Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@15:37:32 GMT

زیارت امام رضا(ع) مبنای اخوت شیعیان و اهل سنت است

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۱۶۳۱۵

زیارت امام رضا(ع) مبنای اخوت شیعیان و اهل سنت است

نماینده مردم استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری زیارت امام رضا(ع) را مبنای اخوت شیعیان و اهل سنت دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله حسن عالمی، نماینده مردم استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار صبح توس با اشاره به فضیلت زیارت امام رضا(ع)، اظهار کرد: زیارت حضرت ثامن‌الحجج ثواب بسیار زیادی دارد و روایات فراوانی راجع به این امر پسندیده آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ثواب زیارت امام رضا(ع) در حد زیارت پیامبر اکرم(ص)

 

وی خاطرنشان کرد: دریکی از روایات سوال می‌شود که ثواب زیارت امام رضا(ع) چه قدر است و امام صادق(ع) اینگونه پاسخ می‌دهند که زیارت امام رضا(ع) در حد زیارت پیامبر اکرم(ص) ثواب دارد.

 

نماینده مردم استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بسیاری از ائمه اطهار(ع) زیارت امام رضا(ع) را همسنگ با زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) می‌دانند، ادامه داد: نقل شده که فردی نزد امام جواد(ع) آمد و گفت دو سال است که توفیق حج، زیارت پیامبر اکرم(ص)، ائمه مدفون در بقیع و زیارت شما نصیبم می‌شود آیا سال آینده نیز به همین زیارات مشرف شوم یا به طوس رفته و پدر شما را زیارت کنم؛ امام جواد(ع) در پاسخ فرمودند زیارت پدر من افضل است.

 

افضلیت زیارت امام رضا(ع) بر حج در کلام امام جواد(ع)

 

آیت‌الله عاملی با اشاره به افضلیت زیارت امام رضا(ع) بر حج، زیارت پیامبر اکرم(ص)، زیارت امام جواد(ع) و زیارت ائمه مدفون در بقیع، ابراز کرد: دلیل افضلیت زیارت امام رضا(ع) این است که برای زیارت پیامبر اکرم(ص) و حج همه روانه می‌شوند، همچنین برای زیارت هفت امام اول اهل تشیع، فرق مختلف شیعی حاضر می‌شوند؛ اما کسانی که به زیارت امام رضا(ع) می‌روند کسانی هستند که به امامت حضرت اباصالح(عج) معتقدند.

 

زیارت امام رضا(ع) مبنای اخوت شیعیان و اهل سنت

 

وی با اشاره به زیارت اهل سنت از امام رضا(ع)، تصریح کرد: این پدیده بسیار مبارکی است که در شرایط فعلی به وجود آمده؛ این امر مبنای اخوت بین برادر شیعه و اهل سنت است که روز به روز تقویت می‌یابد.

 

نماینده مردم استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اهل سنت با زیارت امام رضا(ع) به صورت پیاده یا سواره قطعا مورد عنایت حضرت ثامن الحجج(ع) و ائمه اطهار(ع) قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۶۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری در سوگ امام ششم شیعیان در گوشه وکنار استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ همزمان با سالروز شهادت رئیس مکتب جعفری ارادتمندان خاندان اهل بیت (ع) باحضور در مسجدها، تکایا و حسینیه‌ها و امام زادگان استان در سوگ این امام همام اجتماع و سوگواری کردند.

عزاداران برای ارادت به امام ششم شیعیان غذای نذری هم بین سوگواران توزیع کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) حضور اکرم خدابنده به همراه رسول خادم، در کمک‌رسانی به مردم سیستان و بلوچستان
  • عزاداری در سوگ امام ششم شیعیان در گوشه وکنار استان
  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است
  • بزرگترین خدمت و جهاد خدمت به مردم است
  • وظیفه شیعیان در دوران غیبت زمینه‌سازی و آماده کردن شرایط برای ظهور امام زمان(عج) است
  • طرح نور مبنای شرعی عقلی دارد و مورد حمایت رهبر و مراجع و مردم است
  • خداوند از معلمان و دانشمندان به عنوان لوح محفوظ نام می‌برد
  • دانشجویان آمریکایی از چهره کریه رژیم صهیونیستی پرده برداشتند
  • رهبر شیعیان کشور مالی به زیارت حرم حضرت معصومه(س) مشرف شد
  • رهبر شیعیان کشور مالی به زیارت حرم حضرت معصومه (س) مشرف شد