Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-در پی وقوع زلزله شب گذشته در غرب کشور تا این لحظه ۴۱۳ نفر فوت و ۷۳۷۰ نفر مصدوم شدند.۲۲:۵۰/ آمار فوتی‌های به تفکیک شهرهای مختلف

تعداد افراد متوفی به تفکیک شهرهای مختلف به شرح زیر است:

سرپل ذهاب: ۳۰۶

اسلام آباد غرب: ۲۲

کرند: ۱۴

قصر شیرین: ۲۸

جوانرود: ۳

ثلاث: ۱۵

معاینه شده توسط پزشکی قانونی کرمانشاه: ۲۵

شایان ذکر است تعداد جان باختگان شهر کرمانشاه، تنها یک نفر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۲:۴۵/ سدهای کرمانشاه آسیب ندیده است

معاون وزیر نیرو گفت: کلیه سدها تا شعاع ۱۲۵ کیلومتری مرکز زمین لرزه را بررسی کردیم و هیچکدام از این ۲۱ سد از نظر بدنه سازه، نشتی، مخازن و... مشکلی نداشته است.

۲۲:۲۰/ تعداد مصدومان زلزله غرب کشور به ۷۳۷۰ نفر رسید/ افزایش آمار جان‌باختگان به ۴۱۳ نفر                    

پیرحسین کولیوند درباره آخرین جزئیات زلزله ۷.۳ ریشتری استان کرمانشاه گفت: تاکنون ۷ هزار و ۳۷۰ نفر در این حادثه مصدوم شدند که ۹۷۵ نفر بستری هستند و ۶۹۰ ترخیص شدند و ۴ هزار و ۷۳۸ نفر به صورت سرپایی درمان شدند. هم‌چنین ۶۹۹ توسط اروژانس به مراکز درمانی اعزام شدند.

کولیوند افزود: ۴۱۳ نفر نیز در این حادثه جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: ۱۴۶ مصدوم توسط بالگرد از سرپل ذهاب و دالاهو به کرمانشاه، ۱۴۵ مصدوم توسط یک فروند هواپیما به تهران و البرز و ۱۳ مصدوم توسط اتوبوس آمبولانس به بیمارستان بعثت همدان منتقل شده‌اند.

۲۱:۵۵/ اعلام عزای عمومی در روز سه‌شنبه

بسمه تعالی

« و بشر الصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبه قالو انا لله و انا الیه راجعون »

حادثه تلخ و اندوهبار زلزله غرب کشور که جان باختن و مجروح شدن و بی خانمانی تعدادی از هموطنانمان در این منطقه و خصوصا مردم صبور استان کرمانشاه را در پی داشت، مایه تاسف و اندوه فراوان ملت ایران شد.

هیئت دولت ضمن عرض تسلیت این حادثه ناگوار به مقام معظم رهبری، ملت ایران و خصوصا مردم شهید پرور و جان برکف استان کرمانشاه و عموم بازماندگان این حادثه تلخ و ناگوار در غرب کشور و ضمن ابراز همدردی و آرزوی سلامتی برای مجروحان این حادثه ، به جهت احترام به همه قربانیان و همدردی با خانواده محترم آنان و کلیه حادثه دیدگان ، فردا سه شنبه بیست و سوم اذرماه را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام می کند.

هیئت دولت همچنین ضمن تقدیر از کلیه نیروهای امدادی حاضر در مناطق زلزله زده، مجددا کلیه وزارتخانه ها و دستگاه های دولتی را موظف به ارائه خدمات به حادثه دیدگان کرد.

۲۱:۳۰/ وقوع ۱۹۳ پس‌لرزه تا این لحظه

سرپرست اورژانس کشور از وقوع ۱۹۳ پس‌لرزه در استان کرمانشاه تا ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه خبر داد.

۲۱:۲۵/ مردم از فردا به صورت عادی به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند

علی اصغر پورفتح‌اله با بیان اینکه مراکز استانی انتقال خون تا ساعت ۱۷ فعال بودند، گفت: با توجه به اینکه قبل از رخ دادن این حادثه ذخیره ۷ برابری روزانه را داشتیم و همچنین با توجه به حجم بالای مراجعه‌کنندگان گروه‌های O منفی، بعد از حادثه پاسخ نیازمان به فرآوردهای خونی کاملا برآورده شده است.

وی با اشاره به اطلاعیه امروز سازمان انتقال خون ادامه داد: سازمان انتقال خون با تشکر از همه کسانی که برای اهدای خون مراجعه کرده بودند، اعلام می‌کند که از فردا مردم به صورت عادی برای انتقال خون مراجعه کنند.

رییس سازمان انتقال خون با تاکید بر اینکه ذخیره کافی از خون و فرآوردهای خونی داریم، خاطرنشان کرد: امروز مشارکت زنان برای اهدای خون بسیار بالا بود. میزان اهدای خون بانوان در گذشته کمتر از ۴ درصد بود که امروز به ۱۴ درصد رسید.

پورفتح‌اله درباره میزان ذخیره گروه‌ه خون O منفی گفت: ذخیره گروه خونی O منفی که در روزهای عادی کمتر از ۵ درصد بود امروز به بالای ۱۷ درصد رسید که نشان از مشارکت بالای مردم برای اهدای خون بود و امیدواریم از این بستر استفاده کنیم و مشکلی در زمینه ذخیره گروه‌های خونی منفی نداشته باشیم و در مواقع بحران بتوانیم بخوبی مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه امشب تا صبح باید خون‌های دریافتی را تفکیک و آماده‌سازی کنند، ادامه داد: در حال حاضر مشکلی در زمینه فرآورده‌های خونی نداریم و ذخیره بسیاری خوبی از فرآورده‌های خونی در دست داریم. در صورتی که نیاز داشته باشیم قطعا اعلام خواهیم کرد البته با توجه به ذخیره خوبی که داریم مراجعه عادی مردم برطرف کننده نیاز سازمان انتقال خون خواهد بود.

۲۱:۱۵/ تخریب صددرصد ۱۲ هزار واحد مسکونی

(معاون بنیاد مسکن کشور) در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کرمانشاه گفت: بازسازی بعد از امداد و نجات باید شروع شود. از دولت می‌خواهیم که در تامین منابع و تسهیلات برای بازسازی تعجیل کند.

وی با اشاره به اینکه تعداد واحدهای تخریبی زیاد است، بیان داشت: برخی روستاها صددرصد تخریب شده‌اند.

مهدیانی گفت: درحال حاضر ۱۵ لودر و ۳۵ کمپرسی از سوی بنیاد مسکن در روستاها مستقر شده تا مسیرها بازگشایی شود.

وی تاکید کرد: ۱۲ هزارواحد مسکونی شهری و روستایی صددرصد تخریب شده و ۱۵ هزار واحد هم نیازمند تعمیر است.

۲۰:۴۸/ افزایش آمار مصدومان

بهنام سعیدی؛ سخنگوی سازمان مدیریت بحران درباره آمار مصدومان حادثه زلزله کرمانشاه گفت: تا این لحظه 7156 نفر در این حادثه مصدوم شدند. همچنین 407 نفر نیز فوت شده‌اند.

۲۰:۲۹/آمار مشخصی از زیر آوار‌ماندگان در دست نیست

رضا محمودیان؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: تاکنون 407 نفر بر اثر زلزله جان باخته‌اند و نزدیک به 7 هزار نفر مصدوم شده‌اند.

او در پاسخ به این سوال که آیا آمار مشخصی از مفقودان زلزله وجود دارد، گفت: هنوز افرادی در زیر آوار هستند که آمار مشخصی از آن‌ها در دست نیست.

۱۹:۴۵/ آمار مصدومان به ۷ هزار نفر رسید

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: در حال حاضر تعداد مصدومان زلزله به 7 هزار نفر رسیده است.

۱۸:۵۷/آخرین وضعیت مصدومان زلزله/اعلام آمادگی ۵۰۰ پرستار برای اعزام به مناطق زلزله‌زده

قاسم جان بابایی؛ معاون درمان وزارت بهداشت در بیمارستان امام خمینی و در جمع خبرنگاران با اشاره به مصدومانی که از کرمانشاه به تهران منتقل شده اند، گفت: با توجه به اینکه حدود 7 هزار مصدوم در حادثه زلزله شب گذشته داشتیم در مرحله اول 116 مصدوم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به تهران منتقل کردیم که از این تعداد 32 مصدوم به بیمارستان امام خمینی منتقل شد.

او ادامه داد: بخش دیگری از این مصدومان به بیمارستانهای البرز، سینا، فیروزگر و سایر بیمارستان ها منتقل شدند.

او درباره وضعیت مصدومان منتقل شده از کرمانشاه به تهران گفت: مصدومانی که به تهران منتقل شده اند نیاز به درمان تخصصی تری داشتند چرا که مصدومانی که نیازمند خدمات سرپایی بودند در همان کرمانشاه این خدمات به آنها ارایه می شد و این مصدومان با مشکلات بیشتر و برای دریافت خدمات بهتر به تهران منتقل شدند. البته در بررسی های به عمل آمده خوشبختانه اکثر مصدومانی که در این بیمارستان حضور دارند وضعیت شان به گونه ای است که در بخش های معمولی می توانند بستری شوند و خدمات به آنها ارایه شود.

او ادامه داد: نگرانی های ما از فردا تازه آغاز می شود چرا که بیماری های عفونی در منطقه شیوع پیدا می کند و بیمارستان های صحرایی می توانند در این زمینه با ما همکاری کنند.

جان بابایی با بیان اینکه به نظر می‌آید با توجه به اینکه بخش اعظمی از آواربرداری انجام شده تعداد مصدومان افزایش نداشته باشد گفت: تعدادی از کادر پزشکی اعم از پزشکان ، پرستاران، پیراپزشکان و تکنسین های اتاق عمل را به منطقه اعزام کردیم و نزدیک به حدود 140 نفر از کادر پزشکی در حال حاضر در منطقه حضور دارند و همچنین 500 نفر از پرستاران ما اعلام آمادگی کردند تا در صورت نیاز به منطقه اعزام شوند و ما با توجه به شرایطی که در منطقه وجود دارد این تعداد از پرستاران را در شیفت های بعدی به منطقه اعزام می کنیم.

۱۸:۰۳/عملیات امداد و نجات و انتقال مصدومان تقریبا پایان یافت

درباره اقدامات وزارت بهداشت در مناطق زلزله‌زده گفت: یک تیم کارشناس بهداشت در حوزه بهداشت محیط، بهداشت مادران و کودکان و تیم‌های واکنش سریع از وزارت بهداشت به منطقه اعزام شده‌اند.

او ادامه داد: با معاون بهداشت کرمانشاه و استان‌های همجوار هماهنگی‌های لازم برای کنترل وضعیت بهداشت محیط بویژه بهداشت آب انجام دادیم. همچنین بر حضور پزشکان در مناطق روستایی تاکید داشتیم. در حال حاضر نیز بررسی‌های ابتدایی در حال انجام است.

معاون درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: اکیپ‌هایی از وزارت بهداشت نیز در روزهای آینده و پایان آواربرداری‌ها بر بهداشت محیط محل اسکان نظارت خواهند داشت. همچنین تیم‌هایی را برای بهداشت روان بازماندگان و آسیب‌دیدگان به منطقه اعزام خواهیم کرد.

جان‌بابایی با بیان اینکه تیم مدیریت بحران در وزارت کشور تشکیل شده‌است، تاکید کرد: عمده‌ترین کار در این منطقه انتقال مصدومان و وضعیت درمانی آن‌هاست، البته همزمان بهداشت محیط در کنار آن انجام می‌شود. به استان‌های همجوار نیز اعلام شده، تا آماده باشند.

۸:۳۰ / ۲۰۰ کشته و ۱۶۸۶ زخمی

محمودیان (مدیرکل ستاد بحران استان کرمانشاه) آخرین آمار حادثه‌دیدگان زلزله کرمانشاه را به شرح زیر اعلام کرد.

براساس آخرین آمار ستاد بحران استان کرمانشاه؛ تعداد کشته‌شدگان این حادثه به ۲۰۰ نفر و آمار زخمی‌ها به ۱۵۰۰ نفر رسیده است. این درحالی است که بهنام سعید (سخنگوی ستاد مدیریت بحران) آمار کشته‌شدگان تا این لحظه را ۱۶۴ نفر و آمار زخمی‌ها ۱۶۸۶ نفر اعلام کرده است.

هوشنگ بازوند (استاندار کرمانشاه)، اسماعیل نجار (رئیس مدیریت بحران کشور) هم‌اکنون در محل حادثه حضور یافته‌اند.

بیمارستان سرپل ذهاب پذیرای زخمی‌های حادثه شب گذشته است. همچنین آماده‌سازی دو بیمارستان صحرایی برای کمک به مصدومان حادثه آغاز شده است.

 ۷:۲۷/ آمادگی کامل یگان‌های سپاه برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان

سردار سرتیپ دوم رمضان شریف در گفت‌وگویی تلویزیونی گفت: یگان‌های سپاه در استان کرمانشاه و ایلام به ویژه نیروی زمینی سپاه از دقایق اولیه زلزله در حال خدمات‌رسانی هستند.

وی ادامه داد: فرمانده کل سپاه نیز به یگان‌های سپاه در استان و استان‌های همجوار دستور داده‌ است تا کمک‌های لازم را به زلزله‌زدگان ارائه دهند.

رئیس روابط عمومی کل سپاه یادآور شد: همچنین قرار است با وزارت راه همکاری خوبی برای بازگشایی راه انجام شود و مجموعه بسیج نیز برای کار امداد و نجات در منطقه حضور دارند.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۴۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ مصدوم در سه حادثه در کارون و اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سخنگوی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت:نخستین حادثه ساعت ۱۷:۲۵ دقیقه بر اثر آتش سوزی در یک منزل مسکونی واقع درمنطقه شکاره ٢ شهرستان کارون رخ داد که بر اثر آن ۲ مرد ۵۱ و ۲۷ ساله و یک خانم ۲۹ ساله مصدوم شدند. چهار مرد ۳۵، ۳۴، ۴۱ و ۲۹ ساله مصدوم شدند. 

وی ادامه داد:در سومین حادثه نیز که بر اثر آتش سوزی در یک منزل مسکونی واقع در کوی علوی اهواز رخ داد یک مرد ۶۰ ساله مصدوم شد. 

سخنگوی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد:تمامی مصدومان این حوادث به بیمارستان آیت الله طالقانی اهواز اعزام شدند.

دیگر خبرها

  • مواظب این موجود خطرناک باشید
  • ریزش و تخریب یک واحد مسکونی فرسوده در شهر یزد بر اثر بارندگی
  • تخریب یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی در یزد
  • یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی تخریب شد
  • مواظب این موجود خطرناک باشید!
  • ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد
  • هپاتیت و مننژیت در حال شیوع در میان فلسطینیان است
  • احتمال بالای شیوع آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو
  • ۶ کشته و مصدوم در حادثه رانندگی محور نی ریز
  • ۸ مصدوم در سه حادثه در کارون و اهواز