Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز - ایرنا - مدیرکل راه آهن آذربایجان گفت: در 35 ایستگاه و نیمه ایستگاه در حوزه استحفاظی این اداره کل برای 200 هکتار زمین شناسنامه صادر شده است.

شاپور ارصلانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این اقدام به منظور جلوگیری از سوء استفاده افراد سودجود برای تملک اراضی تحت تملک راه آهن در استان های آذربایجان شرقی و غربی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: تا پایان امسال برای 50 درصد باقی مانده از اماکن راه آهن نیز شناسنامه و سند مستند صادر می شود.
مدیرکل راه آهن آذربایجان یادآوری کرد: 17 متر از اراضی طرفین خطوط راه آهن در تملک راه آهن و در 30 متر بعدی از هر دو طرف خطوط راه آهن ساخت و ساز ممنوع بوده و 70 متر بعدی از هر دو طرف خط در حریم نظارتی راه آهن قرار دارد.
ارصلانی ادامه داد: مستند سازی و تهیه نقشه 'یو تی ام' اراضی و اماکن راه آهن آذربایجان با همکاری مدیران کل ثبت اسناد و املاک استان های آذربایجان غربی و شرقی انجام شده است.
وی با بیان اینکه این طرح از دو ماه پیش آغاز شده است، گفت: با تلاش کارشناس واحد حقوقی این اداره کل برای صدور 50 درصد از اراضی، املاک و اماکن این اداره کل نقشه 'یو تی ام' تهیه و تحویل ادارات ثبت و اسناد و املاک حوزه شهرستان مربوطه در سه حوزه شده است.
ارصلانی افزود: این نقشه ها در بانک کاداستر کشور ضبط و ثبت می شود و این عمل علاوه بر جلوگیری از دخل و تصرف افراد غیر در املاک و اراضی راه آهن، موجبات تثبیت مالکیت از اراضی این اداره کل شده است.
نخستین خط راه آهن ایران یک قرن قبل در حد فاصل تبریز تا بندر شرفخانه دریاچه ارومیه توسط روس ها ساخته شد.
راه‌آهن آذربایجان از نواحی چهارده‌گانه راه‌آهن ایران با محورهای تبریز - تهران (تا ایستگاه مراغه)، تبریز- جلفا و تبریز- رازی و شامل 19 ناحیه است و با احتساب خطوط فرعی طول آن به 530 کیلومتر می رسد.
راه‌آهن آذربایجان به استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خدمت‌رسانی می‌کند.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: عزیزی راد
8023/518

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۷۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد

به گزارش خبرنگار مهر، در نشست شورای قضائی و شورای حفظ حقوق بیت المال سه فقره از اسناد تک برگ اراضی کشاورزی با حضور «رضا افلاطونی»، معاون وزیر و رئیس سازمان امور اراضی کشور و هیأت همراه تحویل کشاورزان استان شد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر ظهر شنبه در این مراسم گفت: یکی از اولویت‌های مهم اداره ثبت اسناد و املاک صدور اسناد تک برگ اراضی کشاورزی است که تاکنون برای ۱۱ هزار و ۴۷۴ قطعه به مساحت ۱۳۰ هزار و ۵۴ هکتار سند تک برگ صادر شده است.

محمدرضا بزرگمهر افزود: ۳۱ فقره سند تک برگ اراضی کشاورزی به مساحت پنج هزار و ۸۰۰ هکتار نیز در طی ۲ روز گذشته صادر شده است که به صورت نمادین سه فقره سند تک برگ توسط رئیس سازمان امور اراضی کشور به کشاورزان تحویل داده شد.

کد خبر 6089879

دیگر خبرها

  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • سند دار شدن بخشی از زمینهای کشاورزی در ساری
  • صدور اسناد تک برگ در گروه‌های مشاع به نام دولت
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد
  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند