Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: وقف مشارکتی راهبرد و ظرفیتی مهم برای توسعه فرهنگ متعالی وقف و نذر است.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی آستان قدس رضوی، سید مرتضی بختیاری در برنامه اشاره سیمای خراسان رضوی اظهار کرد: هفته وقف فرصت مناسبی است که مردم ایران اسلامی با آثار و برکات این سنت حسنه آشنا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واقفان نیک اندیش در طی قرون و اعصار گذشته بخشی از دارایی و اموالشان را وقف آستان مقدس رضوی کرده اند و ثمرات و نتایج درخشان این حرکت الهی را امروز در خدمت به آحاد جامعه مشاهده می کنیم.

وی افزود: با تاکیدات تولیت معزز آستان قدس رضوی این امکان برای همه عاشقان و ارادتمندان حضرت امام رضا(ع) فراهم شده که می توانند در حد وسع و توان خود در ساخت مجموعه هایی که برای رفاه و تکریم زائران در حال احداث است، مشارکت نمایند. با برنامه ریزی صورت گرفته زائران، مجاوران و دلدادگان حضرت امام رضا(ع) می توانند در طرح نذر بهشتی که ویژه وقف و نذر قرآن کریم است، شرکت کنند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به ارائه مشاوره وقف به علاقه مندان این حوزه بیان کرد: در این ایام مبلغینی در موقوفه ها، مساجد بین راهی، حرم مطهر رضوی و ایستگاه های خدمت رسانی به زائران مستقر خواهند بود و برنامه هایی در راستای ترویج وقف انجام می شود. برگزاری همایش پاسداشت واقفان و ناذران و معرفی افراد شاخص فعال در وقف و نذر از دیگر برنامه های هفته وقف است.

پیش‌بینی تشرف ٣ میلیون و ۵٠٠ هزار زائر در دهه آخر صفر

وی با اشاره به برنامه های آستان قدس رضوی در دهه پایانی ماه صفر اظهار کرد: بر اساس پیش بینی های نهادهای مسئول و خدمت رسان، ٣٠٠ هزار زائر پیاده، ۴ هزار هیئات مذهبی و در مجموع ٣ میلیون و ۵٠٠ هزار زائر در مشهد مقدس و بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج(ع) حضور خواهند یافت.

بختیاری ضمن تقدیر از تلاش های ستاد خدمات سفر استان خراسان رضوی و همکاری دستگاه های خدماتی، امنیتی و انتظامی استان برای ارائه کیفی ترین خدمات به زائران ابراز کرد: آستان قدس رضوی به عنوان میزبان اصلی زائران عزیز به ویژه زائران پیاده حضرت رضا(ع)، تمامی امکانات و نیروهای خود را برای خدمت رسانی شایسته بسیج کرده است.

وی گفت: توسعه فرهنگ میزبانی و جهت دهی به کمک ها و مشارکت های مردمی از رویکردهای آستان قدس رضوی در سال های اخیر است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: در سال جاری ۶٠ هزار نفر از مردم شریف مشهد و مجاوران حضرت رضا(ع) در منازل خودشان میزبان زائران هستند و ٣٠٠ هزار وعده غذا نیز از سوی مردم و خیران تامین شده است.

true برچسب ها : آستان قدس رضوی زائران پیاده امام رضا سید مرتضی بختیاری وقف true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۳۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی

فرهاد قائمیان مدیر بیست و یکمین جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) درباره اینکه در بخشی از فراخوان جشنواره بین‌المللی فیلم رضوان تنها متولدین دهه هفتاد به بعد امکان ارسال آثار خود را به جشنواره دارند با خط فکری همراه بوده است یا خیر گفت: واقعیت این است که این بخش یکی از اهداف ماست وگرنه ما آن نسل قبلی یا مقطع سنی قبل هفتاد را نادیده نگرفته‌ایم و سعی کرده‌ایم که این مقطع سنی را پرورش دهیم و با فرهنگ رضوی بیشتر آشنا کنیم تا به همین دلیل در فیلم‌های کوتاهشان بتوانند آموزش هم ببینند.

وی ادامه داد: قبل از هر چیزی تاکید می‌کنم آموزش، آموزش و آموزش. برای همین کارگاه‌هایی را که مد نظرمان است، گفته شده و در فراخوان هم اعلام شده است. از این طریق ما باید بتوانیم روال و مسیری را فراهم کنیم که با آن اشاعه فرهنگی در میان نسل جوان که شاید یکم احتمالا دور شده اند انجام شود و همچنین بتوانیم برای فیلم‌هایی که ساخته می‌شوند با فیلم‌های کوتاه، نیمه بلند این عزیزان را به سوی فیلم‌های سینمایی بلند پرتاب شوند.

قائمیان مدیربیست و یکمین جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) درباره  وضعیت کارگاه‌های برنامه ریزی شده جشنواره فیلم دینی رضوان در استان‌های کشور گفت: در تمامی استان‌ها این اتفاق خواهد افتاد شاید ما بتوانیم کارگاه هایی را که در استان ‌های مختلف انجام شده است با افرادشان گزینش کنیم تا این عزیزان هم برای زیارت آقا امام رضا(ع) تشریف بیاورند و هم در یک کارگاه مقدماتی کارها را انجام دهیم و در نهایت این عزیزان بتوانند برای جشنواره حاضر شوند.

وی درباره وضعیت اکران فیلم‌های نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان پاسخ داد: با سازمان سینمایی، حوزه هنری و سینماهایی که در حیطه این بخش‌ها هستند صحبت شده است تا ما بتوانیم قبل از اکران فیلم‌های سینمایی این آثار را به صورت کلیپ کوتاه اکران کنیم. به نوعی این اتفاق در تلویزیون اتفاق افتاده است تا بتوانیم به عبارتی فرهنگ سازی کنیم که ما فیلم کوتاه و کار نسل جوان هم تماشا کنیم. تاثیر گذاری فیلم‌های کوتاه خیلی بیشتر خواهد بود، صرف موضوع اینکه ما یک فیلم بلند ببینیم نیست بلکه می‌خواهیم ببینیم جوانان‌هایی که در خانه های خودشان هستند چه تفکری دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می شود
  • رونمایی از سند راهبردی شیراز همزمان با روز بزرگداشت شاهچراغ (ع)
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در شهر زنجان
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در سطح شهر زنجان
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۲۱۰ نقطه از جهان
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • سند راهبردی شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) رونمایی می‌شود
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات