Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان دیده بان حقوق بشر با انتشار گزارشی اعلام کرد زنان خدمتکار تانزانیایی که در عمان و امارات عربی متحده کار می کنند، مورد بیگاری و انواع سوء استفاده ها قرار می گیرند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه از نایروبی؛ سازمان دیده بان حقوق بشر با انتشار گزارشی اعلام کرد زنان خدمتکار تانزانیایی که در عمان و امارات عربی متحده کار می کنند، مورد بیگاری و انواع سوء استفاده ها قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیده بان حقوق بشر در گزارش یکصد صفحه ای خود اعلام کرد حقوق بسیاری از زنان تانزانیایی که به عنوان خدمتکار در عمان یا امارات عربی متحده کار می کنند، پایمال می شود. طبق این گزارش، زنان تانزانیایی در این دو کشور عربی نه تنها دستمزد کافی بابت کار خود دریافت نمی کنند بلکه مورد سوء استفاده جنسی نیز قرار می گیرند.
یکی از مسئولان دیده بان حقوق بشر که در زمینه حقوق زنان فعالیت می کند، تاکید کرد برخی زنان خدمتکار تانزانیایی از شدت کار، دستمزد ناکافی و انواع سوء استفاده ها از کارفرمایان خود فرار کرده و به پلیس یا سفارت کشور خودشان پناه برده اند اما مقامات پلیس و مسئولان سفارت تانزانیا در عمان یا امارات آنها را مجبور کرده اند به محل کار خود بازگردند. در موارد زیادی آنها مجبور شده اند از حقوق خود صرفنظر کنند و ماهها پس انداز کنند تا بتوانند بلیط برگشت به کشورشان را تهیه کنند.
 اکثر زنان خدمتکار فعال در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس اتباع کشورهای آسیایی مثل سریلانکا، فیلپین یا هند هستند اما از زمانی که این کشورها حفاظت از اتباع خود در کشورهای خارجی را تقویت کرده اند، کشورهای عرب حوزه خلیج فارس زنان خدمتکار آفریقایی را بیشتر به خدمت می گیرند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۴۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم

محمد بحرینیان می‌گوید: باید بررسی کنیم چطور چین با 320 میلیارد دلار می‌تواند به توسعه دست یابد اما ایران با سرمایه‌ای به مراتب بیش از این میزان قادر به رشد و توسعه نبوده است.

این پژوهشگر توسعه با حضور در کافه خبر خبرانلاین با تاکید بر اینکه ما در وضعیت بغرنجی گیر کرده‌ایم به آمارهای خروج سرمایه از ایران و ناترازی در روابط اقتصادی ایران و امارات و سایر کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: در طول سی و دو سال گذشته متجاوز از بیست درصد درآمدهای ارزی ، با امارات مازاد منفی داشته‌ایم . این رقم بالغ بر دویست میلیارد دلار می‌شود. ما تحقیقی را در این مورد انجام دادیم که به زودی منتشر می‌کنیم .

وی به ترکیه نیز اشاره کرد و گفت: در بستر و زمان‌های مناسب نیز بیش از دویست میلیارد دلار از پوئل ما به ترکیه تزریق شد و همین حالا هم همچنان تزریق پول ما به ترکیه ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • راهپیمایی در کشورهای عربی و غربی در حمایت از غزه
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • عکس| تصاویری از کنسرت خواننده عصر جدید در کشورهای عربی/خوانندگی احسان یاسین در تونس
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید
  • بالانسر ایران و اسرائیل