقتصادی با کشورها و ملت‌های جهان را می‌فشاریم.

توسعه روابط تجاری با کشورهای شرکت‌کننده در نمایشگاه اکسپو

وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ گفت: تلاش می‌کنیم این نمایشگاه بتواند با ارائه شفافیت توانمندی‌ها و شناسایی نیازمندهای طرفین گام جدی را در توسعه اقتصادی بردارد.

علی‌آبادی ادامه داد: مهم‌ترین هدف این نمایشگاه توسعه روابط تجاری با کشورهای شرکت‌کننده است، ایران در حوزه تجارت مزایای نسبی بسیاری دارد که می‌تواند تسهیل گر بسیاری از تعاملات در سطوح مختلف راهبردی باشد.

وی بیان کرد: زمینه‌های همکاری را تسهیل می‌کند ایران در حوزه تجارت مزایای نسبی دارد که می‌تواند تسهیل گر در حوزه راهبردی باشد همچنین چهره واقعی بخشی از توانمندی‌های ایران در این نمایشگاه‌ها معرفی می‌شود و زمینه برای همکاری‌های اقتصادی فراهم می‌گردد.

حضور بازرگانان و تجار از ۱۰۰ کشور دنیا

وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به حضور بازرگانان و تجار از ۱۰۰ کشور دنیا گفت: توجه به جایگاه ایران در کنار ظرفیت معدنی و کشاورزی و صنعتی فرصت‌های زیادی را فراهم می‌کند در این راستا رویکرد اصلی برنامه‌های وزارت صمت مبتنی بر تعاملات در عرصه بین‌الملل و کسب و کار دانش بنیان است.

وی بیان داشت: برنامه ما در مرحله اول جهت‌دهی توسعه اقتصادی بر پایه رشد اقتصادی پایدار با تعاملات بین‌المللی با محصولات فناورانه است، دوم توسعه زیرساخت‌های تجاری و افزایش سهم کشور از تجارت بین‌المللی از دیپلماسی اقتصادی است.

اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازارهای جهانی و فناوری

علی‌آبادی با بیان اینکه اولویت‌دادن به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازارهای جهانی و فناوری است گفت: تعامل سازنده با کشورهای منطقه در انتقال فناوری و صنعتی مهم‌ترین اقدام است، فعال‌سازی میزهای کالایی کشور و استانی با هدف شناسایی ظرفیت صادرات به کشورهای هدف با همکاری وزارت امور خارجه و بهره‌مندی حداکثری از روابط سیاسی در ایجاد بازارهای جدید و حوزه تامین است.

وی اضافه کرد: افزایش کارایی و فعال کردن رایزنان بازرگانی در حرکت رقبای ایران، ارائه اطلاعات کامل به بازرگانان ایرانی و تنوع‌بخشی به تجارت با کمک ارزهای محلی، توسعه بازارهای مرزی جهت افزایش صادرات و منابع خارج از کشور، بهره‌گیری از ظرفیت اتاق‌های بازرگانی با سایر کشورها و بخش خصوصی در روابط خارجی و گسترش بازارهای صادراتی از مهم‌ترین اقدامات است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ آماده تعامل هستیم
  • ما آماده تعامل هستیم، حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم
  • روایت برگزیدگان جشنواره «قهرمان ایران» از عملکرد رسانه ملی
  • وزیر کشور: کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است
  • تعامل مسئله‌محور می‌تواند راه نجات سازمان‌ها و رسانه‌ها باشد
  • برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های این کشور
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!