Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نيويورک- ايرنا- فرقي ندارد در کجاي اين کره خاکي قرار گرفته اي، ايراني باشي و بشنوي هم وطنت در زير آوار سهمگين زلزله نيازمند کمک رساني است، دست از پا نمي شناسي؛ اما ايرانيان مقيم آمريکا دغدغه ديگري هم دارند و آن چگونگي عبور از تحريم هاي ظالمانه است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، زلزله 7.3 ريشتري يکشنبه شب در استان کرمانشاه روي داد، به هفت شهرستان و يک هزار و 950 روستاي استان کرمانشاه خسارت وارده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خبرگزاري ها به صورت مداوم از اين حادثه خبر مي دادند، در جريان اين زلزله 12 هزار واحد مسکوني به کلي تخريب شده و بيش از 15هزار واحد ديگر نيز آسيب ديده است.
شمار کشته ها ومصدومان هم اعلام مي شد که تاکنون 430 کشته و 7460 تن مصدوم شده اند.
موج اين خبرها به سرعت به همه جاي جهان رسيد، ايرانيان در هرکجا که بودند به ولوله افتادند و کوشيدند به سهم خود کمکي به آسيب ديدگان اين حادثه مهيب داشته باشند. همچنان که در سه روز گذشته از شهرها و کشورهاي مختلف، کمک هاي زيادي به سمت شهرهاي زلزله زده غرب کشور گسيل شده است، ايرانيان مقيم آمريکا نيز بر آن شدند تا از روش هاي مختلف، کمک هاي خود را به اين منطقه بفرستند.
برخي جمعيت هاي خيريه از طريق شبکه هاي اجتماعي از ايرانيان ساکن ايالات متحده آمريکا پول جمع آوري مي کنند؛ گروهي از طرق ديگر، عده اي هم کمک هاي نقدي يا غيرنقدي خود را به سازمان هاي بين المللي يا نهادهاي ايراني مي رسانند تا به ايران ارسال شود.
از زماني که بانک هاي ايران از سوي آمريکا تحريم شده اند، اين دومين زلزله اي است که ايرانيان را نه تنها در داخل، بلکه در خارج کشور هم متاثر مي کند. پيش از اين نيز در سال 1391 زمين لرزه اي در آذربايجان شرقي جان بيش از 300 ايراني را گرفت.
آن زمان تاثير تحريم ها بر کشور بيش از پيش روشن شد و ايرانيان ساکن آمريکا نتوانستند کمک هاي مالي خود را از طريق نظام بانکي به کشور ارسال کنند.
اگرچه ظاهرا دفتر کنترل دارايي هاي خارجي وزارت خزانه داري ايالات متحده در اطلاعيه اي اعلام کرده است که سازمان هاي غيردولتي مي توانند خدماتي را در حمايت از فعاليت هاي امدادرساني مرتبط با بلاياي طبيعي، ارائه خدمات اهدايي در زمينه بهداشت و سلامتي، و توزيع اقلام اهدايي ( ازقبيل خوراک، پوشاک، و دارو) به منظور کاهش رنج انساني در ايران، به اين کشور ارسال کنند.
اما به خوبي روشن است که ارسال وجوه نقدي منوط به شرايط خاص شده و آن هم حداکثر 500 هزار دلار در مدت 12 ماه که خود گوياي عمق رنج ايرانيان است که نيازمندان بايد براي رسيدن به کمک يک سال در انتظار باشند.
حتي در اين اطلاعيه ارسال وجوه نقدي به شخص غير تجاري يا عضو خانواده هم بسته به شرايط خاص شده است که معلوم نيست چگونه بايد شرايط خاص بودن آن را ثابت و مجوز آن را دريافت کرد.
حالا اما با در پيش گرفتن راه حل هاي خلاقانه، ايرانيان مقيم آمريکا در تلاشند تا به طريقي کمک هاي خود را به زلزله زدگان استان کرمانشاه برسانند.
امير در اين مورد مي گويد: من و يکي از دوستانم در حال جمع آوري پول از طريق فيس بوک هستيم و مي خواهيم اينجا از مردم دلار بگيريم و از خانواده هايمان در ايران بخواهيم تا معادل رقم جمع آوري شده، پول ايران را به مناطق زلزله زده بفرستند اما هنوز مطمئن نيستيم که فيس بوک پولمان را بدهد.
به گفته امير، بسياري از ايرانيان ساکن آمريکا مشتاق کمک به زلزله زدگان هستند اما نمي دانند که از چه طريق مي توانند وجه نقد به کشور بفرستند چرا که تحريم هاي ظالمانه امريکا اجازه انتقال پول از طريق نظام بانکي به ايران را نمي دهد.
شقايق هم که به تازگي براي ادامه تحصيل به آمريکا آمده است، مي گويد: در کاليفرنيا جمعيت ايرانيان خيلي زياد است و خيريه هاي زيادي وجود دارد. برخي از اين خيريه ها که در فيس بوک طرفداران زيادي دارند در چند روز گذشته اقدام به جمع آوري پول از مردم کرده اند تا در نهايت، وجه نهايي را به مناطق زلزله زده برسانند.
اما علاوه بر مردم مستقل و خيريه ها، انجمن هايي نيز در برخي شهرهاي مختلف آمريکا براي ايرانيان وجود دارد که در چند روز گذشته براي کمک رساني به زلزله زدگان فعال شده اند.
يکي از اعضاي اين انجمن ها مي گويد تمرکز سياستگذاران ايالات متحده بصورت انحصاري بر تحميل تحريم‌ هاي گسترده و همه جانبه در مدت زمان زياد، به ضرر و زيان مردم ايران بوده است.
او مي افزايد به همين دليل ما تلاش کرده ايم سازمان هاي بين المللي که امکان انتقال پول به ايران را دارند به مردم آمريکا معرفي کنيم تا در صورت تمايل کمک هاي خود را به آنها بدهند.
او تاکيد مي کند که ايرانيان مقيم آمريکا مي توانند کمک هاي غير نقدي خود را به ايران از طريق پست ارسال کنند اما براي ارسال کمک هاي نقدي مشکلات زيادي وجود دارد.
علاوه بر اين، برخي اپراتورهاي تلفن همراه نيز دست به کار شده اند و اعلام کرده اند که از 13 نوامبر (23 آبان ماه) تا 15 نوامبر (25 آبان ماه) تماس هاي آمريکا به ايران را رايگان کرده اند.
با وجود همه اينها، اما ايرانيان مقيم آمريکا همچنان به خاطر تحريم هاي ناعادلانه در کمک رساني به هموطنان خود با مشکل روبرو هستند.
م.ع**1429 *شبس*1488 * انتشار دهنده: بهمن بامداد**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۷۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری مهاجرین افغانستانی همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع)

به مناسبت شهادت امام صادق(ع) اجتماع مهاجرین افغانستانی مقیم مشهدمقدس با حضور مسئولین دولتی جمهوری اسلامی ایران در حسینیه هراتی ها برگزار گردید.

در این مراسم فرهاد روحانی، فعال فرهنگی و بلوکیان؛ مدیرکل امور اتباع و مهاجرین سازمان ملی مهاجرت جمهوری اسلامی ایران پیرامون شخصیت امام صادق(ع)، اوضاع و احوال فلسطین و طرح و برنامه ریزی برای مهاجرین افغانستانی مقیم به ایراد سخن پرداختند.

بعد از این مراسم، عاشقان اهل بیت جهت عرض تسلیت محضر امام رضا(ع) رهسپار حرم مطهر رضوی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • عبور از دیوار چین: ستاره چینی برابر نوشاد زانو زد
  • دهه ۹۰؛ دهه‌ی «رکود، عبرت، تجربه»
  • پاشنه آشیل روسیه برابر تحریم‌های غرب
  • تصویب قانون رفع تحریم‌های ظالمانه از کارهای مهم مجلس است
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد
  • زلزله سیاسی در معتبرترین دانشگاه‌های جهان
  • آقای علم الهدی! برای دفاع از حجاب از زن باده نوشی مثل منیژه دفاع می‌کنید؟
  • ورود انبوه اتباع غیرمجاز افغانستانی به ایران تبعاتی برای سایر اتباع مجاز دارد
  • ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد
  • عزاداری مهاجرین افغانستانی همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع)