Web Analytics Made Easy - Statcounter

حشمت‌الله فلاحت پیشه در گفت‌و‌گو با جام‌جم آنلاین با اشاره به خرابی سازه‌های نو در زلزله اخیر اظهار داشت: تاسف بار است، اسلام‌آباد دارای2 بیمارستان است؛ بیمارستان قدیمی با ظرفیت 100 تخت حدود 30 سال پیش ساخته شده و فاز دوم هم با نام فاز توسعه تنها با 26 تخت بیشتر، یعنی با ظرفیت 126 تخت نیز چندماه پیش افتتاح شد که بر اثر این زلزله تخریب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس ادامه داد: در زلزله، بیمارستان جدید (امام خمینی (ره) فرو ریخت نه تنها به مامن مردم تبدیل نشد بلکه پرسنل خدوم 2سویه زحمت کشیدند و در این شرایط، بیمارستان جدید را تخلیه و تخت‌ها در بیرون مستقر شد و نیز همزمان با آن مصدومان را در این شرایط پذیرش کردند.

حشمت‌الله فلاحت پیشه گفت: جای تاسف دارد، چه اتفاقی در مملکت ما افتاده است که هر کجا ساختمان دولتی ساخته می‌شود در آن خیانت صورت می‌گیرد. مشابه آن را در مسکن‌های مهر داشتیم و مساکن مهر در سرپل ذهاب و اسلام آباد ویران شد که خیانت آشکاری است.

وی در رابطه با اظهارات وزیر بهداشت مبنی بر معرفی متخلفان ساخت بیمارستان های غیر ایمن ادامه داد: اعتقاد من بر این است که در زمان بحران صحبت‌های زیادی گفته می‌شود و بعد از آن مسئولین بی تفاوت می شوند. اگر مسئولان شناسایی شوند و قوانین سخت و محکم داشته باشیم و مدعی‌العلوم ورود پیدا کند قطعا این اتفاق‌ها پیش نخواهد آمد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به شدت خسارت‌ها تصریح کرد: بیمارستان فرو ریخته است و قابل استفاده نیست و در طول چند ماه با هزینه‌ای بالغ بر 10‌ها میلیارد تومان، تجهیزات نو به بیمارستان گذشته امام خمینی منتقل شد که بخش عمده آن در زلزله خراب شد و باید مشخص شود مسئولیت آن با کیست.

امروز اکیپ دو وزارتخانه راه و شهرسازی و بهداشت و درمان برای ارزیابی اتفاقها آمدند و باید حادثه‌ای اتفاق‌ بیافتد تا شاهد خیانت‌ها باشیم و دادستان به عنوان مدعی‌العلوم باید موضوع را بررسی کند.

ضعف اصلی در نظارت است و باید از دید فنی پاسخگو باشند زیراکه بیمارستان قابل استفاده نیست و تخلیه شده است. برخی از مسکن‌های مهر در اسلام‌آباد غرب سالم هستند اما برخی دیگر کاملا فرو ریخته‌اند و هر لحظه امکان سقوط آن هست و ساختن مساکن مهر با ساختمان‌های بلند در کنارهم آسیب جدی خواهد زد.

نسترن نعمتی/ جام‌جم آنلاین

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۶۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارشنبه مشکوک آزادی

حواشی تلخ دیدار پرسپولیس و سپاهان این روزها بیش از هر اتفاق فوتبالی دیگری حساسیت‌برانگیز شده است و فضای ایجاد شده در این باره نه به سود فوتبال است و نه به سود هوادارانش. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، فحاشی‌ها و رفتارهای خارج از عرف نسبت به هواداران زن در ورزشگاه آزادی و البته برخی واکنش‌های نادرست آنها نسبت به این رفتار طرفداران تیم رقیب صحنه‌های زشتی را در ورزشگاه آزادی رقم زد که باعث شد همین شب گذشته بازار بیانیه‌نویسی و استوری‌های اعتراضی مدیران و نزدیکان دو باشگاه داغ شود.

 فرصت‌سوزی
از سال 1398 که نخستین حضور رسمی بانوان هوادار فوتبال در ورزشگاه‌ها اتفاق افتاد تا شهریور سال گذشته که بالاخره در دیدارهای لیگ برتر هم شاهد ورود این بخش از عاشقان فوتبال به ورزشگاه‌ها بودیم بسیاری بی‌صبرانه منتظر پیامدهای این اتفاق بودند اما آنچه رخ داد ایجاد فضایی مناسب و بسیار خوب در ورزشگاه‌ها بود. تردیدهای زیادی درباره پیامدهای ورود بانوان به استادیوم‌ها ایجاد شد و برخی با استدلال‌هایی آن را درست نمی‌دانستند اما اتفاقی که در عمل رخ داد متفاوت با فضایی بود که مخالفان سعی در القای آن داشتند. بسیاری معتقد بودند پیش‌بینی‌هایی که در این زمینه صورت گرفت به واقعیت نزدیک نبود و حالا می‌توان بیشتر امیدوار بود فضایی که در برخی دیدارها بسیار پرالتهاب و بعضا زننده و حتی غیراخلاقی بود و سکوها به محلی برای عقده‌گشایی تعداد محدودی تماشاگرنما بدل شده بود تبدیل به محیطی برای لذت بردن خانواده‌ها و همه اقشار در سنین مختلف از پرطرفدارترین ورزش دنیا باشد. 

فضای ورزشگاه‌ها در ماه‌های اخیر در شرایط قابل قبولی قرار داشت و کمتر شاهد برخی واکنش‌ها از سوی هواداران بودیم اما در چند هفته اخیر برخی اتفاقات در ورزشگاه‌های مختلف رخ داد که عجیب و البته شاید مشکوک به نظر می‌رسد. از ممنوعیت حضور بانوان در ورزشگاه یادگار امام تبریز تا حاشیه‌هایی که در دیدار استقلال برابر آلومینیوم در اراک رخ داد و حالا هم این رخداد اخیر در ورزشگاه آزادی که جنجال‌ساز شد این سوال را در اذهان مطرح می‌کند که آیا همه این اتفاقات در بازه‌ای کم طبیعی است؟ بدون شک برخی در داخل کشور از این اتفاق و ورود بانوان به ورزشگاه خوشحال نیستند و بارها و به اشکال مختلف این مخالفت‌ها را علنا ابراز کرده‌اند. متاسفانه این اتفاقات می‌تواند تاثیرات منفی زیادی روی فوتبال کشور داشته باشد که شاید برخی حاشیه‌سازان در خوشبینانه‌ترین حالت توجهی به آن ندارد و در نگاه دیگر شاید حتی منافع جناحی خود را به منافع ملی ترجیح می‌دهند. حالا این نگرانی به وجود می‌آید که این عده شاید با تحرکات اخیر خود در بخش‌های مختلف جامعه زمینه‌ساز تکرار برخی اتفاقات تلخ رخ‌داده در کشور طی سال‌های اخیر هستند.

 راهکار
تردیدی نیست ورزشگاه‌های ما هنوز زیرساخت لازم برای برگزاری یک مسابقه فوتبال در سطح جهانی و همانند لیگ‌های حرفه‌ای دنیا را ندارد. ابتدایی‌ترین حق هوادار این است که بداند در ورزشگاه باید روی کدام صندلی بنشیند اما متاسفانه حتی در برخی استادیوم‌ها از صندلی شماره‌دار هم خبری نیست و به این ترتیب نظارتی در این زمینه صورت نمی‌گیرد. اگر همانند تمامی ورزشگاه‌های بزرگ دنیا هواداران در جایگاه از‌پیش‌تعیین‌شده بنشینند تردیدی نیست که کنترل آنها و شناسایی متخلفان بسیار راحت‌تر خواهد بود. چه‌بسا محرومیت طولانی‌مدت از حضور در ورزشگاه نظیر آنچه که در فوتبال اروپا رایج است می‌تواند اهرم مناسبی برای جلوگیری از تکرار چنین رخدادهای تلخی شود.  از سوی دیگر باید دید مسئولان برگزاری و حفظ امنیت ورزشگاه براساس چه ایده‌ای تصمیم گرفتند بانوان هوادار پرسپولیس را بالای سر سپاهانی‌ها بنشانند. همین بی‌تدبیری باعث شد تا صحنه‌های زشتی که فیلم‌های آن در فضای مجازی به‌شدت وایرال شده است رخ دهد و شاید اگر پیش‌بینی‌های لازم صورت می‌گرفت شاهد چنین اتفاقاتی نبودیم.

در این میان نباید نقش باشگاه‌ها را نیز نادیده گرفت که نظارت درستی روی رفتارهای لیدرهای خود ندارند و اگر کانون‌های هواداری را با نظارت سفت و سخت‌تری کنترل می‌کردند از دل آن چنین رفتارهای سخیفی حاصل نمی‌شد.  همه این مسائل قابل اصلاح است و می‌توان با یک برنامه‌ریزی فوری و قابل اجرا در عرض مدت کم این ناهنجاری‌ها را از بین برد. تردیدی وجود ندارد که پیشنهاداتی چون ممانعت از ورود بانوان به ورزشگاه‌ها تا زمان اصلاح زیرساخت‌ها نه‌تنها سودی برای فوتبال ندارد، بلکه یک بازگشت به عقب بزرگ خواهد بود که تبعات بسیار وخیمی برای فوتبال ایران خواهد داشت و نباید با بروز یک مشکل صورت‌مساله را پاک کرد.

منبع: فرهیختگان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رفع ۳۲ مورد حادثه انسداد فاضلاب درپی بارندگی‌های اخیر ایلام
  • چهارشنبه مشکوک آزادی
  • فاجعه در بیمارستان‌های دولتی؛ مهاجرت پرستاران به بخش خصوصی
  • نرخ رهن بازار مسکن؛ رهن کامل یک واحد نوساز با ۵۰۰ میلیون تومان
  • کیهان مدعی شد: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟
  • فاجعه پنهان نظام پزشکی؛ کادر درمان از بیمارستان‌های دولتی به بخش خصوصی مهاجرت می‌کنند
  • فاجعه در بیمارستان‌های دولتی/ مهاجرت کادر درمان به بخش خصوصی
  • باران یک‌هزار کیلومتر راه عشایری ایلام را تخریب کرد
  • اسلام آباد موگویی رکوردار بارش‌های رگباری
  • ورود وزیر خارجه ایران به گامبیا