Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-02@13:07:53 GMT

افشای درخواست ویکی لیکس از پسر ترامپ

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۱۰۹۵۱

افشای درخواست ویکی لیکس از پسر ترامپ

مکاتبات افشا شده فرزند دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نشان می دهد پایگاه اینترنتی ویکی‌لیکس پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته در ایالات متحده به دنبال معرفی جولیان آسانژ به عنوان سفیر استرالیا در آمریکا بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از مجله آتلانتیک، فرزند دونالد ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی سال گذشته آمریکا با پایگاه اینترنتی ویکی‌لیکس در توئیتر به طور مستقیم تماس داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نسخه‌ای از مکاتبات دونالد ترامپ جونیور اکنون در اختیار کنگره آمریکا قرار گرفته است.

دونالد ترامپ جونیور، فرزند ارشد رئیس جمهوری آمریکا در ساعات اولیه روز سه شنبه در صفحه توئیتر خود مکاتباتش با پایگاه اینترنتی ویکی لیکس را منتشر کرد. وی در توئیت خود ضمن انتقاد از «افشای گزینشی» بخشی از این تماس‌ها تاکید کرده است که آنچه اکنون منتشر می‌کند کل مکاتباتش با ویکی‌لیکس است.

تماس‌های منتشر شده نشان می‌دهد ویکی‌لیکس و دونالد ترامپ جونیور به دنبال کسب اطلاعات از یکدیگر بودند. پایگاه اینترنتی ویکی‌لیکس پس از انتخاب دونالد ترامپ به مقام ریاست جمهوری از فرزند ارشد او خواسته بود با اعمال نفوذ بر دولت استرالیا، زمینه انتخاب جولیان آسانژ به عنوان سفیر استرالیا در آمریکا را فراهم کند.

جولیان آسانژ از سال ۲۰۱۲ میلادی در سفارت اکوادور در لندن پناهنده شده است. او که دارای تابعیت استرالیایی است روابط پر افت و خیزی با دولت کشورش داشته است. پس از انتشار اسناد طبقه بندی شده وزارت خارجه آمریکا توسط پایگاه ویکی لیکس در سال ۲۰۱۰ نخست وزیر وقت استرالیا اقدام ویکی لیکس را «غیرقانونی» دانسته بود.

از سوی دیگر مکالمات افشا شده نشان می‌دهد تماس‌های دونالد ترامپ جونیور با ویکی‌لیکس پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و در مراحل حساس کارزار انتخاباتی نیز در جریان بوده است. پایگاه اینترنتی ویکی‌لیکس چند هفته پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایمیل‌های چهره‌های سرشناس حزب دموکرات را افشا کرده بود. سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا افشای این ایمیل‌ها را محصول نفوذ غیر مجاز روسیه در سامانه اینترنتی اعضای حزب دموکرات دانسته بودند.

ایمیل‌های افشا شده از سوی ویکی‌لیکس نشان می‌داد مقامات حزب دموکرات در جریان رقابت مقدماتی در این حزب بین برنی سندرز و هیلاری کلینتون بی طرف نبوده و از وزیر خارجه پیشین آمریکا حمایت کرده‌اند. افشای این ایمیل‌ها در جریان رقابت هیلاری کلینتون با دونالد ترامپ ضربه‌ای به کارزار نامزد حزب دموکرات به شمار می‌آمد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۰۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق و کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در رسانه اجتماعی خود با نام «تروث سوشال» به تجمعات اخیر حمایتی از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا پرداخت.

به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، وی در یک مطلب که در این رسانه اجتماعی منتشر کرد، نوشت: «همین الان اعتراضات را متوقف کنید!»

این مطلب در حالی منتشر شده که تعدادی از دانشجویان در جریان اعتراضات سراسری به اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه دستگیر شده‌اند.

همچنین این گفته‌ها در حالی مطرح شده که ترامپ در مطلبی دیگر به «جو بایدن حقه باز» پرداخته و او را بدترین رئیس‌جمهور در تاریخ ایالات متحده توصیف کرده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901245

دیگر خبرها

  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد
  • تمجید دونالد ترامپ از دستگیری دانشجویان معترض 
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا