Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - گروه نمايشي «قيچي که دنبال کار مي‌گشت» روز 22 آبان، ضمن حضور در بخش کودکان بيمارستان قلب و عروق شهيد رجايي تهران به اجراي ويژه براي مخاطبان کودک و نوجوان پرداخت.
به گزارش جام نيوز، با همراهي واحد مددکاري بيمارستان شهيد رجايي و به مناسبت بيست و پنجمين دوره هفته کتاب، گروه نمايشي «قيچي که دنبال کار مي‌گشت» به نويسندگي محمدحسين ناصربخت و کارگرداني سعيد زين‌العابديني در اين بيمارستان حضور يافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اجراي ويژه‌ي اين گروه با استقبال کودکان و همراهان آن‌ها روبرو شد تا جايي که سالن بزرگ‌تري در اختيار گروه قرار گرفت و هنرمندان اجراي ديگري را در اين روز بر عهده گرفتند.
بر اين اساس اين اقدام هنرمندانه با هماهنگي اداره کل سينمايي و تئاتر کانون و همراهي واحد مددکاري اين بيمارستان براي ارتقاي روحيه کودکان و نوجوانان بستري انجام شد.
«قيچي که دنبال کار مي‌گشت» اثر منيره هاشمي از کتاب‌هاي انتشارات کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان است که در قالب «کتاب، تئاتر، مدرسه» به نمايش تبديل شده است.
مريم عاشوري و سيما رحماني بازيگران و بازي دهندگان عروسک آن هستند و طراحي، ساخت دکور و عروسک را مژده زکرياپور بر عهده داشته است. آهنگ‌سازي اين اثر نيز بر عهده عبد آتشاني بوده است.
اين اثر روايت استاد آهنگري است که در کارگاهش قيچي تيزي مي‌سازد، آن را براي روز مبادا در گوشه‌اي مي‌گذارد. پس از چند روز که قيچي احساس تنهايي و طرد شدن مي‌کند، براي پيدا کردن يک کار خوب از مغازه بيرون مي‌رود.
گفتني است مرکز قلب و عروق شهيد رجائي اولين مرکز تشخيص و درمان بيماري‌هاي کودکان و نوجوانان در کشور در سال 1353 و هم‌زمان با تأسيس مرکز قلب و عروق شهيد رجايي آغاز به کار کرده است. از آن زمان تاکنون اين بخش همواره در ارايه خدمات آموزشي، درماني، تحقيقاتي و بزرگ‌ترين مرکز ارجاعي کشور براي بيماري‌هاي قلبي کودکان و نوجوانان پيشگام بوده و هست و از سال 1392 به عنوان قطب علمي قلب کودکان کشور شناخته مي‌شود.
در حال حاضر قطب قلب کودکان، با 140 تخت بستري و درمانگاه‌هاي سرپايي که همه روزه صبح و عصر فعال است، بزرگ‌ترين و مجهزترين مرکز ارايه کننده خدمات قلبي به کودکان و نوجوانان سراسر کشور محسوب مي‌شود.
تسنيم
115

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۵۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح همزمان چند پروژه بهداشتی در شهرستان فیروزکوه

به گزارش جام جم آنلاین تهران،  چندپروژه‌ بهداشتی از قبیل تجهیز و تکمیل پایگاه بهداشتی آل یاسین، مجموع تصویر برداری بیمارستان امام خمینی (ره)، مرکز سراج با حضور علیرضا زالی ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران، فرماندار فیروزکوه، امام جمعه شهرستان ، معاونین فرمانداری فیروزکوه افتتاح شد.

در این مراسم رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران در خصوص افتتاح پایگاه بهداشتی آل یاسین در جمع خبرنگاران عنوان کرد: با توجه به تغییر در ساختار جمعیتی، این پایگاه نیاز به بهسازی و نوسازی داشت که خوشبختانه با کمک مسئولان محترم این شهرستان ظرفیت‌های این پایگاه ارتقا یافت.

وی در رابطه با مجموعه سیتی اسکن این بیمارستان اظهار داشت: مجموع سیتی اسکن بیمارستان امام خمینی در سال گذشته افتتاح شده بود ولی هم اکنون خدمات تصویربرداری به صورت یک بسته خدمتی کامل از نظر ابعاد و استانداردهای تصویربرداری افتتاح شد.

زالی اعتبار تخصیص یافته به این مرکز تصویری را بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان بیان نمود و گفت: با توجه به اینکه این شهرستان  در مسیر سه استان می‌باشد و در تصادفات جاده ای ، این دستگاه نوین رادیولوژی که با روش دیجیتال که اشعه کمترو دقت بالاتری  دارد بسیار مورد نیاز بوده،  افتتاح شده است.

این مقام مسئول در رابطه با مرکز سراج نیز بیان داشت: این مرکز جهت کاهش آسیب‌های روانی و اجتماعی  به صورت ساختارهای یکپارچه هستند ، سازمان‌های چند وجهی محسوب شده و امیدواریم با کمک مسئولین شهرستانی علی الخصوص فرماندار محترم  درمان کامل، غربالگری و پیشگیری در این مرکز صورت پذیرد.

وی در پایان در رابطه با جذب پزشکان متخصص در مراکز درمانی شهرستان ابراز امیدواری کرد و اذعان داشت: با ایجاد جذابیت‌های بیشتر برای شهرستان به کمک مسئولین شهرستانی و همچنین در نظر گرفتن سهمیه جداگانه‌ای برای این شهر انشالله در آینده نزدیک شاهد حضور  هر چه بیشتر پزشکان متخصص جهت ارائه خدمات به مردم عزیز این شهرستان خواهیم بود.

دیگر خبرها

  • هفته زمین پاک
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • توسعه بهداشت ودرمان
  • اجرای نمایش عروسکی«استخوان ماهی جادویی» برای کودکان رفسنجانی
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد
  • آخرین جزئیات از آتش سوزی خیابان شهید رجایی/ آتش تحت کنترل است
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • افتتاح همزمان چند پروژه بهداشتی در شهرستان فیروزکوه
  • قصه گویی و اجرای نمایش برای کودکان
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود