Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش گفت: در گام اول طراحی و انتصاب مدیران مدرسه هستیم و برای سال ۹۷ انتخاب و انتصاب مدیران بر اساس سامانه ای است که طراحی می شود.

به گزارش امتداد نیوز، نخستین نشست خبری سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش به همراه معاونین حوزه های مختلف این وزارتخانه صبح سه شنبه ۲۳ آبان ۹۶ در وزارت آموزش و پرورش ساختمان شهید رجایی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بطحایی در این نشست ضمن گرامیداشت یاد شهدا و عرض تسلیت به بازماندگان حادثه دیدگان زلزله کرمانشاه گفت: بر اساس آخرین آمار ۱۲ تن از دانش آموزان، جان خود را ازدست‌داده‌اند. تعدادی از همکاران فرهنگی نیز آسیب‌دیده‌اند.

وی افزود: در استان کرمانشاه ۴۴ مدرسه در شهرستان‌های مختلف تخریب‌شده است. قدمت این مدارس زیاد بوده است. مدارس جدیدالاحداث آسیب‌ ندیده‌اند. این هشداری است که به‌صورت جدی به تأمین فضای آموزشی اقدام کنیم. اگر این اتفاق در روز افتاده بود، چندصد دانش‌آموز جان خود را از دست می‌دادند.

وی افزود: واحدهایی نیز وجود دارد که جرات استفاده دوباره وجود ندارد. سازه ساختمان با شکاف‌های زیادی است و ما با دو نوبته کردن مدارس و استفاده از کانکس به‌صورت موقت مشکل را حل خواهیم کرد. باید دولت و دیگر سیاست‌گذاران فکر کنند و اعتبارات لازم را برای این موضوع ببینیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در کردستان نیز به دلیل فرسودگی ساختمانها علاوه بر اینکه ساختمان تخریب نشده است، اما شدت صدمه زیاد بوده است و دانش آموزان نمی‌توانند تحصیل کنند. امیدوارم که به‌زودی این اتفاق بیفتد.

بطحایی گفت: صحت و سلامت دانش آموزان اولویت اول است حتی اگر تحصیل آنان عقب بیفتد تا زمانی که اطمینان نیابیم که فضای آموزشی مقاوم نیست، دانش آموزان را به مدارس نمی فرستیم.

وی گفت: تیمی به مناطق زلزله‌زده اعزام خواهند شد و بر اساس گزارش این تیم به بهسازی و مقاوم‌سازی می‌پردازیم.

وزیر آموزش‌وپرورش بیان کرد: در میان برنامه‌هایی که وزارت آموزش‌وپرورش در راستای تلاش‌های پیشینان آغاز کرده‌است، مهم‌ترین برنامه ما استقرار سند تحول بنیادین است. ابتدا وضعیت سنجی را شروع کرده‌ایم. تا بدانیم چه بخشی از آن اجراشده است تا مسیر آینده را ترسیم کنیم. این مطالعه صورت گرفت و نتیجه نیز اعلام شد. اطلاع داریم چه درصدی از سند تحول پیاده شده است.

بطحایی ادامه داد: توزیع راهکارها در استقرار سند تحول به چه نحوی است. سهم هرکدام از راهکارها در استقرار چه میزان بوده است. این نقشه و توزیع مقدار نامتوازن است. اولین استفاده‌ای که از مطالعه فشرده اصلاح برنامه ۹۶ و ۹۷ است تا توزیع متوازن رعایت شود. تمام برنامه‌های آموزش‌وپرورش برگرفته از سند خواهد بود.

شیوه جدید در انتصاب مدیران مدرسه

بطحایی گفت: در گام اول طراحی و انتصاب مدیران مدرسه هستیم. یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌هایی که کیفیت آموزش‌وپرورش را تضمین کند، انتخاب و انتصاب مدیران شایسته است.

وی بیان کرد: فراخوانی را در آبان ماه منتشر کردیم. در این فراخوان از همکاران خود درخواست کرده‌ایم که نظر خود را درباره‌ی ویژگی‌های مدیر باصلاحیت ارائه دهند.

بطحایی گفت: رئیس آموزش‌وپرورش در سامانه‌ای که طراحی می‌شود، اعلام می کند برای این مدرسه با مدیری با شرایط مدرسه نیاز داریم. همچنین کسانی که فکر می‌کنند صلاحیت مدیری دارند، اعلام آمادگی می‌کنند، کمیته‌ای تشکیل می‌شود تا صلاحیت سنجی کنند. به‌جای اینکه خود ما تنها در انتخاب مدیر نقش داشته باشیم با فهرستی از ویژگی‌ها روبه‌رو هستیم که در اختیار اداره کل‌های آموزش‌وپرورش است. انتخاب با شناخت وسیعی رخ می‌دهد. طراحی این سامانه تا دی‌ماه به پایان می‌رسد.

وی تأکید کرد: برای سال ۹۷ انتخاب و انتصاب مدیران براین اساس است تا امکان شناسایی مدیران شایسته باشند.

وی درباره‌ی صندوق ذخیره بیان کرد: بعد از فراهم کردن زیرساخت حقوقی، فردا فراخوانی را منتشر می‌کنیم بر اساس انتخابات الکترونیکی، دو نفر از اعضای صندوق به‌صورت مستقیم از سوی معلمان به عضو هیئت‌امنا درخواهند آمد. یک نفر هم به‌عنوان ناظر افتخاری از سوی معلمان انتخاب خواهند شد.

وی بیان کرد: واقعیتی که در ماه‌های اخیر اتفاق افتاد، صندوق را با استرس شدیدی مواجه کرده است. دیروز پنجمین جلسه هیئت‌امنا برگزار شد. بر اساس سیاست وزارت خانه ساختار شرکت‌ها و سبد سرمایه‌گذاری متحول خواهند شد. امیدوارم با تصمیمات و برنامه‌ریزی سود زیادی داشته باشیم.

بطحایی بیان کرد: جلو زمینه‌های مفسده آمیز را با اصلاح ساختار خواهیم گرفت‌. گاهی در حق صندوق جفا شده است.

وی گفت: از ۷۴ تا ۹۵ نرخ سهم‌الشراکه اعضا نزدیک به ۱۸ درصد بوده است. به‌طور سالانه ۱۷/۹ میانگین سود داشته است. علیرغم وضعیت اقتصادی، در برخی از شرکت‌های صندوق ارزش دارایی‌ها ۴ برابر شده است. در برخی از اخبار مبالغه شده است و به سهام گذاران لطمه زده‌شده است.

وی بیان کرد: خواهش می‌کنم از نمایندگان مجلس و مسئولان که با توجه به تاثیرگذاری اطلاعاتی که منتشر می شود، رعایت دقت را کنند، چراکه ناخواسته به جیب معلمان لطمه زده است. برای نمونه یک شرکت ما در بورس پس از مصاحبه یک مسئول ۲۵ درصد کاهش‌یافته است.

این خبر تکمیل می شود..

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۱۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان معمار آینده نظام هستند

ایسنا/گیلان فرماندار رشت با تأکید بر اینکه معلمان در تراز انقلاب پرورش دهنده و تربیت کننده جامعه انقلابی هستند، گفت: معلمان یکی از مؤثرترین ارکان آموزش و پرورش بوده و معمار آینده نظام هستند.

کیا عاشوری امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان رشت، شورای آموزش و پرورش را از مهمترین جلسات عنوان کرد و حضور اعضا را الزامی دانست و گفت: استمرار جلسات شورای آموزش و پرورش منجر به شناسایی نقاط ضعف و قوت می‌شود.

فرماندار شهرستان رشت با گرامیداشت هفته معلم و بزرگداشت شهادت استاد مطهری، افزود: معلمان یکی از مؤثرترین ارکان آموزش و پرورش بوده و معمار آینده نظام هستند و نسل امروز محصول تعلیم و تربیت معلمان و جامعه فرهنگیان است.

عاشوری با تأکید بر اینکه معلمان در تراز انقلاب پرورش دهنده و تربیت کننده جامعه انقلابی هستند، گفت: حل مشکلات کشور از مسیر آموزش و پرورش می‌گذرد و دانش‌آموزان آینده سازان جامعه هستند که رفع نیازهای جامعه دانش‌آموزی باعث ارتقای سواد آموزشی جامعه می‌شود.

عاشوری با اشاره به شکاف بین نسل امروز و دیروز، تصریح کرد: بسیار فاصله بین نسلی از لحاظ اندیشه، تفکرات و باورهای اعتقادی وجود دارد که خلأها باید با آموزش پر شود.

وی با تاکید بر به روزرسانی آموزشی معلمان و جامعه فرهنگیان گفت: آموزش باید محور کار معلمان و فرهنگیان جهت ارتقای سطح آموزشی و پرورشی قرار گیرد؛ معلمان باید شکاف بین نسل‌ها را پر کنند.

فرماندار رشت با اشاره به جنگ رسانه‌ای موجود و فضای مجازی و ایجاد شبهات در بین دانش‌آموزان بیان کرد: فرهنگیان با علم روز و دانش به شبهات دانش‌آموزان پاسخ منطقی و مستدل دهند.

عاشوری با اشاره به فرارسیدن فصل امتحانات افزود: بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز در شهرستان رشت در مقاطع دهم، یازدهم و دوازدهم برای امتحانات نهایی آماده می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۴ انتصاب در دانشگاه فرهنگیان لرستان
  • معلمان معمار آینده نظام هستند
  •  جذب سه هزار معلم جدید در آموزش و پرورش هرمزگان
  • خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • استخدام دانشجویان دانشگاه‌ها در آموزش و پرورش/جزییات طرح راتبه معلمی
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش