Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- چهارمين روز از نمايشگاه بين المللي رسانه هاي ديجيتال در حالي سپري شد که در کنار حضور دکتر ابوالحسن فيروزآبادي دبير شوراي عالي فضاي مجازي شاهد جلوه هايي از سوگ از دست دادن تعدادي از هموطنان عزيزمان در زلزله کرمانشاه بوديم.
به گزارش ستاد خبري يازدهمين نمايشگاه بين المللي رسانه هاي ديجيتال، چهارمين روز از نمايشگاه رسانه هاي ديجتال در حالي سپري شد که بعضي از رخدادها و جلوه ها براي بازديدکنندگان بسيار جذاب و چشم نواز به نظر مي آمد و اما بعضي از جلوه ها قلب بازديدکنندگان از پير تا جوان از  شمالي تا جنوبي ترين نقطه ايران را به درد مي آورد ؛ زلزله اي که درست چند روز گذشته در غرب کشورم ، سرزمين شيرين و فرهاد رخ داد قلب تپنده ايران را به درد آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 در نمايشگاه بين المللي رسانه هاي ديجيتال پس لرزه هاي اين زلزله هولناک به خوبي احساس شد بطوري که برخي از غرفه داران فضاي غرفه خود را با نصب پارچه هاي سياه و پيام هاي تسليت تغيير دادند.
اما از اتفاق هاي ديجيتالي اين دوره از نمايشگاه نمي توان غافل شد ؛ برگزاري کارگاه هايي چون مديريت رسانه در خانواده ، حضور 120 استارتاپ در بخش کسب و کارهاي نوپا، رقابت 40 تيم طي 2 روز در ماراتن توليد محتواي ديجيتال ، مسابقه بزرگ کتابخواني، ثبت 100 درخواست براي تبديل به ناشر ديجيتال در 2 روز ابتدايي نمايشگاه و افتتاح سامانه هايي چون《خادمين رسانه اي آستان قدس رضوي》از جمله اتفاق هاي ديجيتالي بود که نظر بازديدکنندگان را به خود جلب کرد.
در اين ميان همانند روزهاي گذشته شاهد حضور و بازديد برخي از مسئولان و صاحبنظران و در خلال آن برپايي نشست هاي تخصصي با اصحاب رسانه بوديم .
روز گذشته شاهد حضور خسرو سلجوقي عضو هيات عامل سازمان فناوري اطلاعات و نيز جمشيد جعفر پور رييس کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي و نيز تني چند از نمايندگان مردم در خانه ملت بوديم.
رئيس کميسيون فرهنگي مجلس از قانوني شدن طرح شامد خبر داد و گفت: مجلس اين آمادگي را دارد تا اين طرح را تبديل به قانون کند.
جعفرپور، رئيس کميسيون فرهنگي مجلس با اشاره به تفاوت‌هاي اين دوره از نمايشگاه با دوره‌هاي گذشته گفت: ما در حوزه ديجيتال حرکت‌هايي روبه جلو داشتيم و تفاوت‌هاي بسياري در اين دوره از نمايشگاه شاهد بوديم و اين دوره رشد و پيشرفت قابل قبولي داشته است.
وي با اشاره به شعار يازدهمين نمايشگاه بين‌المللي رسانه‌هاي ديجيتال مبني بر فضاي مجازي سالم، مفيد و ايمن گفت: به دليل آنکه با پديده نوين روبرو هستيم و سابقه زيادي در فضاي مجازي نداريم، شاهد خلأ قانوني هستيم و مجلس اعلام آمادگي مي‌کند تا به تدوين قوانين بپردازد تا ابهامات برطرف شود.
امروز نيز در ساعات ابتدايي برگزاري نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال دکتر سيد ابوالحسن فيروزآبادي دبير شوراي عالي فضاي مجازي و رئيس مرکز ملي فضاي مجازي ايران وهمچنين حجت الاسلام و المسلمين سيدمهدي خاموشي رئيس سازمان تبليغات اسلامي در نمايشگاه حضور يافتند و ضمن بازديد از دستاوردهاي نوين در اين حوزه به گفت و گو با اصحاب رسانه پرداختند.
فيروزآبادي دبير شوراي عالي فضاي مجازي در نشست تخصصي خود با اصحاب رسانه درخصوص صدور کارت هوشمند در فضاي مجازي اظهارداشت: توان و ظرفيت توليد کارت ملي در کشور براي تمامي شهروندان وجود دارد و نزديک 50درصد شهروندان اين کارت را دريافت کرده اند.
وي گفت: مشابه اين اقدام هم اکنون در بسياري از کشورهاي توسعه يافته انجام شده است البته قطعا به واسطه کارت هوشمند به  تنهايي نميتوانيم مشکل هويت در فضاي مجازي را برطرف کنيم .
وي با تاکيد بر اينکه بايد بانک هاي اطلاعاتي در چارچوب تکنولوژي هاي مدرن توسعه پيدا کند، ابراز داشت: در سال هاي اخير در راستاي توسعه شبکه درتکنولوژي هاي موبايل شاهد اقدامات خوبي بوديم و اميد است اين توسعه در بخش هاي ثابت نيز رخ دهد.
فيروزآبادي گفت: با توسعه نظام هويتي به دنبال اين هستيم خدمت بهتر و مدرن تر را انجام دهيم.فضاي مجازي به سمت هويت مند شدن پيش مي رود چرا که ميخواهد توسعه پيدا کند .
حجت الاسلام خاموشي در بخشي از سخنان خود برگزاري اين دوره از نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال را به نوعي تخصصي تر دانست و گفت: چنانچه بخش خصوصي و جريان اقتصاد و پول در اين عرصه در اين راستا کمک کنند مي تواند تاثير قابل ملاحظه را در برپايي اين رخداد بزرگ فرهنگي داشته باشد.
رئيس سازمان تبليغات اسلامي بيان داشت: شوراي عالي فضاي مجازي هم اکنون نسبت به قانوني تر کردن فعاليت ها در اين فضا در حال تلاش و فعاليت است .البته اهتمام شرکت هاي خصوصي و استارتاپ ها براي تطبيق خود با قوانين کاملا مشهود است.
گفتني است گروه هاي خبري از صدا و سيما براي توليد اخبار از  اين اتفاق بزرگ فرهنگي به نمايشگاه آمدند دراين ميان در کنار حضور گروه کودک شبکه دو سيما شاهد حضور گروه تصويري "رخداد" نيز بوديم. کارگردان اين گروه توليدي با مشاهده فضاي نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال در سوگ از دست دادن برخي از هموطنان عزيزمان در حادثه تکان دهنده زلزله اينطور نوشت:《 بيستون من ... سال ها سر بر شانه ات گذاشتم و گريستم ؛ امروز سر بر شانه ام بگذار و گريه کن ، من بيستون ندارم ...》.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۹۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۵ زمینلرزه در خوی طی هفته گذشته

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، در هفته گذشته چالوس استان مازندران بعد از زلزله‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۹ کیلومتری با زمینلرزه دیگری به بزرگای ۳.۷ لرزید. به گفته دکتر مهدی زارع، استاد پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله در گفت‌وگو با ایسنا، گسل اصلی مرز شمالی استان مازندران شامل گسل‌های «مازندران»، «کاسپین» و «خزر» یک گسل راندگی پنهان است که لغزش عمودی دو میلی‌متر در سال و متوسط افقی ۳ میلی‌متر در سال را نشان می‌دهد. در جنوب البرز، امتداد گسل‌های «آستانه»، «فیروزکوه»، «مشا» و «طالقان» و از شرق به غرب از میزان لغزش ۵ تا ۲ میلی‌متر در سال تخمین زده شده است.

وی خاطر نشان کرد: مهمترین گسل‌های لرزه‌زا در منطقه البرز مرکزی شامل گسل‌های زیر می‌شود:

* گسل شمال البرز
* گسل کاسپین (مازندران)
* گسل لاریجان
* گسل لار
* گسل مشا
* گسل کندوان
* گسل بلده

در خوی استان آذربایجان غربی دو زلزله به بزرگای ۲.۷ و زلزله‌های ۲.۸، ۲.۹ و ۴.۲ به ثبت رسید و کیانشهر استان کرمان با زلزله ۳.۹ و کنگ استان هرمزگان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ لرزیدند.

جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه اول اردیبهشت

کنگ استان هرمزگان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۲۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۲۷ کیلومتری کنگ، ۳۳ کیلومتری بندر لنگه و ۴۷ کیلومتر جزیره تنب بزرگ این استان بوده است.

خوی استان آذربایجان غربی بعد از یک زلزله ۲.۷، زمینلرزه دیگری با بزرگای ۴.۲ در عمق ۱۳ کیلومتری را تجربه کرد که رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۱۰ کیلومتری خوی و ۳۱ کیلومتری ایواوغلی استان آذربایجان غربی و ۳۵ کیلومتری تسوج استان آذربایجان شرقی بوده است.

در مرزن آباد استان مازندران زلزله ۲.۷ رخ داد.

یکشنبه ۲ اردیبهشت

در خوی استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۸ به ثبت رسید.

معمولان استان لرستان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۵ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۲۰ کیلومتری معمولان، ۲۲ کیلومتری ویسیان و ۲۴ کیلومتری خرم آباد این استان گزارش شد.

دوشنبه ۳ اردیبهشت

در اینچه برون استان گلستان زلزله ۲.۹ رخ داد.

بهاباد استان یزد زمینلره‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۱ کیلومتری را تجربه کرد که رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۳۰ کیلومتری بهاباد و ۴۰ کیلومتری بافق استان یزد و ۷۴ کیلومتری کوهبنان استان کرمان بوده است.

در فین استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۷ در عمق ۱۷ کیلومتری زمین به ثبت رسید و کانون آن در ۲۷ کیلومتری فین، ۴۱ کیلومتری قلعه قاضی و ۴۴ کیلومتری بندرعباس این استان گزارش شد.

سه‌شنبه ۴ اردیبهشت

در چلگرد استان چهارمحال و بختیاری زلزله‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۸ کیلومتری به ثبت رسید و رومرکز آن در ۳۳ کیلومتری چلگرد این استان، ۳۸ کیلومتری قلعه خواجه و ۶۵ کیلومتری لالی استان خوزستان بوده است.

در شوسف استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۷ به ثبت رسید.

چالوس استان مازندران بعد از زلزله‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۹ کیلومتری، زمینلرزه دیگری به بزرگای ۳.۷ در عمق ۱۵ کیلومتری را تجربه کرد که کانون این رخدادهای لرزه‌ای در ۶ کیلومتری چالوس، ۱۱ کیلومتری نوشهر و ۱۴ کیلومتری کلارآباد این استان بوده است.

چهارشنبه ۵ اردیبهشت

در گتوند استان خوزستان زلزله ۲.۵ رخ داد.

در کیانشهر استان کرمان زلزله ۳.۹ در عمق ۶ کیلومتری به ثبت رسید که رومرکز آن در ۱۸ کیلومتری کیانشهر، ۲۲ کیلومتری کوهبنان و ۳۲ کیلومتری راور این استان گزارش شد.

جم استان بوشهر با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۸ در عمق ۲۰ کیلومتری زمین لرزید و کانون آن در ۲ کیلومتری جم، ۲۸ کیلومتری بندر کنگان و ۳۲ کیلومتری بنک این استان گزارش شد. زلزله ۲.۷ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه بوده است.

پنج شنبه ۶ اردیبهشت

در بابامنیر استان فارس زلزله ۲.۷ و در جایزان استان خوزستان زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.

جمعه ۷ اردیبهشت

در خوی استان آذربایجان غربی دو زلزله ۲.۷ و ۲.۹ به ثبت رسید.

دیگر خبرها

  • چالوس دوبار لرزید
  • ثبت ۵ زمین‌لرزه در خوی طی هفته گذشته
  • ثبت ۵ زمینلرزه در خوی طی هفته گذشته
  • با تمام ظرفیت ها و برنامه ریزی جامع در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور داریم
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • از دلنوشته غم‌انگیز آقای پژوهشگر تا قصه یک پل موسیقایی در روسیه!
  • ۲ شاخصه مهم «هیئت» از نگاه رهبر انقلاب/ جمعیت ملاک سنجش نیست
  • نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان درآمل برگزار شد
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • زلزله کوهبنان کرمان را لرزاند