Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

به نقل از خبرگزاری رویترز، دادگاه نهم استیناف در سانفرانسیسکو با سه قاضی روز دوشنبه به‌طور محدود اجازه اجرایی شدن دستور مهاجرتی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای جلوگیری از ورود اتباع چند کشور، از جمله ایران را صادر کرد.

این حکم بدان معنی است که دستور رئیس جمهور آمریکا تنها می‌تواند درخصوص کسانی اجرا شود که دارای پیوند خانوادگی با آمریکا نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک دادگاه فدرال در هاوایی ماه گذشته دستور ترامپ را معلق کرده بود که با اعتراض رسمی دولت روبرو شد. دادگاهی در مریلند نیز اعلام کرد که این دستور نمی‌تواند در مورد کسانی که با آمریکا رابطه اصیل دارند اجرا شود.

دولت سپس خواستار تجدید نظر در هر دو حکم شد که قرار است ماه آینده بررسی شود.

حکم دادگاه استیناف درباره شهروندان ایران، لیبی، سوریه، یمن، سومالی و چاد قابل اجراست اما بر دو کشور دیگر مشمول دستور ترامپ، یعنی کره شمالی و ونزوئلا اثر نمی‌گذارد.

منظور از این پیوندها این است که، آن دسته از شهروندان این شش کشور شامل ایران که دارای پیوندی اصیل از جمله خانوادگی با فرد یا گروهی در آمریکا باشند از دستور تازه ترامپ معاف هستند.

حکم جدید دادگاه استیناف منعکس کننده تصمیم ماه ژوئن دیوان عالی آمریکاست که در آن زمان، اجازه اجرای محدود دستور قبلی ترامپ را داده بود. آن حکم می‌گفت که دستور دولت نمی‌تواند شامل حال کسانی شود که دارای پیوندی اصیل با جامعه آمریکا هستند.

براساس آن حکم پیوند اصیل شامل پیوند خانوادگی، داشتن درخواست کار و ویزای دانشجویی می‌شد.

یک سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا گفته است که دولت اجرای دستور را مطابق با حکم دادگاه استیناف شروع خواهد کرد.

این دادگاه استیناف همچنین اعلام کرد که دستور جدید نمی‌تواند درخصوص پدربزرگ، مادربزرگ، نوه، برادرزن، خواهرزن، برادر شوهر، خواهر شوهر، عمه، خاله، عمو، دایی، خواهرزاده و برادرزاده و یا فرزندان عمه، دایی، خاله و عموی کسانی که در آمریکا هستند اجرا شود.

تازه‌ترین فرمان دونالد ترامپ که اواخر ماه سپتامبر صادر شد، سومین دستور او در این زمینه است.

به گزارش رویترز، حکم دادگاه استیناف سانفرانسیسکو بر بررسی ماه آینده اثر نمی‌گذارد، بلکه به دولت اجازه می‌دهد تا آن زمان فرمان مهاجرتی ترامپ را درخصوص کسانی که با آمریکا رابطه ندارند، اجرا کند.

داگ چین، دادستان ایالت هاوایی که حکم دادگاه هاوایی در پی شکایت او صادر شده بود، در بیانیه‌ای نوشت: خوشحالم که روابط خانوادگی با آمریکا از جمله پدربزرگ و مادربزرگ‌ها محترم شمرده شده است. ما همچنان برای ارائه ادله قوی در برابر دادگاه استیناف نهم در روز ششم دسامبر در سیاتل آماده خواهیم شد.

رئیس جمهور آمریکا مدعی است که برای دفاع از کشورش در برابر تروریسم این منع مهاجرتی را صادر کرده است. این در حالی است که منتقدان این دستور، معتقدند که این اقدام یک ممنوعیت برای مسلمانان است که قانون اساسی آمریکا را با تبعیض قائل شدن میان افراد بر اساس یک باور مذهبی نقض می‌کند.

انتهای پیام

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۶۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه اداره‌کل سمنان در پذیرش درخواست‌های مردمی سفر رییس‌جمهور رکورد زدند

جاویدپورسرپرست دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباط مردمی استانداری سمنان  گفت: ۳۰ میز خدمت به همت دستگاه‌های اجرایی و در مناطق مختلف طی سفر آیت الله رئیسی و هیات دولت به استان سمنان برپا شد.

سرپرست دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباط مردمی استانداری سمنان گفت: ۹ هزار و ۷۰ درخواست با حضور شهروندان استان در ستادهای ارتباط مردمی با دولت در مناطق مختلف ثبت شد.

این مسوول با بیان اینکه بیشترین ثبت درخواست‌های مردمی در سفر آیت‌الله رئیسی به سمنان از طریق سامانه تلفنی ارتباط مردم و دولت(سامد) با فراوانی ۴۷ هزار و ۵۶۰ درخواست بود، ابراز کرد: بیشترین درخواست‌های مردمی در تماس تلفنی با سامانه سامد در زمینه دریافت تسهیلات بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • سه اداره‌کل سمنان در پذیرش درخواست‌های مردمی سفر رییس‌جمهور رکورد زدند
  • کاهش نرخ بی‌کاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • بایدن لایحهٔ ممنوعیت تیک‌تاک را امضا کرد