Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-02@11:21:00 GMT

تصمیمات جدید رئیس بانک مرکزی درباره تعاونی افضل توس

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۱۲۰۱۴

تصمیمات جدید رئیس بانک مرکزی درباره تعاونی افضل توس

رکنا: رییس کل بانک مرکزی با اشاره به تصمیمات جدید درباره تعاونی منحله وحدت و افضل توس، از پرداخت ۱۰ درصد کسر شده از سپرده‌گذاران زیر ۲۰۰ میلیون تومان کاسپین خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، ولی الله سیف با تشریح آخرین وضعیت سپرده‌گذاران کاسپین اظهارداشت: بر اساس آخرین تصمیم مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به تمامی سپرده‌گذاران اعم از سپرده‌گذارانی که زیر ۲۰۰ میلیون تومان و بیش از این ارقام سپرده‌گذاری کرده‌اند، پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به پرداخت ۱۰ درصد کسر شده از سپرده‌گذاران زیر ۲۰۰ میلیون تومان کاسپین، به خبرگزاری خانه ملت گفت: پیش‌بینی پرداخت سپرده مشتریان وحدت و افضل توس تا سقف ۱۰۰ میلیون نیز شده است.

سیف با اشاره به اینکه مبلغ ۱۰ درصدی که از سپرده‌گذاران زیر ۲۰۰ میلیون تومان کاسپین کسر شده بود، در حال بازپرداخت به سپرده‌گذاران است افزود: در حال حاضر شعب کاسپین با خطوط اعتباری که بانک مرکزی باز کرده، پاسخگوی سپرده‌گذارانی هستند که برای دریافت سپرده خود مراجعه می‌کنند و به تدریج تمامی سپرده‌گذاران را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: مابقی سپرده مشتریان که بالای ۲۰۰ میلیون تومان سپرده‌گذاری کرده‌اند پس از شناسایی اموال جدید پرداخت می‌شود. سیف با بیان اینکه قوه قضاییه از طرق مختلف تلاش می‌کند تا با بررسی صورت‌های مالی موسسه مالی - اعتباری فرشتگان شناسایی کند که دارایی‌های ایجاد شده در چه مسیری قرار گرفته است، یادآور شد: قوه قضاییه بررسی می‌کند که آیا دارایی‌ها بدون حق به به افراد دیگر منتقل شده یا خیر و دارایی‌هایی که شناسایی کند باز می‌گرداند و ظرفیت جدیدی برای پرداخت سپرده مشتریان ایجاد می‌شود.

رییس کل بانک مرکزی تصریح کرد: جلساتی به صورت منظم با نمایندگان سران سه قوه برگزار می‌شود که یکی از تصمیمات جدید در این جلسات درباره تعاونی وحدت و افضل توس بود که پیش‌بینی شده تا مبلغ صد میلیارد تومان پرداخت شود که البته هنوز تصمیم نهایی در این خصوص گرفته نشده، البته سپرده مشتریان تا ۳ میلیون تومان پرداخت شده و حدود ۷۶ درصد مشتریان این تعاونی‌ها تسویه حساب شده‌اند.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۲۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، حجت الاسلام والمسلمین حسین طهماسبی در نشست با قضات دادسرای عمومی و انقلاب یزد، اظهار داشت: شاکله پرونده در دادسرا بسته می شود و بسیار مهم است که این پرونده تا قبل از صدور قرار و ارسال به محاکم جزایی از حیث تحقیق و مدارک مورد نیاز کامل باشد.

وی تصریح کرد: دادسرا خط مقدم تشکیل پرونده و محل پر تردد ارباب رجوع دستگاه قضایی است که باید از حیث نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات در اولویت برنامه ریزی قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد توجه به ابعاد و لایه های پنهان دستورات و تصمیمات قضایی را خواستار شد و بیان کرد: تصمیمات قضایی می تواند در امنیت روانی، اجتماعی، اقتصادی و ... جامعه اثر گذار باشد، که از این رو توجه و دقت به لایه های بعدی تصمیمات از سوی قضات مورد تأکید است.

حسین طهماسبی افزایش صبر و بردباری را لازمه کار قضایی دانست و گفت: بیش از دانش قضایی، حلم، بردباری، صبر و شکیبایی مقام قضایی است که می تواند مشکلات را حل، مردم را آرام و آرمش خاطر را به مراجعین ارائه دهد.

رئیس کل دادگستری استان یزد، حل مشکلات اداری و فرایندی را منوط به ارائه راهکار های اجرایی و عملیاتی عوامل دخیل در موضوع ذکر کرد و گفت: در بسیاری از مواقع در بازدیدها و بازرسی ها، مسائل و موضوعاتی به عنوان گلایه و یا مشکلات اداری و فرایندی طرح می گردد که انتظار است مدیریت مجموعه برای حل آن اقدام نماید، اما باید توجه داشت، معمولا بهترین و کاملترین راهکار حل مشکلات نیز از سوی همان عوامل دخیل می تواند ارائه گردد.

شایان ذکر است در اولین بازدید رئیس کل دادگستری استان یزد از مجموعه دادسرای عمومی و انقلاب یزد، ضمن سرکشی به چند شعبه، یک جلسه نیز با تمام قضات دادسرا با حضور دادستان و معاون قضایی رئیس کل منعقد شد.

دیگر خبرها

  • دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است
  • اختصاص ۵۰۰ یورو به زائران حج تمتع ۱۴۰۳
  • ‏جزییات پرداخت ارز حجاج/ ارز حج مغایرتی با ارز مسافرتی ندارد
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • فعال‌سازی بانکداری اینترنتی در بانک ملت بدون مراجعه حضوری
  • نماد سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس معامله می‌شود
  • هشدار بیمه مرکزی به خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث
  • گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • انتشار اوراق گواهی سپرده خاص بانک رفاه کارگران تمدید شد
  • جزئیات طرح ماندگار بانک رفاه کارگران