Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه گفت: دانشجویان برگزیده جشنواره دانشجویان نمونه این دانشگاه از تخفیف شهریه برخوردار می‌شوند. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علیرضا صامت،مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دومین مراسم معرفی دانشجویان نمونه کشوری این دانشگاه همزمان با روز دانشجو(۱۶ آذرماه) برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای دومین سال متوالی، دانشجویان نمونه این دانشگاه از ۷ گروه مختلف علوم پایه، فنی مهندسی، پزشکی، علوم انسانی، دامپزشکی و هنر و معماری انتخاب و همزمان با مراسم روز ۱۶ آذر با حضور رئیس هیات موسس و امنا و رئیس دانشگاه مورد تقدیر می شوند.

مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: دانشجویان نمونه از گروه های آموزشی و در مقاطع گوناگون باتوجه به کسب بالاترین امتیاز و بالاترین رتبه براساس آیین نامه و الحاقیه مربوطه انتخاب می شوند.

صامت عنوان کرد: گذراندن آزمون جامع و داشتن مدرک زبان(EPT) و یا هریک از آزمون های استاندارد زبان انگلیسی برای شرکت در جشنواره دانشجوی نمونه در مقطع دکتری تخصصی (PHD) الزامی است.

وی اظهار داشت: برای دانشجویان مقطع دکتری تخصصی پژوهش محور نیز شرط ورود به این جشنواره، پذیرش یک مقاله آی اس آی مورد تایید وزارت علوم با EP حداقل ۵/۰ در همان مقطع تحصیلی الزامی است.

مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دانشجویان مقطع دکتری تخصصی (پژوهش محور) نیز می توانند در جشنواره دانشجوی نمونه شرکت کنند. شرط ورود به جشنواره، پذیرش یک مقاله آی اس آی مورد تایید وزارت علوم با EP حداقل ۵/۰ در همان مقطع تحصیلی الزامی است.

صامت با بیان اینکه کسب حداقل معدل ۱۶ در مقطع تحصیلی پیشین، برای دانشجویان تمام مقاطع تحصیلی و تمام گروه های آموزشی الزامی است، افزود: در قسمت امتیازدهی پژوهشی، چاپ مقالات در مجلات معتبر خارجی، مجلات علمی پژوهشی وعلمی و ترویجی، ارائه مقاله درهمایش ها و کنفرانس های داخلی و بین المللی، مجری یا همکاری در انجام طرح های تحقیقاتی، تالیف، ترجمه و گردآوری کتاب، اختراع، ابداع و نوآوری، تجاری سازی ایده در مقطع کنونی و تا سه سال قبل از مقطع تحصیلی کنونی نیز در امتیاز دهی مورد بررسی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه از مقالات ارائه شده و پذیرفته شده در کنفرانس ها، مجامع علمی و بین المللی از هر دانشجو صرفا یک مقاله قابل ارائه، بررسی و امتیازدهی است، اظهار داشت: هرگونه نوآوری، عضویت در انجمن های علمی - دانشجویی، عضویت در شرکت دانش بنیان دانشگاهی، کسب مقام در مسابقات علمی کشوری و بین المللی که با عنوان دانشگاه آزاد اسلامی در آنها شرکت شده است تنها در حین تحصیل در مقطع کنونی مورد قبول است.

مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در بخش شئونات دانشجویی، تقید به انجام فرائض دینی، تقید به ضوابط و مقررات دانشجویی، تقید به مکارم اخلاقی و حسن شهرت، رفتار پسندیده و در شان دانشجو و دانشگاه با اساتید، همکلاسی ها ومسئولان دانشگاه اصل است.

نحوه محاسبه امتیازهای بخش های علمی، فرهنگی و شئونات دانشجویی به شرح زیر است:

مقطع تحصیلی

علمی

فرهنگی و اجتماعی

حداکثر-حداقل

شئونات

حداکثر-حداقل

جمع 

آموزشی

پژوهشی

حداکثر-حداقل

کاردانی و کارشناسی ناپیوسته

۴۵

۲۰-۶

۳۰-۱۰

۵-۳

۱۰۰

کارشناسی

۴۰

۲۵-۶

۳۰-۱۰

۵-۳

۱۰۰

کارشناسی ارشد ناپیوسته

۲۸

۴۲-۱۵

۲۵-۱۰

۵-۳

۱۰۰

دکترای حرفه‌ای پزشکی،دندانپزشکی،داروسازی،دامپزشکی وکارشناسی­ارشد پیوسته

۲۵

۴۰-۱۵

۳۰-۱۰

۵-۳

۱۰۰

دکتری تخصصی Ph.D

۱۸

۵۲-۲۰

۲۵-۱۰

۵-۳

۱۰۰

صامت درخصوص نحوه امتیاز دهی در بخش پژوهشی برای انتخاب دانشجوی نمونه این دانشگاه گفت: ابداع و نوآوری ها، تاسیس شرکت های دانش بنیان و تایید شده توسط واحد دانشگاهی، شامل اخذ امتیاز می شود.

وی عنوان کرد: تمامی واحدهای دانشگاهی موظفند مطابق آیین نامه از اواخر آبان ماه هر سال نسبت به شناسایی دانشجویان واجد شرایط (حائز شرایط معدل) و تشویق آنها به شرکت در این آیین نامه اقدام کنند.

مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشجویان متقاضی باید حداکثر تا آخر آبان ماه هر سال، فرم های پیوست آیین نامه را تکمیل و به حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد دانشگاهی تحویل دهند.  

صامت تاکید کرد: به منظور رسیدگی به موقع و دقیق درخواست ها پس از پایان مهلت تعیین شده امکان بررسی و دریافت فرم های درخواستی امکانپذیر نیست.

وی با اشاره به ارائه تخفیف شهریه برای دانشجویان نمونه افزود: دانشجویان نمونه کشوری که در مقطع تحصیلی خود برای اتمام تحصیل فرصت بهره مندی از تخفیف شهریه در ترم های باقیمانده را نداشته اند، می توانند در صورت قبولی در مقطع تحصیلی بعدی مطابق جدول زیر از تخفیف شهریه بهره مند شوند.

کاردانی به کارشناسی نا پیوسته

بهره مندی از۴۰ درصد تخفیف شهریه درترم های تحصیلی

کارشناسی به کارشناسی ارشد

بهره مندی از ۳۰ درصد تخفیف شهریه درترم های تحصیلی(ترم های اخذ پایان نامه مشمول دریافت تخفیف نمی گردد)

کارشناسی ارشد به دکتری

۲۰ درصد تخفیف شهریه درترم های تحصیلی(ترم های اخذ پایان نامه مشمول دریافت تخفیف نمی گردد)

دکتری عمومی به دکتری تخصصی

۲۰ درصد تخفیف شهریه درترم های تحصیلی(ترم های اخذ پایان نامه مشمول دریافت تخفیف نمی گردند)

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۰۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی دانشگاه یزد برای جذب دانشجویان بین‌الملل

عباس کلانتری رئیس دانشگاه یزد در حاشیه تجمع حمایت از استادان و دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی در کشور‌های جهان گفت: با توجه به دریافت مجوز بورس تحصیلی دانشگاه یزد برای جذب دانشجویان بین‌الملل از سوی هیئت امنا، این دانشگاه آمادگی دارد به دانشجویان تعلیقی دانشگاه‌هایی که این روز‌ها به خاطر اعتراض به جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی تعلیق یا اخراج شده‌اند و نیز به متقاضیان تحصیل در ایران که ساکن غزه هستند، بورس (امتیاز تحصیل رایگان) اعطا کند. 

وی یادآور شد: به زودی لینک ثبت نام از این دانشجویان در بخش همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه یزد فعال خواهد شد.

گفتنی است دانشگاه یزد از سال ۱۳۹۵ در مقاطع مختلف تحصیلی دانشجوی بین‌الملل جذب می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • اعلام اسامی اساتید نمونه کشوری/ چهار معاون وزیر علوم در بین برگزیدگان
  • افزایش ۱۰ درصدی وام ودیعه مسکن دانشجویی در سال تحصیلی آینده
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس
  • تلاش دانشگاه حرکت در جهت درآمدزایی غیر شهریه‌ای است
  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد
  • آمادگی دانشگاه یزد برای جذب دانشجویان بین‌الملل
  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان استان
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی
  • تحقیر آمریکا در دریا و آسمان‌