Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@14:32:00 GMT

چگونگي رشد کمالات در زوج ها

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۲۶۵۵۰

چگونگي رشد کمالات در زوج ها

خبرگزاري آريا -

زن و شوهر با مهرورزي و انجام دادن وظايف فردي و جمعي در محيط زناشويي خود در رشد و کمالات يکديگر سهيم هستند. توجه بيشتر به اين امر آنها را به هدف و ثبات مي رساند.
زن و شوهرها نه تنها در زندگي خصوصي خود نيازمند مستحکم شدن پيوندهاي عاطفي شان هستند، بلکه بايد به رشد و تعالي و فضايل اخلاقي محيط خانوادگي خود نيز توجه کنند تا موجبات شکوفايي يکديگر را فراهم آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براي انجام اين امر هر کدام بايد وظايف خود را در محيط خانه بدرستي انجام دهند. اين وظايف شامل چند موارد زير است که عبارتند از :
مکمل بودن : زن و مرد در ارتباط با يکديگر مکمل و کامل کننده يکديگر هستند. خداوند در قرآن مي فرمايد: " هُن لباس لَکُم و اَنتُم لباس لهُن. زنان لباس شما و شما لباس زنان هستيد. "
يعني همانگونه که لباس محافظ و زينت شما است. زن و مرد در مسائل و مشکلات زندگي يار و پشتيبان يکديگرندو بازدارنده گناه براي همديگر نيز هستند.
البته براي اين امر لازم است، زن وشوهر همديگر را همانگونه که هستند دوست داشته باشند و اگر مشکلي در رفتار يکديگر مي بينند با علاقه، محبت و با جلب اعتماد طرف مقابل، ضعف هاي او را بيان کنند و اگر او علاقمند به شنيدن باشد، درباره آن موضوع گفتگو کنند.
همکاري داشتن: بهتر است زن و شوهر در کارهاي خوب مانند همدلي و توجه، سبقت بگيرند نه در تمسخر کردن، تهمت زدن، ذهن خواني. زيرا چنين رفتارهايي موجب کدورت و سردي روابط مي شود . در واقع رمز خوشبختي و سعادت يک خانواده در همکاري و داشتن اهداف مشترک است.
مسئوليت هاي مشترک: زن و شوهر در زندگي زناشويي خود مسئوليت ها و وظايف متفاوتي دارند. صحبت کردن در مورد آن و رسيدن به توافق، موجبات خشنودي و آرامش را براي افراد خانواده به همراه دارد. تقسيم وظايف تابع نقش هاي زن و شوهر در رابطه زناشويي آنان است. در مورد ي که زن و شوهر هر دو شاغل هستند، لازم است اين تقسيم وظايف با توجه به وقت و نيز توانايي جسماني زن و مرد باشد. کمک زن به همسر براي شرايط بيرون و سامان دادن مرد به اوضاع خانه از مصاديق مشارکت و همکاري و مسئوليتهاي مشترک بين زوج ها است. تحسين و توجه به فعاليتها و زحمات همديگر از طرف زن و شوهرها از عوامل ايجاد کننده مهر و محبت، خلق و خوي حسنه بين زن و شوهر است و آرامش رواني و فضاي عاطفي را براي زن و شوهر بوجود مي آورد.
محبت : تشکيل خانواده و ازدواج بدليل ريشه هاي عاطفي قوي در انسان از جمله محبت و مودت است. خداوند در قرآن مي فرمايد: آن خلق لَکم مَن اَنفسکُم ازوجا لتسکُنوا اليها و جَعل بَينکم مَوده و رحمت . از نشانه او اين است که همسراني از جنس خودتان آفريده ايم تا با آنها آرام شويد و بين شما رحمت و مودت قرار داده ايم. يعني محبت و رحمت از نشانه هاي خداوند است. و موجب شادي و آرامش زن و شوهر مي شود و هر چقدر فضاي خانه از محبت آکنده باشد، پيوندها و دلبستگي عاطفي بين زن و شوهر بيشتر مي شود. اما متاسفانه بسياري از زن و شوهر با عدم آگاهي، نداشتن آموزش درست در ابراز محبت به يکديگر دچار آسيب ها و افت هايي در ارتباط عاطفي خود مي شوند و هر چقدر سردي روابط عاطفي بيشتر باشد مشکلات و تنش هاي بين آنها بيشتر مي شود.
بنابراين زن و شوهر ها بايد در ارتباط عاطفي به يکديگر گوش دهند و همديگر را در سطوح مختلف رفتاري، عاطفي و هيجاني جدي بگيرند و به اين مسئله توجه داشته باشند که هر کدام از آنها دربرابر تجارب يکسان مي توانند برداشت ها و احساس متفاوت داشته باشند و بهتر است در مورد فکر و احساس همسر خود ذهن خواني نکنند و به ديدگاه يکديگر توجه کنند و با کوچک کردن احساس طرف مقابل و سربه سر گذاشتن او باعث ناديده گرفتن و از بين بردن محبت همسر خود نشوند.
حريم خصوصي : يکي از مسائلي که زن و شوهر بايد به آن توجه داشته باشند اين است که هر فردي داراي حريم خصوصي مي باشد و گاهي زن و وشوهر نقش يک والد را براي يکديگر بازي مي کنند در حاليکه زن و شوهر بايد به حريم خصوصي يکديگر احترام بگذارند و همچنين بايد مسئوليت رفتارهاي خود را روابط با همسرشان بر عهده بگيرند.
حريم خصوصي نه تنها درمورد حريم فردي است بلکه در مورد روابط زن و شوهر نسبت به ديگران نيز وجود دارد و زوج بايد به گفتگوهاي خصوصي يکديگر احترام بگذارند و آنها را براي خويشان و دوستان بازگو نکنند. هر چقدر زن و شوهر به حريم خصوصي خود احترام بيشتري بگذارند و در رفتارهاي مختلف با يکديگر هماهنگ تر عمل کنند. عملکرد آنها نسبت به يکديگر بهتر است.
حضور خداوند در زندگي : توجه به حضور خداوند در زندگي موجب مي شود تا زن و شوهر از انجام رفتارهاي نادرست و نامناسب نسبت به يکديگر بپرهيزند. توجه به حضور خداوند در زندگي نه تنها موجب ارتباط بهتر عاطفي زن و شوهر با يکديگر مي شود بلکه باعث رشد معنويت و اخلاقيات در محيط خانه مي شود و سپهر بسيار قدرتمندي براي جلوگيري از آسيب ها ي اجتماعي نيز مي باشد. بنابراين زن و شوهر بايد در تقويت ايمان خود و يکديگر تلاش مضاعف داشته باشند و معنويت و ايمان را مرکز فعاليتهاي خود در خانواده قرار دهند و يکي از عوامل بسيار مهم در سلامت روان افراد و جلوگيري از تنش ها در زندگي خانوادگي است.
براي اينکه زوج ،موجبات رشد يکديگر را فراهم کنند، فضايل و کمالات اخلاقي را در محيط خانوادگي خود توسعه دهند ،لازم است قواعد و چهارچوب هايي را رعايت کنند. و هر کدام احساسي از امنيت و آرامش را داشته باشند و به رشد معنويات نيز اولويت دهند.
منبع: تبيان


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۶۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاصه بازی یوونتوس و آث میلان + فیلم

تیم‌های فوتبال یوونتوس و آث میلان در چارچوب رقابت‌های هفته سی‌وچهارم لیگ سری آ ایتالیا به‌مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت با تساوی بدون گل به‌پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های یوونتوس و آث میلان شامگاه _شنبه هشتم اردیبهشت_ در چارچوب رقابت‌های هفته سی‌وچهارم لیگ سری آ ایتالیا از ساعت ۲۱:۳۰ به‌مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت با تساوی بدون گل به‌پایان رسید.

موقعیت‌های خطرناک و جدی را هر دو تیم به روی دروازه حریف خلق کردند، اما با عملکرد خوب مدافعان و دروازه‌بان‌های هر دو تیم موفق به استفاده از آنها نشدند و در نهایت به تساوی بدون گل رضایت دادند.

خلاصه بازی یوونتوس و آث میلان کد خبر 748556

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر بورکینافاسو
  • چرا بعد از رابطه جنسی غمگین می شوم و گریه می کنم؟
  • پشت پرده محبوبیت تیلور سوئیفت در ایران | وقتی او در مورد پایان رابطه عاطفی خود حرف می‌زند...
  • طلاق به‌خاطر پیدا شدن روسری در خودرو شوهر
  • تخمین بازه زمانی پروسه طلاق در نبود شوهر با مشاوره حقوقی
  • ختم غائله‌ی شهرنو ؛ «چند نفر از خانم‌های‌ خیلی جوان اش را به کارمندان خودمان دادیم»
  • ۷ نشانه که می گوید باید کسی که دوستش دارید را ترک کنید
  • خلاصه بازی النصر و الخلیج + فیلم
  • زن جوان شوهر سابقش را کشت
  • خلاصه بازی یوونتوس و آث میلان + فیلم