Web Analytics Made Easy - Statcounter

همین حضور مردم در کنار نظام نوپای اسلامی و حمایت جانانه مردم از انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) باعث شد که گروهک های ضدانقلاب کینه مردم مسلمان کردستان را به دل بگیرند و به طرق مختلف در پی ضربه زدن به مردم باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پیشمرگ روح الله، در قسمت قبل از خاطرات شهید صالح ورمزیاری، داستان تلاش این شهید گرانقدر برای استقرار روحانیون و معلمان در روستا و تعلیم دانش آموزان و مردم روستا اشاره کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه خاطرات این شهید عزیز را از زبان فرزندش بازگو می کنیم.

 

در آغازین روزهای پاکسازی کردستان از لوث وجود گروهک های ضد انقلاب، نیروهای مردمی به تازگی سازماندهی شده بودند و سازمان پیشمرگان مسلمان کرد هم شکل تشکیلاتی کامل و منسجمی به خود نگرفته بود و نیروها فقط به فکر پاسکازی مناطق آلوده بودند. به عنوان مثال زمانی که نیروهای سازمان برای پاکسازی به منطقه ای اعزام می شدند، یک واحد پشتیبانی مجهز برای ارسال آب و غذا برای نیروها وجود نداشت و این اهالی روستاها بودند که غذای رزمندگان سپاه اسلام را تأمین می کردند.

 

زنان روستایی به صورت گروهی مقدار زیادی نان پخت می کردند و از همان غذایی که خودشان می خوردند در اختیار پیشمرگان مسلمان کرد و رزمندگان سپاه اسلام قرار می دادند. مردم مناطق روستایی بدون هیچ گونه چشم داشتی هر چه که در توان داشتند در اختیار رزمندگان قرار می دادند. البته رزمندگان سپاه اسلام نیز وقتی به عملیات های پاکسازی اعزام می شدند، اصلاً به فکر شام و نهار و یا غذای گرم نبودند و به یک لقمه نان و پنیر ساده قناعت می کردند و میهمان سفره پر محبت مردم روستاها می شدند.

 

اهالی روستاها معمولاً باغ های متنوعی داشتند و با محصولاتی که برداشت کرده بودند با کمال احترام از پیشمرگان مسلمان کرد استقبال می کردند. وقتی اهالی روستا متوجه می شدند که رزمندگان سپاه اسلام قصد عبور از روستایشان را دارند، کشمش و گردو بسته بندی می کردند و به رزمندگان تحویل می دادند تا هم سهمی در پیروزی رزمندگان سپاه اسلام داشته باشند و هم میهمان نوازی خود را نشان دهند.

 

گاهی مواقع که رزمندگان سپاه اسلام با نیروهای ضد انقلاب درگیر بودند و مردم عادی که کاری از دستشان بر نمی آمد، کنار رزمندگان می نشستند و خشاب اسلحه ها را پر می کردند.

 

پدرم تازه به شهادت رسیده بود و ما به توصیه مادرم باید راه ایشان را ادامه می دادیم. مادرم مدام به ما می گفت: وصیت پدرتان این بود که شما درس و مدرسه اتان را ادامه بدهید تا در آینده دوای درد مردم باشید. آن روزها من سن و سالی نداشتم، اما مادرم برادران بزرگترم را مدام ترغیب می کرد که نباید اسلحه پدرم روی زمین بماند و در همان روزها سه تن از برادرانم لباس مقدس پاسداری از وطن را به تن کردند و وارد نظام شدند.

 

پدرم انسان خوش نامی بودند و ما هم سعی کردیم بعد از ایشان حرمت نام نیکش را حفظ کنیم. پدرم و همرزمانش در شرایطی به حمایت از انقلاب اسلامی برخاستند که تمام دنیا در برابر ایران ایستاده بود و شاید کمتر کسی فکر می کرد که ایران بتواند از این همه توطئه ای که در برایش چیده اند سربلند بیرون بیاید. اما انقلاب اسلامی ایران مردمی تر از آن بود که دشمنان فکرش را می کردند؛ حضور نیروهای مردمی در کنار نیروهای نظامی یکی از عوامل مؤثر پاکسازی مناطق آلوده بود.

 

همین حضور مردم در کنار نظام نوپای اسلامی و حمایت جانانه مردم از انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) باعث شد که گروهک های ضدانقلاب کینه مردم مسلمان کردستان را به دل بگیرند و به طرق مختلف در پی ضربه زدن به مردم باشند. از مین گذاری در اطراف روستا و بر سر مسیر تردد مردم گرفته تا شلیک آر. پی. جی، خمپاره و نارنجک به طرف منازل مردم حداقل جنایتی بود که گروهک های ضد انقلاب در حق مردم مظلوم مناطق روستایی انجام می دادند.

 

پانزدهم شهریور ماه سال 1361 بود که صدای انفجار مهیبی روستای اسلام آباد را لرزاند. وقتی خودمان را به محل انفجار رساندیم، متوجه شدیم که سه تن از پسر عموهایم به نام های جبرئیل، خلیل و افشین ورمزیار با ماشین شخصی قصد عزیمت به شهر را داشته اند، اما در ابتدای روستا با مین کار گذاشته شده توسط گروهک های ضد انقلاب برخورد کرده و هر سه نفرشان به شهادت رسیده اند.

 

گروهک های ضدانقلاب برای اینکه ماشین سپاه را منهدم کنند، شبانه جاده خاکی روستا را مین گذاری می کنند و صبح زود پسر عموهایم قبل از ماشین سپاه از آن مسیر عبور می کنند و انفجار رخ می دهد. در واقع برای گروهک های ضد انقلاب فرقی نمی کرد که ممکن است اهالی روستا با این مین برخورد کنند.

 

مردم کردستان با انقلاب اسلامی ایران همکاری می کردند و به گفته گروهک های ضدانقلاب باید هزینه این همکاری را نیز پرداخت می کردند. شهدایی که با ناجوانمردی کامل هدف گلوله گروهک های ضدانقلاب قرار می گرفتند، جانشان را فدای انقلاب اسلامی می کردند، اما از انقلاب و امام خمینی (ره) دست نمی کشیدند.

 

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۷۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از فعالان عرصه عقیدتی سیاسی در سپاه ناحیه آستارا

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ بهزاد قنبری ظهر سه شنبه در مراسم همایش هفته عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج و پاسداشت مقام معلم به تبیین نقش عقیدتی سیاسی در نشر ارزش‌های اسلامی و گسترش مفاهیم و اصول انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: در گام دوم انقلاب مربیان عقیدتی سیاسی برای تبیین دست آوردهای پرشمار انقلاب بخصوص برای نسل جوان رسالت سنگینی برعهده دارند.

وی افزود: امروز سپاه پاسداران در جایگاه رفیعی در نظام اسلامی قرار دارد و عقیدتی سیاسی به منزله روح این نهاد مقدس به شمار می رود و مسؤولان و مربیان عقیدتی سیاسی باید این جایگاه ارزشمند را حفظ و از آن پاسداری کنند.

فرمانده سپاه ناحیه آستارا با بیان اینکه مربیان امروز رسالتی خطیر رابر عهده دارند افزود: آنان باید با همه توان در برابر تهاجم و مکر دشمنان صف آرائی کرده ودر جهت اعتلای اسلام ونظام اسلامی گام بردارند.

وی ادامه داد: نقش مربیان در تبیین ارزشهای انقلاب مهم است لذا این افراد باید با اخلاق و معنویت نقش هدایتگری و روشنگری خویش را به خوبی ایفا کنند.

سرهنگ قنبری در ادامه با اشاره به سالروز شهادت مرتضی مطهری با بیان شخصیت سیاسی و اعتقادی این شهید بزرگوار اظهار کرد: شهید مرتضی مطهری یک معلم روحانی، استاد فلسفه اسلامی و کلام اسلامی و مفسر قرآن و از نظریه پردازان نظام جمهوری اسلامی بود که توانست ارزش یک معلم را به انتهای خود برساند و به مقام معلم ارزشی والا و الهی بدهد.

وی افزود: استاد مطهری طی دوران فعالیتهای سیاسی خود، توسط رژیم شاهنشاهی به زندان افتاد و بعد از آن هم در کنار امام خمینی (ره) همچنان به فعالیت سیاسی خود ادامه داد.

در پایان این مراسم ۱۰۰ نفر از معلمان مدارس و مربیان عقیدتی سیاسی شهرستان آستارا که در مدارس، پایگاه های بسیج و مساجد آستارا به آموزش اقشار مختلف مردم مشغول هستند، با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تقدیر شدند.

کد خبر 6093404

دیگر خبرها

  • فعالان عرصه عقیدتی سیاسی در سپاه ناحیه آستارا تجلیل شدند
  • تجلیل از فعالان عرصه عقیدتی سیاسی در سپاه ناحیه آستارا
  • ۳۳۷ سند مالکیت منطقه دوم دریایی سپاه استان بوشهر صادر شد
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • فرمانده کل سپاه، پیام صادر کرد +جزئیات
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است