Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشجویان دانشگاه کاشان در المپیاد جهانی نانو مقام دوم را بدست آوردند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز اصفهان؛ رییس دانشگاه کاشان گفت:دانشجویان این دانشگاه،مقام دوم نخستین دوره نانو استارت آپ انتخابی المپیاد جهانی را کسب کردند.
دکتر عباس زراعت افزود: دوره‌ توانمندسازی استارت‌آپ‌های فناوری نانو(نانواستارتاپ) ، هفت گروه با ارائه طرح‌هایی در خصوص به‌کارگیری فناوری نانو در حوزه آب و پساب رقابت کردند که در پایان این رقابتها تیم پاکاب از دانشگاه کاشان با عنوان "کیت چند کاربردی تست سلامت آب" با امتیاز 24/71 حائز رتبه دوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


احسان قنبری دکتری نانو فیزیک، حسین خجسته دکتری نانو شیمی، پگاه رضایی ارشد مهندسی شیمی، روح ا... شاکرنژاد دکتری فیزیک از دانشگاه کاشان و حسن متقی دکتری شیمی تجزیه دانشگاه اصفهان اعضای این تیم را تشکیل دادند.
یکی از اعضای گروه پاکاب در خصوص ایده‌ی ارائه‌شده در این رویداد گفت: این کیت که از فناوری نانو بهره می‌برد قادر است سلامت آب را به‌صورت دقیق، سریع و ارزان بسنجد.
حسین خجسته با بیان اینکه این کیت بر مبنای یک کاغذ طراحی شده افزود: در این کاغذ میکروکانال‌هایی طراحی شده که انتهای این میکروکانال‌ها یک سری نانو شناساگر قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه هر یک از این شناساگرها مختص یک نوع آلاینده هستند افزود: شناساگرهایی که ما از آن ها استفاده کردیم شناساگرهای مربوط به آلاینده‌های خطرناکی مثل آرسنیک، سرب، جیوه و نیترات بودند.
خجسته با اشاره به آسانی استفاده از این نانوکیت افزود: عملکرد این کیت بدین صورت است که پس از چکاندن یک قطره از آب مورد نظر بر روی کاغذ، آب از میکروکانال ها به نقاطی که توسط شناساگر ها حساس شده اند می رسد و اگر آلاینده ای در آب موجود باشد شناساگر میزان آن را با تغییر رنگ نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: این محصول بر اساس نیاز مشتری می‌توان از شناساگرهای مختلفی برای تشخیص میزان آلاینده‌های مختلف استفاده کرد.
رویداد نانواستارت‌آپ رویداد رقابتی است که در آن از شرکت‌کنندگان خواسته‌شده تا ایده‌ای را در حوزه‌ی نانو با کاربرد در حوزه‌ی آب طراحی کنند. .
نانواستارت‌آپ شامل دو مرحله حضوری (شناسایی فرصت-فناوری) و غیرحضوری (اثبات مفهوم راهکار ارائه‌شده و شناسایی بازار پیشنهادی) بود.
محوریت این دوره، راه‌اندازی کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری نانو برای حل مسائل آب و پساب بوده و تیم‌های شرکت‌کننده در دوره، توسط 11 داور حوزه فنی و تجاری‌ ارزیابی شدند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۲۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها پیش‌آهنگ تحولات جهانی باشند

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد: دانشجویان و اساتیدِ تمامی دانشگاه‌های ایران اسلامی، حمایت از مردم فلسطین را رسالت و ماموریت اصلی خود قرار داده و پیش‌آهنگ تحولات منطقه‌ای و جهانی باشند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بیانیه‌ای با اشاره به اعتراضات جهانی دانشجویی علیه اسرائیل در حمایت از مردم فلسطین تصریح کرد: دانشجویان و اساتیدِ تمامی دانشگاه‌های ایران اسلامی، حمایت از مردم فلسطین را رسالت و ماموریت اصلی خود قرار داده و پیش‌آهنگ تحولات منطقه‌ای و جهانی باشند.

در این بیانیه آمده است:

با ادامه‌ی نسل‌کشی، کشتار و جنگ در غزه، دانشگاه‌های سراسر جهان بویژه ایالات متحده آمریکا شاهد بزرگ‌ترین موج تجمعات اعتراضی به نشانه‌ی همبستگی با مردم فلسطین و خواهان قطع مراودات علمی با نهادها و شرکت‌های وابسته به آن و توقف ارسال تسلیحات کشتار جمعی به سازه‌ی فاشیستی هستند.

امروز در مهد به اصطلاح «آزادی بیان» و «آزادی آکادمیک»(آزادی موسسات دانشگاهی، پژوهشی و اعضای جامعه علمی، استادان، پژوهشگران و دانشجویان)، در حمایت از درنده‌‌خوترین نیروی تاریخ بشر یعنی دولت فاشیست و آپارتاید رژیم صهیونیستی، آمریکای جنایتکار که خود را متصدی بلامنازع فضیلت‌ها و ارزش‌های انسانی می‌داند در کسری از ثانیه ارزش‌های جهانشمول آزادی را تحقیر و روی راستینِ خود را نشان داده و در یک اقدام بی‌سابقه با اشغال و لگدمال کردن حریم مستقل دانشگاه آن را تبدیل به پادگان کرده‌ و با گسیلِ پلیس ضد شورش، گارد ملی ارتش آمریکا، استقرار نیروهای امنیتی و تک‌تیرانداز، نصب دوربین‌های امنیتی نسبت به محاصره دانشگاه و دستگیری، بازداشت و ضرب و شتم صدها استاد و دانشجو اقدام و با پرونده‌سازی، مقدمات تعلیق و اخراج آنها را در راستای سرکوب و خفه کردن صدای حامیان فلسطین و معترضین به ماشین نسل‌کشی فراهم کرده است و سازمان بدنام موساد با استفاده از تکنولوژی شناسایی صورت، دانشجویان را تهدید به از دست دادن موقعیت‌های شغلی و استخدامی می‌کند.

امروز در دوره پسافروپاشی و افول هژمونی نظام سلطه، که تحولات جهانی با سرعت سرسام‌آور حول مسئله فلسطین و غزه قهرمان به پیش می‌رود و خیزش نوین ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های جهان به راه افتاده و نیروهای ساحت میدانی جبهه خود را مشخص  و حول این مساله دست به صف‌آرایی زده‌‌اند دانشجویان و اساتیدِ تمامی دانشگاه‌های ایران اسلامی، حمایت از مردم فلسطین را رسالت و ماموریت اصلی خود قرار داده و پیش‌آهنگ تحولات منطقه‌ای و جهانی باشند و با نمایندگی مطالبات مردمی نگذارند نیروهای منحط، اوباش و شیفتگان دموکراسی صوری و گزینشی آمریکایی بر حوزه عمومی مسلط گردند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود
  • درخشش تکواندوکاران کرمانی در المپیاد استعداد‌های برتر منطقه ۶ کشور
  • درخشش تکواندوکاران کرمانی در المپیاد استعداد‌های برتر منطقه ۶ کشو
  • برپایی دوازدهمین دوره المپیاد «آماده دادرس» در فارس
  • امروز؛ آخرین مهلت انتخاب رشته دانشجویان دکتری
  • دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها پیش‌آهنگ تحولات جهانی باشند
  • خیزش های دانشجویی دنیا سرآغاز تحولات جهانی
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»
  • معرفی مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی