Web Analytics Made Easy - Statcounter

دشتی- فرماندار دشتی گفت: در چهار سال گذشته ۱۲۵ میلیارد ریال به حوزه فرهنگ وهنر این شهرستان اختصاص یافت.

به گزارش امتداد نیوز، غلامرضا مهرجو عصر دوشنبه در آئین تقدیر از کتاب خوانان برتر و خیرین کتاب شهرستان دشتی ضمن تسلیت حادثه دلخراش زلزله کرمانشاه که منجر به جان باختن تعدادی از هموطنانمان شد، از تلاش های رئیس اداره ارشاد اسلامی و کتابخانه عمومی شهرستان در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی تقدیر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از رشد دو برابری عضویت در کتابخانه های شهرستان خبر داد و افزود: در این مدت با اقدامات مطلوب صورت گرفته در کتابخانه عمومی شهرستان شاهد رشد دو برابری عضویت در این کتابخانه‌ها هستیم.

مهرجو همچنین ضمن تبریک هفته کتاب گفت: یکی از اقدامات مطلوب در سطح شهرستان افتتاح نمایشگاه کتاب در چند سال اخیر بوده که با استقبال خوب جوانان روبرو بوده است.

وی بیان کرد: ترویج کتاب و کتاب خوانی در سطح جامعه از نیازهای ضروری جامعه است که می طلبد دستگاههای اجرایی و فرهنگی با توجه به رسالتی که دارند دراین زمینه کمک کنند.

مهرجو ادامه داد: تاکنون اقدامات خوبی در سطح شهرستان در راستای ترویج کتاب صورت گرفته که امیداوریم با توجه به موقعیت شهرستان این فرهنگ تقویت و ترویج شود.

وی خاطر نشان کرد: طی این مدت به موازات توجه به زیر ساخت های شهرستان به حوزه فرهنگ و هنر نیز توجه ویژه ای شد به طوری که در این مدت ۱۲۵ میلیارد ریال به این امر مهم اختصاص یافت.

مهرجو بیان کرد: احداث نگار خانه، پلاتو خورموج و کاکی، تعمیر و تجهیز فرهنگسرای خورموج و کاکی،موسسات قرآنی، کانون های مساجد، سالن ارشاد و پارک موزه محمد خان دشتی، احداث یادبود مفاخر دشتی و تعمیر و مرمت مسجد جامع کاکی از مهمترین پروژه‌های حوزه فرهنگ و هنر بوده است.

وی بر ضرورت مشارکت بیشتر سازمان‌های مردم نهاد در ترویج فرهنگ کتاب خوانی تاکید کرد و گفت: یکی از راههای مقابله با آسیب‌های اجتماعی ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی است.

مهرجو همچنین از اختصاص یک میلیارد ریال برای احداث کتابخانه شهر بادوله خبر داد و یادآور شد: با احداث این کتابخانه همه شهرهای شهرستان دارای کتابخانه می شوند.

وی خاطر نشان کرد: در این مدت هر ساله برای تعمیر و تجهیز کتابخانه های شهرستان اعتبار تخصیص یافته است.

true برچسب ها : غلامرضا مهرجو فرماندار دشتی کتاب و کتابخوانی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۲۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبشهت ماه) مجلس و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول شماره ۱۲ با عنوان «هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری» را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول، گفت: طبق محاسبات ما در زمان تصویب بخش اول بودجه مقرر شد که یک درصد هزینه‌های شرکت‌های دولتی برای مسائل فرهنگی هزینه شود که اعتبار آن بالغ بر ۲۸ همت می‌شد، اما دولت در جداول ۳۶ همت را برای توزیع آورده است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمیسیون تلفیق لایحه بودجه با همکاری کمیسیون فرهنگی اصلاحاتی را در این جداول اعمال کرد که یکی از این اصلاحات، اختصاص منابع بیشتری به وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم و بهداشت و درمان بود.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تصریح کرد: امسال برای اولین‌ بار بودجه در مرحله اول به شکلی تصویب شد که کسی نمی‌تواند بودجه حوزه فرهنگ را پرداخت نکند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی