Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، در آستانه برگزاری دهمین نشست مجالس عضو مجمع آسیایی«APA» در استانبول، امروز (سه‌شنبه 23 آبان ماه)  هاکان تکین، سفیر ترکیه درتهران و  حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل دیدار و گفتگو کردند.

امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار، با اشاره بر اهمیت مناسبات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه گفت: «گسترش هرچه بیشتر مناسبات پارلمانی، نقش مهمی را در توسعه همه‌جانبه ‌روابط دوکشور ایفاء خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل افزود: «سیاست جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در مبارزه با تروریسم و رایزنی‌های منظم و مستمر سیاسی و پارلمانی میان مقامات دوکشور در شرایط کنونی منطقه حائز اهمیت است.

امیرعبداللهیان در ادامه، برگزاری دهمین نشست مجمع عمومیAPA که هفته‌آینده در استانبول ترکیه برگزار می‌شود را در شرایط حساس کنونی منطقه، مهم دانست.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل، همچنین بر ضرورت همکاریهای همه جانبه بخش های اقتصادی - بازرگانی دو کشور تأکید کرد.

هاکان تکین، در این دیدار، با همسو دانستن دیدگاههای دوکشور نسبت به موضوعات و مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای، همکاری بیشتر در چارچوب منافع مشترک را مورد تأکید قرار داد.
وی افزود: «همکاریهای پارلمانی ایران و ترکیه در مجامع‌بین‌المللی همواره در بهترین سطح قرار دارد.

سفیر ترکیه در پایان افزود: «ترکیه علاقه‌مند به گسترش روابط دوجانبه و ارتقای سطح مناسبات با جمهوری اسلامی ایران است و در همین زمینه استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود حائز اهمیت است.»

در این دیدار، طرفین بر اهمیت توجه کشورهای اسلامی به وضعیت اسفبار مسلمانان در میانمار، شرایط انسانی یمن و تمرکز بر حل و فصل سیاسی بحران ها تأکید کردند.

فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۴۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش سرمایه‌گذاری چین در آرژانتین

به گزارش قدس آنلاین، هان ژنگ معاون رئیس جمهور چین با دیانا موندینو وزیر امور خارجه و تجارت بین المللی آرژانتین در پکن دیدار کرد.

هان در این دیدار که دیروز صورت گرفت، با بیان اینکه امسال دهمین سالگرد آغاز مشارکت راهبردی جامع بین دو کشور است، خاطرنشان کرد: توسعه روابط دوجانبه در خدمت منافع بلندمدت دو کشور و برآورده کننده انتظارات دو ملت است.

وی گفت: چین آماده ادامه همکاری با آرژانتین در چارچوب درک و حمایت از یکدیگر است، دو کشور شرکای همکار در توسعه و خواهان افزایش مستمر اعتماد متقابل سیاسی و تلاش برای همکاری عملی پایدار و بلندمدت و ارائه منافع برای دو ملت هستند.

موندینو نیز گفت: آرژانتین قاطعانه به سیاست چین واحد پایبند بوده و امیدوار است به طور مداوم همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه با چین را تحکیم کرده و گسترش دهد.

وی افزود: این وزارتخانه از شرکت های چینی بیشتری برای سرمایه‌گذاری و توسعه در آرژانتین استقبال می کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ابراز خرسندی ایران از پیشرفت در روند مناسبات با بورکینافاسو
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • گسترش سرمایه‌گذاری چین در آرژانتین
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • امیرعبداللهیان: توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور