Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - صبح امروز نخستين جلسه کاري معاون جديد امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران با حضور محمد جواد حق شناس رئيس كميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر تهران، امين عارف نيا رئيس مرکز ارتباطات و امور بين المللي شهرداري تهران و جمعي از مديران ستادي اين معاونت برگزار شد.
به گزارش خبرنگار شهرنوشت، در ابتداي اين مراسم مجتبي عبدالهي ضمن عرض تسليت به مناسبت جان باختن تعدادي از هموطنان بر اثر زمين لرزه كرمانشاه گفت: به طور حتم، جامعه فرهنگي و اجتماعي ما بسيار خوشحال است كه از اين به بعد آقاي صالحي اميري به عنوان مدير اجتماعي شهرداري تهران در مجموعه شهرداري تهران حضور خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينكه در آينده شاهد آثار اين حضور و تحولات ناشي از آن در پايتخت خواهيم بود، عنوان كرد: در اين مدت كه بحث هايي در مورد تصدي معاونت اجتماعي مطرح شد، از خدا خواستم تا آقاي صالحي اميري كه جايگاه ويژه و خاصي داشتند و يد طولاني در حوزه فرهنگ دارند، در جايگاه معاون اجتماعي قرار بگيرند.
عبدالهي ادامه داد: پست ها و سمت هاي بسياري به آقاي صالحي پيشنهاد شده بود با اين وجود بزرگواري ايشان بود كه حضور در معاونت اجتماعي را پذيرفتند. خوشحالم که کار دست اهل تخصص افتاده و اميدوارم مثل گذشته سربلند باشند.
معاون پيشين امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران با اشاره به وحدت و هماهنگي ميان شوراي شهر و حوزه اجتماعي شهرداري تهران تاکيد کرد: اميدوارم با انسجام و هماهنگي ميان اين دو بخش روند اقدامات فعلي بهتر و روان تر از شرايط موجود باشد.
حق شناس: با وجود کمبود منابع شهرداري، جلب رضايت شهروندان ضروري است
در ادامه اين مراسم محمد جواد حق شناس، رئيس کميسيون فرهنگي شوراي شهر تهران ضمن تقدير از عملکرد مجتبي عبدالهي و اميدواري نسبت به موفقيت صالحي اميري به عنوان معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران گفت: اميدوارم حوزه فرهنگ در شهر تهران از اين پس بالنده تر، قوي تر، با نشاط تر و اثربخش تر باشد و موجبات رضايت شهروندان عزيز را فراهم کند.
وي با اشاره به سه دهه تجربه صالحي اميري در عرصه فرهنگ اظهار کرد: ايشان پژوهشگر عرصه فرهنگي هستند و امروز بخشي از منابع ما در حوزه فرهنگ مديون تلاش هاي ايشان است. راهبري ده ها پايان نامه و کار علمي با موضوع فرهنگ و تصدي مديريت کتابخانه ملي و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از ديگر بخش هاي مهم کارنامه فعاليت فرهنگي ايشان است.
اين عضو شوراي اسلامي شهر تهران افزود: به عقيده من، اتفاق مبارکي است که يکي از چهره هاي فرهنگي دولت را در شهرداري تهران ببينيم. اين نشان دهنده جايگاه والاي فرهنگ نزد شهردار تهران است.
حق شناس با يادآوري مشکلات جدي مديريت شهري از حيث منابع درآمدي تصريح کرد: شهرداري تهران بالغ بر 20 هزار ميليارد تومان بدهي رسمي دارد و حدود 30 تا 35 درصد از منابع سالانه شهرداري بايد صرف بدهي ها شود، که اين موضوع غير از امورات جاري است.
وي با بيان اينکه اين شرايط در حالي است که همه ما موظف به جلب رضايت شهروندان هستيم، گفت: در عين حال، حوزه فرهنگي و اجتماعي اين توانايي را دارد تا با حداقل منابع بتواند بيشترين رضايت را براي شهروندان فراهم کند. در زماني که امکان ساخت بزرگراه، تونل يا بوستان هاي بزرگ با هزينه بالا وجود ندارد، نمي توانيم به موضوع رضايت مردم از فعاليت هاي اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران بي توجه باشيم.
صالحي اميري: وحدت و انسجام اولويت برنامه هاي اجتماعي مديريت شهري است
به گزارش خبرگزاري آريا، رضا صالحي اميري معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران به عنوان يکي ديگر از سخنرانان اين مراسم ضمن تقدير از عملکرد عبدالهي، معاون پيشين اظهار کرد: در سال هاي اخير فعاليت هاي شهرداري تهران را دنبال کردم و بيش از 100 نفر از دوستان من در وزارت ارشاد با مجموعه شهرداري تهران ارتباط داشتند.
وي با بيان اينکه مجموعه شهرداري تهران دو رسالت اداره شهر با انبوهي از ماموريت ها و نمادسازي در گستره اي وسيع را برعهده دارد، گفت: به عقيده من، اولين و مهم ترين مساله ما در پايتخت انسجام در کل فعاليت هاي فرهنگي و اجتماعي و پرهيز از هر گونه اقدامات جزيره گونه است.
معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران عنوان کرد: در جلساتم با شهردار تهران بر مساله هماهنگي، برنامه ريزي متمرکز، نظارت و هدايت متمرکز سامان ساختارمند تاکيد کردم و از اين منظر بحث قائم مقامي بنده در امور اجتماعي و فرهنگي ناظر به همين جمله است که تهران نمي تواند با چند سليقه، برنامه و نگاه در حوزه فرهنگي و اجتماعي مديريت شود.
صالحي اميري با تاکيد بر اينکه اين تغييرات حتماً با مقاومت هايي همراه خواهد بود، تصريح کرد: بحث ديگر در حوزه اجتماعي موضوع اثربخشي و تاثير برنامه ها و اقدامات ما بر جامعه است. در واقع سوال اين جاست که آيا مجموعه فعاليت هاي ما در اين سال ها منجر به اثربخشي در فضاي اجتماعي و جامعه مخاطب شده است؟ آيا امروز با پديده اي به نام ناهنجاري، بداخلاقي، انگ زني، تخريب و خشونت در تهران مواجه هستيم يا خير؟ به طور حتم، اگر ما در عرصه اجتماعي حجم بالايي از فعاليت را داشتيم بايد اثر آن را امروز در شهر ببينيم.
وي ادامه داد: در جامعه مذهبي و مناسبتي ما در دهه کرامت 280 هزار مراسم در دو و نيم ميليون برنامه در کشور اجرا شد اما اکنون اين سوال مطرح است که آيا وجه تمايزي در معرفت جامعه نسبت به اهل بيت، قبل و بعد از اين مراسم حاصل شد؟ متاسفانه، سنجش هاي ميداني ما چنين چيزي را نشان نمي دهد.
به گفته معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، سالانه نمايشگاه کتاب با هزينه عظيم در تهران برگزار مي شود و اين در حالي است که آمارهاي 10 سال اخير حاکي از کاهش يک دقيقه اي سرانه مطالعه در هر سال است.
صالحي اميري با تاکيد بر اينکه اقدامات در حوزه فرهنگي بايد براساس نيازسنجي صورت گيرد، تصريج کرد: عادت کرده ايم چون پول در اختيار ما است، براي مردم تصميم بگيريم. در حال حاضر همه از ضرورت افزايش نشاط در جامعه صحبت مي کنند اما نمي گويند چگونه مي توان ظرفيت اين امر را در جامعه افزايش داد.
عارف نيا: ضرورت تحول گفتماني در رويکردها و خدمات اجتماعي و فرهنگي پايتخت
امين عارف نيا، رئيس مرکز ارتباطات و امور بين الملل شهرداري تهران به عنوان آخرين سخنران مراسم ضمن تبريک انتصاب دکتر صالحي اميري و تقدير و تشکر از خدمات عبدالهي گفت: اميدوارم در آينده با حضور آقاي صالحي اميري شاهد تحول گفتماني و کمي و کيفي در رويکردها و خدمات شهرداري تهران در حوزه هاي فرهنگي و اجتماعي باشيم و گام هاي موثري براي ارائه خدمات به شهروندان برداشته شود.
وي افزود: همکاران مرکز ارتباطات و امور بين الملل شهرداري تهران نيز تلاش مي کنند تا خدمات اين حوزه بيشتر ديده و انعکاس داده شود تا بتوانيم ظرفيت هاي شهر تهران را براي شهروندان تبيين و تشريح کنيم.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۷۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با تاکید بر لزوم کاهش مصرف کیسه ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی گفت: درخصوص مدیریت پسماند به ویژه در حاشیه رودها نیازمند اقدامات اساسی هستیم.

میر محمد غراوی در گفت و گو با ایسنا، در تشریح روند مدیریت پسماند در سطح استان تهران گفت: باید با تدبیر و اتخاذ اقدامات اساسی از تبعات منفی پسماند در سطح استان جلوگیری کنیم.

وی افزود: بی تردید انباشت پسماند در حاشیه برخی رودخانه‌ها و مبادی ورودی و خروجی شهرها و روستاها، زیبنده استان تهران نیست. این معضل علاوه بر ایجاد منظره نامناسب، موجب انتشار بوی نامطبوع، تجمع حشرات و حیوانات موذی می‌شود که باید با مشارکت مردم، اقدامات اساسی در راستای جلوگیری از این امر و پاکسازی این نقاط توسط مسؤولان ذیربط صورت پذیرد.

غراوی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی کاهش مصرف کیسه‌ها، ظروف و محصولات یک بار مصرف پلاستیکی ادامه داد: بدون تردید برای فرهنگ سازی در این زمینه باید از خودمان شروع کنیم و با استفاده از تجربیات جهانی این موضوع را ترویج و گسترش دهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحول در پایتخت با مدیریت شهری
  • یکشنبه‌های الگونمایی؛ این هفته «ایران جوان بمان(جمعیت)»
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟
  • افزایش اعتبارات مسئولیت اجتماعی در حوزه فرهنگی استان بوشهر
  • تعهدات وزارت نفت در بخش درمان بوشهر نیازمند بازنگری جدی است
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌ءهای سلامت اجتماعی است
  • لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی
  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟