Web Analytics Made Easy - Statcounter

ثبت‌نام بیست و سومین مسابقات سراسری قرآن و عترت (کتبی و شفاهی) و جشنواره هنر ادبیات و پژوهش دینی فرهنگی قرآن و عترت (ع) دانشجویان، استادان، کارکنان به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اندیمشک آغاز شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اندیمشک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، اظهار کرد:« قرآن کریم منبع و راهنمای بزرگی برای هدایت انسان و راه و اسلام مکتوب است و اهل بیت(ع) رهبر و اسلام ناطق هستند و پیروی از این دو امری ضروری و لازم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

دکتر امیر کاکی اشاعه فرهنگ قرآنی و شناخت سیره اهل بیت (ع ) را از اهداف مهم مسابقات قرآن و عترت دانست و گفت: «با برنامه‌ریزی انجام شده از سوی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی امسال نیز شاهد برگزاری دوره دیگری از مسابقات سراسری قرآن و عترت (کتبی و شفاهی) و جشنواره هنر ادبیات و پژوهش دینی فرهنگی قرآن و عترت دانشجویان، استادان، کارکنان هستیم و ثبت نام این دوره از مسابقات به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی این واحد دانشگاهی آغاز شده است.»

وی افزود: «در بخش شفاهی دانشجویان و استادان و در رشته‌های قرائت قرآن کریم ( ترتیل و تحقیق)، حفظ کل قرآن کریم، حفظ قرآن کریم (5، 10، 20 جزء)، گروه تواشیح (ویژه برادران)، اذان (ویژه برادران) و کارکنان می‌توانند در قرائت قرآن کریم ( ترتیل و تحقیق)، حفظ قرآن کریم (5 و 30 جزء)، اذان (ویژه برادران) ثبت‌نام و همچنین دانشجویان، استادان و کارکنان در بخش کتبی در رشته‌های آشنایی با تفسیر قرآن کریم، نماز، احکام برادران، احکام خواهران و زندگانی پیامبر(ص) ثبت‌نام کنند.»

کاکی درباره جشنواره هنر ادبیات و پژوهش دینی فرهنگی قرآن و عترت، گفت: «دانشجویان، استادان و کارکنان می توانند در این جشنواره آثار خود را در رشته‌های نقاشی، سیاه قلم، عکس، شعر، داستان نویسی، نستعلیق، نگارگری (تهذیب)، نسخ، طراحی پوستر، نرم افزار PC و موبایل شرکت دهند.»

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۰۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون آغاز شد

ایسنا/اردبیل مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از آغاز دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان با حضور بیش از ۷۵ آلاچیق و غرفه در شهر جعفرآباد بیله‌سوار خبر داد.

حسن محمدی ادیب گفت: این جشنواره با حضور عشایر سراسر استان و گروه‌هایی از کشورهای منطقه در روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ماه در شهر جعفرآباد شهرستان بیله‌سوار برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: در این جشنواره ۴۵ آلاچیق عشایری شامل ۳۵ آلاچیق عشایر استان اردبیل و ۱۰ آلاچیق از سایر نقاط کشور حضور دارند و به ارائه فرهنگ و زندگی عشایری می‌پردازند.

به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان اردبیل وی با اشاره به اینکه آلاچیق‌های عشایری از استان‌های کهکیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، آذربایجان شرقی و غربی و چند استان دیگر در این جشنواره حضور دارند، تأکید کرد: همچنین در این جشنواره ۳۰ غرفه صنایع‌دستی و محصولات فرهنگی نیز حضور دارند که به ارائه محصولات اقوام مختلف می‌پردازند.

محمدی ادیب ادامه داد: انتظار می‌رود که همانند دوره‌های قبل جشنواره کوچ عشایر در این دوره نیز در روز جمعه با استقبال پرشمار علاقمندان روبرو باشیم و برنامه‌های مختلفی مانند کوچ نمادین، عروسی عشایری، بازی‌های بومی و محلی، مسابقه تیراندازی با کمان سنتی، شو اسب، مسابقه برترین قوچ مغان، مسابقه لباس سنتی و مسابقه برترین آلاچیق عشایری نیز در این جشنواره برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد شهرکرد در حمایت از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • برگزاری جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • اعلام همبستگی دانشجویان هرمزگانی با دانشگاهیان سراسر جهان در دفاع از مردم غزه
  • همبستگی دانشگاهیان هرمزگانی با دانشگاهیان سراسر جهان در دفاع از مردم غزه
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون آغاز شد