Web Analytics Made Easy - Statcounter

"محمد قنبرزاده" مسئول بسیج عشایری خراسان شمالی در گفتگو با بسیج عشایری خبرگزاری بسیج، اظهار کرد: در استان گلستان ۳۷۰ هزار هکتار مرتع وجود دارد که ۱۲۰ هزار هکتار آن برای چرای دام عشایر استان های خراسان رضوی و شمالی در فصل قشلاق مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 

"قنبرزاده" در ادامه با بیان اینکه عده ای از سودجویان در استان گلستان به دنبال این هستند که اجازه ندهند عشایر به قشلاقگاههای این استان کوچ کنند تا خود این اراضی را تصرف کنند، تصریح کرد: طی چندین سال اخیر هنگامیکه عشایر خراسان شمالی و رضوی با شروع فصل ییلاق ، به خارج از مراتع قشلاقی استان گلستان (مراتع قشلاقی مراوه تپه، کلاله و گنبد) کوچ می کنند، سودجویانی از فرصت استفاده می کنند و واحدهای دامی و اقامتی این عشایر که در مراتع قشلاقی استان گلستان برجا می ماند را تخریب می کنند و به آتش می کشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی همچنین عنوان کرد: سه هفته قبل و پس از اینکه جلسه ای با حضور مدیران کل امنیتی و امور عشایر سه استان گلستان، خراسان شمالی و رضوی همچنین با حضور فرمانداران مانه و سملقان از خراسان شمالی و شهرستان مراوه تپه از استان گلستان به منظور رسیدگی به این موضوع برگزار و تصمیم گرفته شد تا نسبت به شناسایی این متعرضان اقدام شود، شاهد بودیم که دوباره طی این روزهای اخیر این سودجویان جری تر شده و به تخریب بیشتری از اموال این عشایر در قشلاقگاههای استان گلستان اقدام کرده اند.

 

مسئول بسیج عشایری خراسان شمالی در ادامه افزود: طی روزهای اخیر در منطقه جرگلان نیز ۱۲ فقره تخریب اموال عشایر شیروان اتفاق افتاده است.

 

وی با اذعان بر این نکته که رسیدگی به این موضوع و اتخاذ تصمیمات کلان و مهم برای فرو نشاندن این آتش سوزی ها و تخریب ها همچنین برخورد جدی با این سودجویان، ورود جدی استانداران، نمایندگان مجلس، نهادهای انتظامی و قضایی سه استان را می طلبد، خاطر نشان کرد: با توجه به تکرار این اتفاق در هر سال، متاسفانه تاکنون این متعرضان نه شناسایی و نه دستگیر شده اند.

 

"قنبرزاده " با بیان اینکه عشایر خسارت دیده خواهان شناسایی این متعرضان و جبران خسارت اموال از دست رفته خود هستند، همچنین خواستار شده اند: اسناد حد و حدودات اراضی ممیزی شده در قشلاقگاههای استان گلستان برای آنان صادر شود تا این آتش سوزی ها و تخریب اموال فرو نشانده شود.

 

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۴۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود

جواد شاهین‌فر در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: ظهر شنبه و با حضور معاون درمان وزیر بهداشت آئین افتتاح طرح‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: این طرح‌ها شامل راه‌اندازی دستگاه سی تی اسکن پیشرفته و آم آرآی در بیمارستان امام حسن (ع) و… با حضور استاندار و مسئولان استانی خواهد بود.

کد خبر 6089442

دیگر خبرها

  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • محور یزد - دربید همچنان مسدود است/تخریب ۳ کیلومتر در بارندگی ها
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • موج گرما صد‌ها میلیون نفر را می‌سوزاند!
  • راه‌ها در خراسان جنوبی باز شده، اما همچنان ناایمن هستند
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند