Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نماینده پارلمان افغانستان با اشاره به کمک اخیر واشنگتن به اسلام‌آباد اعلام کرد: کمک‌های جدید مالی آمریکا به پاکستان در حالی که ترامپ این کشور را حامی تروریسم دانسته بود، نشان‌دهنده رفتار دوگانه واشنگتن در مبارزه با تروریسم است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، پس از آنکه وزیر دفاع آمریکا در کنگره این کشور اقدامات دولت پاکستان را علیه شبکه حقانی تأیید کرد، کنگره آمریکا 700 میلیون دلار کمک مالی به پاکستان را نیز به تصویب رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که ژنرال «نیکلسون» فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان گفته بود: هیچ تغییری در رفتار دولت پاکستان مشاهده نشده و این کشور هنوز علیه شبکه حقانی و گروه‌های تروریستی اقدامی نکرده است.

وژمه صافی نماینده ولایت کنر و از اعضای کمیسیون امور داخلی پارلمان افغانستان در واکنش به این موضوع گفت: درباره اینکه چه کشوری گروه‌های تروریستی را حمایت کرده و آموزش می‌دهد تردیدی وجود ندارد.

وی افزود: حتی خود رئیس جمهور آمریکا نیز اعتراف کرد که اسلام‌آباد حامی گروه‌های تروریستی است، اما با وجود این موضوع کمک مالی به پاکستان نشان می‌دهد که واشنگتن برای مبارزه با تروریسم اراده کافی ندارد.

این نماینده افغان تصریح کرد آمریکا و پاکستان اهداف مشترکی دارند و به نظر نمی‌رسد که دولت اسلام‌آباد از حمایت گروه‌های تروریستی دست بردارد و یا آمریکا کمک‌های مالی خود به پاکستان را محدود کند.

از سوی دیگر «زلمی وردک» ژنرال بازنشسته افغان نیز اظهار داشت: آمریکا در ادامه بازی دوگانه خود با وجود اینکه پاکستان علیه شبکه حقانی اقدامی نکرده است، کمک مالی جدیدی را تصویب کرد.

وی افزود: آمریکا بدیلی برای پاکستان در منطقه پیدا نکرده است و هنوز برای دستیابی به اهداف خود به اسلام‌آباد نیاز دارد.

این کارشناس افغان معتقد است که آمریکا با تقویت کشور حامی تروریسم اهداف استراتژیک خود در منطقه را دنبال می‌کند.

پیش از این، کنگره آمریکا کمک‌های مالی واشنگتن به پاکستان را به اقدامات اسلام‌آباد علیه شبکه حقانی مشروط کرده بود، اما وزیر دفاع آمریکا با تأیید اقدامات اسلام‌آباد علیه شبکه حقانی سبب تصویب کمک 700 میلیون دلاری جدید کشورش به پاکستان در کنگره شده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۵۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشیدی: برخورد با دانشجویان آمریکایی نشان‌دهنده دموکراسی پوشالی آمریکاست

عضو هیات رئیسه مجلس گفت که اعتراضات دانشجویی نشان داد که دموکراسی در آمریکا پوشالی و دروغین است. همچنین تفکرات پوسیده دولتمردان آمریکایی تاثیری روی مردم به خصوص آزادیخواهان ندارد.

محمد رشیدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: اعتراضات دانشجویی در آمریکا چند مساله را نشان داد؛ یکی اینکه در آمریکا برخلاف ادعاهای دروغینش که مهد دموکراسی است، چنین چیزی وجود ندارد بلکه آنها دموکراسی خودخواسته را قبول دارند؛ بدان معنا که آنچه خودشان تعیین می‌کنند قابل اعتراض و مخالفت است نه اینکه عده‌ای بخواهند در دفاع از مظلوم اعتراض کنند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: دانشجویان آمریکایی نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی اعتراض کردند اما با آنها شدیداً برخورد شد این یعنی دموکراسی در آمریکا پوشالی و دروغین است و اینکه چهره واقعی دولتمردان آمریکا به دنیا نشان داده شد.

رشیدی با بیان اینکه جوانان داخل آمریکا همراه با دانشجویان شده‌اند، گفت: این نشان می‌دهد که تفکرات پوسیده دولتمردان آمریکا روی ملت‌ها اثر ندارد و آزادی‌خواهی در تمام ملت‌های جهان به عنوان یک حرکت شکل گرفته است. می‌توان منشأ آن را ایران دانست چون تا پیش از انقلاب اسلامی چنین موضوعی سابقه نداشته است.

منتخب مجلس دوازدهم یادآور شد: انقلاب اسلامی شعار دفاع از مردم فلسطین را سر داد و این جزء آرمان‌های اولیه‌اش بود که با گذشت 50 سال همچنان در این راه حرکت می‌کند. اکنون مردم دنیا ظلم را نمی‌پذیرند و در حمایت از مردم مظلوم فریاد می‌زنند که بارزترین آن خیزش دانشجویان آمریکایی علیه دولتمردان آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

وی در پایان گفت: حرکت دانشجویان آمریکایی در نوع خود بی‌نظیر بود و انگیزه بیشتری را برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین فراهم می‌کند تا در دنیا شاهد خیزش جهانی باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لرستان یکی از استان‌های امن در کشور به شمار می‌آید
  • رفتار پلیس با دانشجویان آمریکایی ادعای دروغین آزادی بیان در این کشور را نشان داد
  • تعرض به اساتید زن دانشگاه‌های آمریکا بیانگر چهره دوگانه غرب
  • تداوم جنگ پس از ۲۰۰ روز نشان دهنده توان مقاومت است
  • رشیدی: برخورد با دانشجویان آمریکایی نشان‌دهنده دموکراسی پوشالی آمریکاست
  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد