Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:معاون ابتدایی وزارت آموزش وپرورش ازاجرای طرح آموزش مهارت‌هابرای دانش آموزان تا پایان سال خبرداد وگفت:اگرمیخواهیم برنامه آموزش دینی درمدارس به خوبی انجام شود باید بودجه های متفرقه ای که درکشورخرج میشود دراختیارآموزش و پرورقرار گیرد.

رضوانه حکیم‌زاده، معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شبستان با اشاره به موانع موجود در آموزش قرآن کریم و کم‌کاری های صورت گرفته در این حوزه گفت: بنده به هیچ عنوان کم‌کاری آموزش و پرورش در رابطه با بحث آموزش های قرآنی را قبول ندارم و این مسئله را به شدت به چالش می‌کشم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بیان کرد: در چهارچوب برنامه درسی ای که از پیش دبستانی آغاز می شود ما یک پیوست خاص انس با قرآن داریم، حتی برای کودکانی که هنوز خواندن و نوشتن را به صورت رسمی آغاز نکردند. لذا ما نوآموزان خود را در پیش دبستانی تحت آموزش های قرآنی قرار می دهیم.

 

معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در دوره ابتدایی علاوه بر اینکه یکی از درس های ما درس قرآن است، برنامه های متنوع دیگری از جمله جشن شکرگزاری در پایه سوم و پایه های دوره اول ابتدایی داریم، به این صورت که دانش‌آموزانی که موفق به روخوانی صحیح قرآن کریم می شوند را مورد تقدیر و تشویق قرار می دهیم تا زمینه ای برای ایجاد انگیزه در سایر دانش آموزان شود.

 

وی با بیان اینکه انصافا حجم فعالیت های قرآنی انجام شده در وزارت آموزش و پرورش قابل قیاس با هیچ دستگاه و نهاد دیگری نیست، اظهار کرد: اما ما باید با توجه به منابعی که داریم انتظارات خود را تنظیم کنیم.

 

معاون ابتدایی آموزش و پرورش تصریح کرد: نمایندگان برای تأمین نیروی آموزش و پرورش و حل مشکل استخدامی ،معلمانی را جذب آموزش و پرورش می کنند که اینها آموزش های لازم را که یکی از آنها آموزش قرآن کریم است را نیز سپری کرده باشند.

 

حکیم‌زاده افزود: برنامه تربیت معلم آموزش ابتدایی در دانشگاه فرهنگیان هم یکی از برنامه های اصلی آموزش قرآن و تربیت دینی ما است. به نظر شما اگر معلمی این دوره ها را سپری نکرده باشد به راحتی می تواند دانش آموزان خود را تحت آموزش قرار دهد؟

 

حکیم‌زاده در ادامه اظهار کرد: لذا ما نمی توانیم سیاست‌هایی را اتخاذ کنیم که با همدیگر تناقض داشته باشند و یکدیگر را پشتیبانی نکنند.

 

وی افزود: اگر ما علاقه مند به این هستیم که برنامه های آموزش دینی در مدارس به نحو احسن انجام شود اولا باید بودجه های متفرقه ای که در کشور خرج می شود در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد، چرا چون بچه ها بیشترین ساعت مفید شبانه روز خود را در مدارس می گذرانند دوم اینکه حتما برای جذب معلم سعی کنید منابعی را فراهم و نیروهایی را جذب کنید که آموزش های لازم را دیده باشند.

 

وی در ادامه اظهار کرد: در صورتی که این اقدامات را انجام دهیم و فعالیت هایی هم که در آموزش داریم به نتایج بهتری دست خواهیم یافت.

 

حکیم زاده از اجرای طرحی کوتاه‌مدت مبتنی بر آموزش مهارت‌ها خبر داد و گفت: این طرح یک طرح کوتاه‌مدت 6 تا 9 ماهه است و شامل مهارت های مورد نیاز دانش آموزان می شود که ممکن است در برنامه های رسمی پوشش داده نشده باشد لذا با اجرای این طرح ،دانش آموزان تحت آموزش مهارت ها ی لازم قرار می گیرند. در این زمینه هم فعالیت هایی صورت گرفته، امیدواریم دانش آموزان بتوانند از این مهارت های مورد نیازشان برخوردار شوند.

 

وی با بیان اینکه اجرای این طرح جزو برنامه های وزیر آموزش و پرورش است، تصریح کرد: این طرح در مراحل پایانی قرار دارد، نظرات معاونت های مختلف در این خصوص جمع آوری شده است، انشاءالله بعد از انجام اقدامات لازم به مرحله عملیاتی درخواهد آمد.

 

وی گفت: تصور می کنم با توجه به اقداماتی که انجام شده است، ما بتوانیم در مابقی سال شاهد اجرای این طرح در مدارس باشیم.

پایان پیام/35

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۳۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی فرهادی، سخنگوی آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا مبنی‌بر اینکه برنامه آموزش و پرورش برای عدم هدایت تحصیلی دانش‌آموزان چیست، اظهار کرد: هدایت تحصیلی دانش‌آموزان یکی از ظریف‌ترین و مینیاتوری‌ترین اقدامات است که باید در آموزش و پرورش صورت بگیرد.

وی افزود: این کار در مقطع متوسطه اول با بهره‌گیری از توان مشاوره دقیق روان‌شناختی و تحصیلی در مدرسه انجام شود و به نیرو‌های کیفیت‌بخشی و مشاور در مدرسه وابستگی دارد. فرهادی ادامه داد: زمانی‌که یک انحراف در آمار می‌بینیم؛ در بخش‌های نرم‌افزاری و فکری دچار خطا هستیم و در امکانات مشکلی وجود ندارد. در دبیرستان‌ها امکاناتی که رشته‌های دیگر و دانش‌آموزان تحربی دارند، دانش‌آموزان ریاضی نیز بهره‌مند هستند.

انتخاب رشته تحصیلی ناظر بر بازار اشتغال است

سخنگوی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: نکته دوم ناظر بر بازار اشتغال است و نوع اطلاع‌رسانی برای مشاغل در کشور و تحقیقات صورت می‌گیرد. نهاد‌هایی که در آموزش و پرورش همکار هستند و در سند تحول برای آنها وظیفه‌ای تعیین شده، مراقب باشند که خلاف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اقدام نکنند و تبلیغات کاذب شکل بگیرد.

در میان فارغ‌التحصیلان هنرستانی کم‌ترین بیکاری را داریم

وی با اشاره به برنامه ششم و هفتم توسعه، اضافه کرد: در این برنامه قرار است دانش‌آموزان در رشته‌های فنی‌حرفه‌ای و کاردانش با یک ضریب بالای پنجاه درصد هدایت شوند و در میان فارغ‌التحصیلان هنرستانی کم‌ترین بیکاری را داریم؛ به عبارت دیگر، بیکار نداریم، زیرا دانش‌آموزان مهارت دارند.

فرهادی ادامه داد: بسیاری از دختران در رشته‌های کامپیوتر و طراحی و دوخت، هنری و صنایع دستی نه‌تنها بیکار نداریم، بلکه با افزایش بیشتر تقاضا در حرفه آموزش‌دیده روبرو هستند.

هنرستان‌ها برای همه رشته‌ها الگو موفقی هستند

سخنگوی آموزش و پرورش با بیان اینکه هنرستان‌ها برای نه‌تنها برای رشته‌های ریاضی بلکه برای هنرستان‌ها الگوی موفقی است و باید به آنها مشاوره دقیقی ارائه دهیم، ابراز کرد: برای رشته ریاضی در آموزش و پرورش وظیفه مشاوره دقیق ارائه دهیم که ناظر بر استعداد‌های خدادادی و علایق است تا در این رشته تحصیل کنند.

وی در پایان افزود: رشته بنده ریاضی و فیزیک است و معتقد هستم مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است و باید این موضوع با جدیت دنبال شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا: ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • اجرای ۶۰ عنوان‌برنامه به‌مناسبت هفته معلم در استان سمنان/ معلم، ماندگارترین واژه در هستی
  • ببینید | روش جالب یک معلم برای آموزش مفهوم فسیل به دانش آموزان ابتدایی
  • تدارک بیش از ۲۰ برنامه مختلف به مناسبت هفت معلم
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج