Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان ـ معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: در حال حاضر جمعیت سن بالای ۶۵ سال در استان زنجان هفت درصد است و می‌توان گفت که جمعیت استان پیر نیست.

به گزارش امتداد نیوز، حسین امیدمقدم ظهر سه‌شنبه در نشست خبری، افزود: شاخص‌های جمعیتی از اولین ضروریات بررسی‌های اجتماعی و اقتصادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: طی دوره ۶۰ ساله یعنی از سال ۳۵ تا ۹۵ جمعیت استان زنجان بیش از ۲.۷ برابر شده و متوسط رشد سالانه جمعیت طی این دوره ۱.۶۹ درصد بوده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: در این بازه زمانی جمعیت شهری حدود ۱۵.۱ برابر شده و جمعیت روستایی تقریبا ثابت مانده است و رشد جمعیت در جامعه شهری استان در فاصله این سال‌ها معادل ۴.۶۳ درصد و در جامعه روستایی چهار صدم درصد بوده است.

امیدمقدم تاکید کرد: تراکم جمعیت استان زنجان در فاصله بین سال‌های ۵۵ تا ۹۵ بیش از ۲.۸ برابر شده است.

وی افزود: طی سال‌های ۳۵ تا ۹۵ تعداد خانوارهای استان زنجان از ۸۴ هزار خانوار به ۳۲۲ هزار خانوار رسیده و طی این بازه زمانی خانوارهای شهری بیش از ۲۱.۱ برابر شده، در حالی که تعداد خانوارهای روستایی ۱.۴ برابر شده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان ابراز کرد: متوسط تعداد خانوار طی این بازه زمانی با نوسان همراه بوده است و بررسی‌ها نشان می‌دهد که پس از به اوج رسیدن تعداد افراد خانوار در سال ۱۳۷۵ (۵.۱ نفر در هر خانوار بود) روند کاهشی این شاخص از سال ۸۵ آغاز شده است تا اینکه در سال ۱۳۹۵ به تعداد ۳.۳ نفر در هر خانوار رسیده است.

امیدمقدم گفت: در مجموع از سال ۶۵ تا ۷۵ افزایش تعداد خانوار را در استان زنجان داشتیم ولی از ۸۵ تا ۹۵ به ترتیب از ۴.۱ به ۳.۵ و به ۳.۳ نفر رسیده است.

وی تصریح کرد: طبق سرشماری عمومی و نفوس و مسکن سال ۹۵، تعداد مردان استان زنجان ۵۳۴ هزار و ۸۴۹ نفر و تعداد زنان ۵۲۲ هزار و ۶۱۲ نفر بوده است و به این ترتیب نسبت جنسی جمعیت استان در این سال ۱۰۲ بوده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: نوساناتی در این شاخص طی سال‌های ۱۳۳۵ تا ۹۵ دیده می‌شود که نسبت جنسی در سال ۱۳۴۵ برابر با ۱۰۷ بوده که در سرشماری ۹۵ به ۱۰۲ رسیده است.

امیدمقدم ابراز کرد: ساختار سنی جمعیت استان زنجان طی دوره ۶۰ ساله از سال ۱۳۳۵ تا ۹۵ تغییرات چشم‌گیری داشته است و در این بازه زمانی سهم جمعیت کمتر از ۱۵ ساله در اولین سرشماری ۱۳۳۵ از رقم ۴۱.۶ درصد به رقم ۴۸.۱۱ درصد در سال ۶۵ افزایش یافته است.

وی افزود: پس از سرشماری سال ۶۵ روند نزولی سهم جمعیت کمتر از ۱۵ ساله شروع شده است، به نحوی که در سال ۹۰ به کم‌ترین میزان خود یعنی ۲۲.۸۲ و در سال ۹۵ این سهم با کمی افزایش به ۲۳.۹۲ درصد رسیده است.

true برچسب ها : استانداری زنجان اشتغال تورم حسین امید مقدم true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۲۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی خودرو در آزاد راه قزوین - زنجان با ۳ مصدوم

ناصر صبوری غیاثوند سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت:ظهر دیروز گزارشی مبنی بر واژگونی پژو ۴۰۵ در کیلومتر ۵۵ محور آزاد راه قزوین - زنجان، لاین شمالی به مرکز کنترل عملیات جمعیت هلال احمر استان قزوین اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله تیم امداد و نجات پایگاه نرجه جمعیت هلال احمر شهرستان تاکستان به محل حادثه اعزام شدند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: این حادثه ۳ مصدوم برجای گذاشت که پس از ارزیابی و اقدامات پیش بیمارستانی، یک مصدوم توسط نجاتگران و ۲ مصدوم توسط نیرو‌های اورژانس به مرکز درمانی منتقل شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ۱۸۳ روستای خدابنده با جمعیت بالای ۲۰ خانوار از نعمت برق برخوردار است
  • آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات/ مردم ۳ حوزه منتظر روز جمعه
  • دفاع «بانکی» از قانون جوانی جمعیت/ رشد نرخ باروری در ۱۴ استان
  • کمک جمعیت هلال احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب دیدگان سیلاب و آبگرفتگی‌
  • اختصاص زمین به خانوار‌های حائز شرایط جوانی جمعیت
  • تعداد خانه های هلال زنجان به ۲۴۸ باب رسید
  • امدادرسانی به ۲۶ خانوار کرمانشاهی
  • امدادرسانی به ۱۲۶ فرد گرفتارشده در سیل و آبگرفتگی
  • بی خانمانی ایرانی‌ها را تهدید می‌کند/ هر سال تعداد بیشتری از مردم توان اجاره مسکن را از دست می‌دهند (فیلم)
  • واژگونی خودرو در آزاد راه قزوین - زنجان با ۳ مصدوم