Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: تعدادی از فعالان اجتماعی و مردم نوعدوست کردستان در راستای سامان دهی کمکهای انسان دوستانه همشهریان و جمع آوری آن، به یاری مردم آسیب دیده و داغدار کرمانشاه شتافتند و برای همنوعان شان سنگ تمام گذاشتند.

خبرگزاری شبستان – سنندج، چو عضو به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار امروز مصداق عینی پیدا کرد و مردم با مهر و عاطفه و انسان دوست کردستان بعد از اطلاع از عمق فاجعه زلزله کرمانشاه دست های یاری برای کمک به زلزله زدگان و همزبانان خود بلند کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عکس ها و تصاویر منتشر شده از مردم زلزه زده شهرهای کرمانشاه دل های زیادی را به درد آورد و صبر و قرار را از مردم این دیار ربود و همین موضوع باعث شد که مردم به صورت خودجوش و با کمک موسسات خیریه وسایلی نظیر پتو، لباس گرم، آب معدنی، نان، مواد غذایی و خوراکی، لوازم بهداشتی و .... را برای هموطنان شان جمع آوری کنند.

 

اینجا سرزمین مهر و عاطفه است، سرزمین دل های بیقرار، ولایت مهربانی و همزبانی است. حرکت های خودجوش و کمک های از سر رحم نشانی جز همدلی ندارد.

 

از روز گذشته کمپین های کمک در فضای مجازی شکل گرفت و هر کسی هر چه در توان داشت برای کمک جمع آوری و خریداری کردند تا مرهمی بر دل های دردمند و عذادار باشند.

 

امروز مادری را دیدم که از لباس های جگر گوشه اش گذشت و با دستان پر مهرش آنها را جاری راه و مقصدی کرد که حتی داشتن یک لیوان آب در آنجا بارها تکرار لب تشنگی های تشنه لبان است.

 

حضور پر شور مردمی را نظاره گر بودم که صبح قبل از رفتن به سرکار و شروع زندگی شان در فکر رنگ بخشیدن به زندگی بودند که دیگر رنگی ندارد.

تعدادی از ماشین ها که حامل کمک های مردمی بود شب گذشته در مکان های مشخص و از پیش تعیین شده منتظر ماندند تا کمک های بیشتری برسد و دردی را دوا کنند که دیگر درمان ندارد.

 

من امروز مردی را دیدم که صندوق عقب و صندلی پشتی ماشینش را پر از نان کرده بود، خواهری را دیدم که کیسه های لوازم بهداشتی را تحویل ماشین های جمع آوری کمک مردمی می داد تا به دست همزبان و همنوع بدهد.

 

پدری را دیدم که تلفن می زد تا ماشین حرکت نکرده کمک هایش برسد، شوهری که با همراهی همسرش لباس های گرم خودشان و پتوی منزلشان را برای گرمی تن رنجور هم کیش شان اهدا کردند.

 

بسیاری از نانوایی ها کردستان نیز شب گذشته تا صبح برای تهیه نان برای بازماندگان این حادثه تلخ کار کردند.

سازمان های مردم نهاد، موسسات خیریه، اماکن عمومی، جمعیت های دواطلبانه، شرکت ها، مراکز فراهنگی و و و همه و همه نیز از این قائله مستثنی نبودند و دست به دست هم دادند و از همشری هایشان خواستند به جای تسلیت گفتن، کمک کنند.

 

صدور اطلاعیه های همدردی، فراخوان کمکهای مردمی، بیانیه های حمایت، اختصاص شماره حساب های دولتی، سکوت برای از دست رفته گان، اهدای هزینه مراسم سازمان های دولتی، ... این ها همه نمونه های از ابراز علاقه مردم کردستان برای مردم زلزله زده شهرهای سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی، قصرشیرین، باینگان کرمانشاه بود.

 

اطلاع رسانی فوری برای اهدای خون نیز از دیگر مواردی بود که روز گذشته اعلام شد و افرادی زیادی خون خود با گروه خونی 0-  کمک به زخمی های این حادثه اهدا کردند.

این نوعدوستی ها، این بی قراری ها و دعای خیر و صبرخواستن برای بازماندگان را که می بینم خدا را شکر می کنم که انسانیت هنوز زنده است و همدلی در خون ایران و ایرانی جریان دارد.

 

رنگ معرفت، رنگ مهر، رنگ شعور، رنگ مهربانی، ... رنگ گرمی و خورشید است. رنگ وسعت آسمان است و الحق که انسان اشرف المخلوقات است، چرا که با به درد آمدن یک عضوش دیگر عضوها را قرار نمی ماند.

پایان پیام/79

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۳۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند

افشین خوش‌گوار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دانش‌آموزان کردستانی ۶ عنوان برتر در مرحله کضوری جشنواره سفیران سلامت را کسب کردند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان اعلام کرد: در هشتمین جشنواره سفیران سلامت دانش‌آموزی، در مرحله شهرستانی ۸ هزار و ۵۲۸ اثر اعلام وصول شد که از این تعداد ۳۱۳ اثر به مرحله استانی راه پیدا کرد.

خوش‌گوار عنوان کرد: پس از داوری آثار راه یافته به مرحله استانی، با نظر شورای داوران ۲۹ اثر به دبیرخانه کشوری جشنواره ارسال شد.

وی گفت: بر اساس اعلام دفتر سلامت و تندرستی وزارت، شش اثر شرکت کنندگان کردستان حائز رتبه‌های برتر کشوری شدند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان خاطرنشان کرد: بر این اساس در رشته کارسازه سارا وکیلی از مدرسه متوسطه اول فاطمه الزهرا شهرستان کامیاران و سیدایمان حسینی از مدرسه متوسطه اول دکتر پرتو ماه دهگلان موفق به کسب عنوان اول شدند.

خوش‌گوار ادامه داد: در بخش کارسازه ابتدایی اول مدرسه شکوفه‌های انقلاب دیواندره متشکل از آریسا محمدیان، ستایش حمزه‌ای و فاطمه زهرا محمدی رتبه چهارم کشوری را به دست آوردند.

وی افزود: در بخش جشنواره عکاسی چهارشنبه آخر سال نیز آلان شادفر از مدرسه شهید فهمیده ناحیه ۲ و شنیا دلکی از مدرسه نیایش دهگلان حائز رتبه برتر کشوری در دوره دوم ابتدایی شدند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: در بخش باغچه کوچک سبزیجات نیز ایلیا صفری از مدرسه شهید آزادی کامیاران در دوره اول ابتدایی رتبه پنجم کشور را به دست آورد.

کد خبر 6090668

دیگر خبرها

  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است
  • تجمع دانشگاهیان کردستانی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های کرمانشاه
  • تولید قوی در گرو استفاده از ظرفیت مردم 
  • همدلی مردم ایران با تیم ملی فوتسال
  • مسمومیت ۱۰ کردستانی بر اثر مصرف قارچ سمی
  • رکورد شکنی ورزشکار کردستانی
  • خون شریک ۲ روانه بازار نشر شد