Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-27@08:55:59 GMT

انتقاد از ادامه فروش سلاح آلمان به عربستان

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۲۳۶۱۴

انتقاد از ادامه فروش سلاح آلمان به عربستان

جهان > اروپا - همشهری آنلاین:
دولت آلمان به علت ادامه صدور تسلیحات به ارزش صدها میلیون یورو به عربستان و مصر با انتقادهایی رو به رو شده و یکی از نمایندگان مجلس آلمان این اقدام را شرم آور دانسته است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، دولت آلمان در پی انتقاد 'استفان لایبیش' نماینده مخالف دولت از حزب 'چپ' در مجلس (بودستاگ)، آمار فروش سلاح به عربستان در سه ماهه سوم سال جاری میلادی 02017) را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته روزنامه 'زدویچه زایتونگ' ، بنا بر اعلام وزارت امور اقتصادی آلمان، دولت این کشور در سه‌ماهه سوم امسال مجوز صادرات 450 میلیون یورو (526 میلیون دلار) تسلیحات به عربستان سعودی را صادر کرده است. آلمان در سال ۲۰۱۶ نیز در مجموع ۵۳۰ میلیون یورو سلاح به عربستان سعودی فروخته بود.

بر اساس این گزارش، مصر به تنهایی نزدیک به 300 میلیون یورو برای خرید سلاح به آلمان پرداخت کرده و به خریدار شماره یک تسلیحات این کشور تبدیل شده است. عربستان نیز (در سه ماهه سوم 2017) نزدیک به 150 میلیون دلار برای خرید سلاح به آلمان پرداخت کرده است. وزارت امور اقتصادی آلمان به نوع تسلیحات فروخته شده به این کشورها اشاره ای نکرده است. اما کارشناسان معتقدند که قایق‌های گشتی، بخش بزرگی از این فروش های تسلیحاتی را شامل می شود. ریاض در نظر دارد روی هم رفته ۴۸ فروند قایق گشتی از آلمان بخرد و آنها را در خدمت حفاظت از سواحل و نیز سکوهای نفتی خود قرار دهد.

لایبیش در گفتگو با زدویچه زایتونگ، فروش سلاح دولت آلمان به عربستان و مصر را 'اقدامی شرم آور' قلمداد کرد و گفت: عربستان سعودی و مصر باید در مورد هزاران کشته ناشی از جنگ آنها در یمن، پاسخگو باشند.

وی افزود: چهار حزبی که در حال مذاکره برای تشکیل دولت جدید آلمان هستند شامل حزب دمکرات مسیحی و حزب خواهر آن سوسیال مسیحی ایالت بایرن، حزب لیبرال دمکرات های آزاد و حزب سبزها، باید مسیر جدیدی در سیاست صادرات تسیلحاتی آلمان طراحی کنند و در غیر این صورت دولت جدید آلمان نیز شریک جرم خواهد بود.

دولت آلمان مجوز صدور سلاح به کشورهای حوزه‌ خلیج فارس را با توجه به افزایش تنش‌ها در این منطقه با محدودیت‌های بیشتری صادر می‌کند. اما برلین همزمان اعلام کرده که دولت عربستان سعودی را شریک غیرقابل چشم‌پوشی در نبرد ادعایی با تروریسم می‌داند.

در همین زمینه: درخواست عربستان برای تعلیق عضویت لبنان در اتحادیه عرب همه مردان بن‌سلمان عربستان توان شروع یک جنگ جدید را ندارد بن سلمان به مکرون اجازه نداد با حریری دیدار کند انگیزه‌های عربستان برای حذف حریری فاش شد جهان همراه سعودی چهارم نیست پرواز جنگنده‌های آلمان در آسمان اسرائیل

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۳۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان

سخنگوی وزارت خارجه هند به انتقادهای جمهوری آذربایجان درباره ارسال تسلیحات به ارمنستان توسط دهلی واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه هند در یک نشست خبری گفت: «ما هم با جمهوری آذربایجان و هم با ارمنستان روابط خوبی داریم.»

به نوشته روزنامه ارمنی ماسیس پست، وی افزود: « دهلی سیاستی دارد که بر اساس آن به دنبال پیشبرد و ارتقای صادرات دفاعی خود است.»

اخیرا الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان گفته بود که کشورش نمی‌تواند زمانیکه فرانسه، هند و یونان به ایروان سلاح می‌دهند، بی تفاوت باشد.

پیشتر روزنامه اکونومیک تایمز هند گزارش داده بود، یک مقام ارشد ارمنستانی به شهر دهلی سفر کرده و مذاکراتی را در زمینه ارسال تسلیحات با مقامات هندی برگزار کرده است.

آنها اضافه کردند، هند به عنوان یک تامین کننده مهم تسلیحات ارمنستان مطابق با ملزومات این کشور ظاهر شده است.

جزئیات مربوط به این محموله جدید تسلیحاتی هند برای ارمنستان مشخص نشده اما این نشریه هندی به نقل از چند ناظر حوزه ارمنستان گمان‌زنی کرده که این بسته احتمالا شامل تجهیزاتی است که همزمان با وضعیت ملتهب موجود بین ایروان و باکو، نوعی بازدارندگی را برای ارمنستان به وجود می‌آورد.

آخرین محموله تسلیحاتی که هند برای ارمنستان فرستاد شامل راکت اندازهای پیناکا، موشک‌های ضد تانک، راکت‌ها و مهمات دیگر بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان
  • توپ گوستاو، سلاح معجزه‌آسا نازی‌ها/ عکس
  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد