Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بولتن نیوز، احتمالا در طی روزهای اخیر خبرهای مرتبط با پیشنهاد 130 میلیارد دلاری کمپانی برودکام (Broadcom) برای خرید شرکت کوالکام را شنیده‌اید. البته این پیشنهاد یک‌طرفه بوده و کوالکام هرگز تمایلی برای واگذاری به دیگر شرکت‌ها از خود نشان نداده است. برودکام عنوان کرد که این قرارداد می‌تواند برای سهامداران هر دو کمپانی بسیار حائز اهمیت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخیرا در گزارش‌ها آمده بود که کوالکام در حال بررسی و احتمالا نپذیرفتن این پیشنهاد است که امروز این شرکت، به‌طور رسمی ‌اعلام کرد که با پیشنهاد 130 میلیارد دلاری برودکام موافقت نکرده است. این درحالی است که برودکام، مبلغ کلانی را برای خرید این شرکت پیشنهاد داده بود و اگر این پیشنهاد مورد موافقت کوالکام قرار می‌گرفت، مجموعه حاصل از این ادغام، به‌عنوان سومین شرکت بزرگ تولیدکننده محصولات نیمه‌هادی در جهان لقب می‌گرفت.

عدم پذیرش پیشنهاد برودکام، تصمیمی ‌بود که توسط تمامی ‌اعضای هیات مدیره کوالکام گرفته شد. به عقیده مدیران این شرکت، پیشنهاد ارائه شده به‌طور قابل‌توجهی ارزش‌های کوالکام را با‌توجه‌ به جایگاه کنونی آن در این صنعت و همچنین چشم‌اندازهای رشد آینده، نادیده گرفته است.

استیو مالنکوف؛ مدیرعامل کوالکام در این رابطه عنوان کرد که هیچ شرکتی در حال حاضر، جایگاهی را که کوالکام از طریق صنعت محصولات نیمه‌هادی در حوزه‌هایی همچون اینترنت اشیا، تکنولوژی‌های مربوط به خودرو، محاسبات پیشرفته و شبکه به‌دست آورده، ندارد. از آن‌جایی‌که کوالکام یک شرکت عمومی‌ (سهامی‌عام) به‌حساب می‌آید، مدیران این شرکت مجبور شدند تا پیشنهاد ارائه شده را به‌دقت مورد بررسی قرار دهند که در نهایت به این نتیجه رسیدند که به پیشنهاد برودکام پاسخ منفی بدهند. هیئت مدیره و مدیرعامل کوالکام باری دیگر بر تعهدات خود مبنی بر افزایش ارزش سهام این شرکت برای سهامداران تاکید کردند.

هیئت مدیره همچنین، اعتماد خود را نسبت به استراتژی مدیرعامل و تیم وی به‌منظور افزایش قابل‌توجه ارزش کوالکام نسبت به پیشنهاد ارائه شده، اعلام کردند. فعلا مشخص نیست که آیا برودکام با پیشنهاد جدیدی به سراغ کوالکام خواهد رفت یا خیر، که البته این شرکت تا به این لحظه، سکوت را به اظهارنظر در این رابطه ترجیح داده است.

 

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۸۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه رسماً توقف تجارت با اسرائیل را تأیید کرد

وزارت بازرگانی ترکیه‌ در بیانیه‌ای اعلام کرد از روز پنجشنبه صادرات و واردات به مقصد فلسطین اشغالی یا از مبدأ آن را متوقف کرده است.

به گزارش مشرق، پیشتر شبکه خبری بلومبرگ گزارش داده بود ترکیه تمامی روابط تجاری خود با اسرائیل را امروز پنجشنبه به حالت تعلیق درآورده است. مطابق این گزارش ترکیه علاوه بر این استفاده کشورهای ثالث از بنادر ترکیه‌ای برای تجارت با اسرائیل را نیز ممنوع کرده است.

در تحولی جداگانه اسرائیل کاتص، وزیر امور خارجه اسرائیل گفته آنکارا واردات و صادرات کالاهای اسرائیلی در بنادر ترکیه را نیز متوقف کرده است.کاتص با متهم کردن ترکیه به نقض توافقات تجاری گفت که به وزارت خارجه اسرائیل دستور داده با تمرکز بر «تولید محلی و واردات از کشورهای دیگر» به دنبال جایگزین کردن تجارت با ترکیه باشند. وزارت خارجه اسرائیل تا به این لحظه درباره اینکه استفاده از کدام بنادر ممنوع شده‌اند و اینکه آیا اقدام ترکیه بندر مدیترانه‌ای «جیحان» را هم شامل می‌شود یا خیر، اظهارنظری مطرح نکرده.

این بندر از آن جهت اهمیت دارد که اسرائیل از طریق آن از جمهوری آذربایجان نفت وارد می‌کند. یک منبع دیپلماتیک به پایگاه «المانیتور» گفت وزارت خارجه اسرائیل هم‌اکنون در حال بررسی تبعات اقتصادی تصمیم ترکیه برای متوقف کردن صادرات است. ترکیه ماه گذشته میلادی محدودیت‌هایی برای تجارت ۵۴ محصول با اسرائیل وضع کرده بود.

تحلیلگران این اقدام را گامی در برابر فشارهای داخلی برای قطع روابط تجاری با اسرائیل در بحبوحه جنگ غزه تعبیر کردند. روز چهارشنبه هم «هاکان فیدان»، وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد کشورش قصد دارد به شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل در دیوان بین‌المللی دادگستری ملحق شود. آفریقای جنوبی در این دادگاه اسرائیل را به نسل‌کشی در غزه متهم کرده است. حجم تجارت دوجانبه ترکیه و اسرائیل طبق داده‌های رسمی سال گذشته معادل ۵.۴ میلیارد دلار بوده.

دیگر خبرها

  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • فولادمبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی ایران
  • جریمه 200 میلیون دلاری بزر‌گترین اپراتور بی‌سیم آمریکا به دلیل فروش اطلاعات کاربران
  • از وقتی نکونام رسما اعلام کرد که استقلالی است از او خوشم آمد!
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ شد
  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان
  • علیرضا بیرانوند رسما وارد صنعت مدلینگ شد + فیلم
  • ترکیه رسماً توقف تجارت با اسرائیل را تأیید کرد
  • گلایه شرکت‌ های ترانزیتی از افزایش هزینه‌ های مرزی و توقف کانتینرها در دوغارون