Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - رئیسان جمهور، نخست وزیران، وزیران امورخارجه، مقام های اتحادیه اروپا و سازمان ملل، سفرا و شخصیت های سیاسی جهان در پی حادثه زلزله شب گذشته در مرز ایران و عراق در پیام های جداگانه ای، ضمن تسلیت به دولت و مردم این کشورها، آمادگی خود را برای کمک رسانی به حادثه دیدگان اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 یکشنبه 21 آبان با قدرت 7.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 33.9 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
این زمین لرزه که کانون آن جنوب حلبچه عراق نزدیک مرزهای استان کرمانشاه گزارش شده زیان ها و آسیب های زیادی در استان های کرمانشاه و ایلام به بار آورده است.
طبق آخرین گزارش های رسمی اعلام شده و تا ساعت مخابره این خبر، در پی حادثه مزبور، 387نفر جان خود را از دست داده اند و پنج هزار و 953 نفر مصدوم شده اند.
به دنبال این حادثه شخصیت های و مقام های ارشد از نقاط مختلف جهان همدردی خود با آسیب دیدگان این حادثه را اعلام کردند.

**تسلیت پوتین به روحانی و فوآد معصوم
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در ارتباط با زلزله شب گذشته، در بیانیه ای به روسای جمهوری ایران و عراق تسلیت گفت.
به نقل از بیانیه منتشره در سایت کرملین، در بیانیه پوتین خطاب به حجت الاسلام حسن روحانی و فواد معصوم آمده است: آقای رئیس جمهور محترم لطفا مراتب تسلیت عمیق ما را در ارتباط با تلفات بزرگ انسانی که در نتیجه زمین لرزه مخرب در غرب ایران صورت گرفته، پذیرا باشید.
در این بیانیه، رئیس جمهوری روسیه همچنین مراتب تسلیت و همدردی خود را به دولت و مردم ایران و عراق ابراز داشته و برای خانواده های قربانیان حادثه صبر و بردباری و برای مجروحین شفای عاجل استدعا کرده است.

**رئیس جمهوری ایرلند: از طرف مردم کشورم عمیق ترین همدردی ام را اعلام می کنم
همچنین مایکل دی هیگینز رئیس جمهور ایرلند در پیامی تاکید کرد: من ازجانب مردم ایرلند عمیق ترین همدردی خودم را با مردم مناطق مرزی ایران و عراق ابراز می کنم.

**پیام تسلیت بشار اسد به روحانی
بشار اسد رئیس جمهوری سوریه نیز در پیامی به حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی همتای ایرانی خود درگذشت جمعی از شهروندان ایران در زلزله غرب کشور را تسلیت گفت و با ملت ایران و خانواده قربانیان ابراز همدردی کرد.

**ابراز همدردی نخست ‌وزیران کانادا و هند
جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا هم در پیام توئیتری نوشت: امروز خبرهای غم‌انگیزی از ایران و عراق رسید. کانادایی‌ها، عمیق‌ترین همدردی خود را به خانواده‌های زلزله‌زدگان منطقه ابراز می‌کنند.
همچنین نارندرا دامورداس مودی نخست وزیر هند در پیام تسلیتی اعلام کرد: من با افرادی که اعضای خانواده خود را در زلزله ایران و عراق از دست داده اند، ابراز همدردی می کنم.

**اعلام آمادگی اتحادیه اروپا برای کمک رسانی
فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در پی وقوع زلزله در ایران و عراق ، آمادگی اتحادیه اروپا برای کمک رسانی به حادثه دیدگان را اعلام کرد.

**جانسون: انگلیس آماده کمک به قربانیان حادثه است
بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس نیز در پیام توئیتری با زلزله زدگان ایران و عراق ابراز همدردی کرد.
وی نوشت: انگلیس آماده کمک به قربانیان این حادثه است.

**پیام تسلیت وزیر خارجه پاکستان
خواجه محمد آصف وزیر امور خارجه پاکستان هم در پیامی تاکید کرد: دعای ما همراه برادران ایرانی و عراقی است که زندگی خود را در این زلزله از دست داده اند.

**وزیر خارجه اتریش: به یاد قربانیان هستم / ابراز همدردی وزیر خارجه نروژ
سباستین کورتز وزیر امور خارجه اتریش نیز در یک پیام توییتری اعلام کرد که به یاد قربانیان زمین لرزه در عراق و ایران است.
همچنین اینه اریکسن سوریده وزیر امورخارجه نروژ با قربانیان و حادثه‌دیدگان زلزله شامگاه گذشته در ایران و عراق ابراز همدردی کرد.

**تاکید گوترش و سازمان ملل بر آمادگی کمک رسانی
در عین حال، دبیر کل سازمان ملل ضمن ابراز تالم از تلفات جانی و مالی زلزله ایران – عراق امدادرسانی محلی را ستود و بر آمادگی سازمان ملل تاکید کرد.
میرسلاو لاچک رئیس مجمع عمومی سازمان ملل نیز در پیامی، افزایش کشته شدگان زلزله مرگبار ایران و عراق را نگران کننده دانست و گفت در کنار دولت ها و بازماندگان ایستاده ایم.
گری لوییس هماهنگ کننده و نماینده سازمان ملل در تهران نیز در صفحه اینستاگرام خود تاکید کرد که سازمان ملل آماده کمک رسانی است اگر نیاز باشد.
وی همچنین تصویری از جلسه خود با مسوولان ایران برای مرور وضعیت زلزله و بررسی مواردی که احتمالا نیاز به کمک رسانی منتشر کرد.
وی در عین حال تاکید کرد: تسلیت صمیمانه خودم را به دولت و مردم ایران به خاطر زلزله مرگبار شب گذشته در مرزهای غربی ابراز می کنم.
لوئیس نوشت: نیمه شب گذشته اوضاع روشن نبود اما امروز صبح که خورشید درآمده است اطلاعات بیشتری درباره کشته ها و مجروحین می دانیم. اگر از سازمان ملل درخواست شود، کمک هایش را ارائه می دهد
دفتر یونیسف مرکز اطلاعات سازمان ملل در تهران هم در پیامی توئیتری، کشته شدن جمعی از مردم ایران را تسلیت گفت.
همچنین سفارت فنلاند در تهران با توییت طرحی از نقشه ایران زلزله غرب کشور را به مردم و دولت ایران تسلیت گفت.

**پیام تسلیت سفرای انگلیس و آلمان در تهران
نیکلاس هاپتونسفیر آلمان در تهران هم ضمن ابراز همدردی، آمادگی کشورش را برای کمک به زلزله زدگان اعلام کرد.
مایکل کلور برشتولد در پیامی به زبان انگلیسی و فارسی در صفحه توییتر خود نوشت: مراتب تسلیت عمیق آلمان به دولت و ملت ایران، در پی زلزله مرگبار غرب ایران. ما به یاد قربانیان و خانواده هایشان خواهیم بود. آلمان درصورت لزوم آماده کمک رسانی است.
**توییت رهبر حزب کارگر انگلیس در پی وقوع زمین لرزه در ایران و عراق
جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس هم در توئیتر نوشت: فکر و ذهن من با قربانیان زلزله خسارت باری است که ایران و عراق را دیروز به لرزه درآورد
وی افزود: هزاران نفر بدون سرپناه و بسیاری نیز بی بهره از درمان پزشکی هستند، باید هر چه می توانیم برای فراهم ساختن پشتیبانی فوری انجام دهیم.
کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان هم نوشت: قوی و متحد باشید و کادرفنی و کاپیتان استقلال با زلزله زدگان کرمانشاه
ابراز همدردی کردند.
الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان، اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان، پائولو جنتیلونی نخست وزیر ایتالیا، نارندرا دامورداس مودی نخست وزیر هند، عبدالله عبدالله رئیس اجرایی افغانستان، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه از دیگر شخصیت هایی هسند که با ارسال پیام های جداگانه این ضایعه را به دولت و مردم ایران و عراق تسلیت گفتند.
این خبر در حال تکمیل است
سیام**6984-**1449**خبرنگار: امیر خان زاده**انتشار: امیر کاردان راد

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۹۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند

معاون اول رئیس جمهور در دیدار با وزیر تجارت عراق گفت: روابط دوستانه،‌ عمیق و تاریخی دو کشور ایجاب می‌کند که در تبادلات تجاری و اقتصادی، به جای استفاده از ارز کشور ثالث، از پول ملی خود استفاده کنیم. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور ظهر امروز دوشنبه در دیدار سلمان الغریری وزیر تجارت عراق، با بیان اینکه توفیقات دولت و ملت عراق همواره برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است اظهار امیدواری کرد روز به روز شاهد افزایش توفیقات و رفاه مردم دو کشور باشیم.

مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر با تاکید بر لزوم گسترش مناسبات اقتصادی و ارتقاء سطح همکاری‌های تجاری جمهوری اسلامی ایران و عراق گفت: روابط تهران و بغداد نزدیک، مستحکم و صمیمانه است و اتحاد دو کشور مایه ضرر و زیان و ترس دشمنان و نقطه امیدواری و رفاه دو ملت است و مردم دو کشور طعم شیرین این اتحاد را در گسترش مناسبات اقتصادی فیمابین خواهند چشید.

وی همچنین لازمه توسعه مناسبات اقتصادی ایران و عراق را تسهیل همکاری بخش خصوصی دو کشور دانست و افزود: بخش خصوصی ایران به دلیل روابط صمیمانه دو کشور و همچنین وجود عتبات عالیات، انگیزه بالایی برای فعالیت در عراق دارند که لازم است کمیسیون همکاری‌های مشترک، موانع پیش روی توسعه مراودات تجاری فی مابین را شناسایی و نسبت به رفع این مشکلات اقدام کند.

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه ایران و عراق باید در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند تصریح کرد: روابط دوستانه،‌ عمیق و تاریخی دو کشور ایجاب می‌کند که در تبادلات تجاری و اقتصادی، به جای استفاده از ارز کشور ثالث، از پول ملی خود استفاده کنیم.

مخبر در بخش دیگری از سخنان خود از وعده صادق و پاسخ محکم جمهوری اسلامی ایران به رژیم اشغالگر قدس بعنوان یک نقطه تاریخی یاد کرد و اظهار داشت: امروز هیمنه آمریکا و اسرائیل با ایستادگی محور مقاومت کاملا در هم شکسته و علی رغم اینکه آنها تمامی امکانات خود را بسیج کرده‌اند نتوانسته‌اند به اهداف خود دست پیدا کنند به همین دلیل به کشتار زنان و کودکان در غزه روی آوردند.

وزیر تجارت عراق نیز در این دیدار ایران را سرزمین تاریخ،‌ تمدن و اندیشه توصیف کرد و گفت: بغداد به دنبال تقویت جدی در مناسبات تجاری با تهران است و این موضوعی است که نخست وزیر عراق نیز آن را به‌عنوان یک اولویت دنبال می‌کند.

سلمان الغریری با اشاره به وجود کالاها و محصولات ایرانی در عراق خاطر نشان کرد: عراق بازار خوبی برای کالاهای ایرانی است و ما همواره خواهان تقویت واردات محصولات ایرانی به عراق هستیم.

وزیر تجارت عراق از ایران بعنوان یکی از مهمترین شرکای تجاری خود یاد کرد و افزود: به‌عنوان وزیر تجارت عراق و رئیس طرف عراقی کمیسیون همکاری‌های مشترک دو کشور آمادگی دارم موانع و مشکلات پیش روی تجار ایرانی را برای توسعه فعالیت‌های خود در عراق مرتفع کنم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • مخبر: ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • اینجا تهران است بە وقت اقلیم کردستان / اهمیت سفر بارزانی بە ایران
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • 5 محور مهم سفر بارزانی به تهران چیست؟ | درخواست ویژه اربیل از تهران
  • رئیس اقلیم کردستان عراق وارد تهران شد
  • اولین اظهار نظر مقامات اسرائیلی در خصوص حمله پهپادی این رژیم به اصفهان
  • زلزله سیاسی در معتبرترین دانشگاه‌های جهان
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی
  • اندیشکده آمریکایی بررسی کرد؛ رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی