Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک پژوهشگر مسائل اعتقادی گفت: امامان شیعه (ع) در ممات خویش هم شنوا و بینای شیعیان خود هستند و با کراماتشان خواسته‌های بر حق آنها را شنیده و وضع حال زندگیشان را دیده و در هر کجا به کمک آنها شتافته و در جهت برطرف کردن نیازهایشان اقدام عملی انجام می‌دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امین آرام در گفت‌و‌گو با خبرنگار کاشمر بصیر،  در خصوص کرامات امام علی بن موسی الرضا (ع) اظهار کرد: کرامت کار خارق العاده‌ای است که همانند معجزه پیامبران از راهی غیر عادی صورت می‌پذیرد و با ادعای پیامبری از جانب شخص همراه نیست هر چند نشانه برگزیده بودن فرد صاحب کرامت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پژوهشگر مسائل اعتقادی گفت: کرامت را می توان نشانه‌ای در جهت معرفی قدرت خداوند دانست همانند معجزه که آیت و نشانه‌ای است برای معرفی شخص پیامبر به مردم و در کرامت هم شخص نمی‌خواهد خودش را معرفی کند بلکه یک تبلیغ عملی در جهت راهنمایی بسوی خداوند متعال است.

 

وی افزود: برای بوقوع پیوستن یک کرامت الهی باید مراحلی طی شود؛ اولین مرحله درخواست نیاز از جانب خلایق خداوند است و این همانند معجزه است که با درخواست مردم صورت می‌گیرد.

 

کارشناش ارشد علوم قرآن و حدیث بیان داشت: مرحله دوم، درخواست برگزیده خداوند و صاحب کرامت است که بر اثر نیاز و اصرار مردم از خداوند متعال درخواست اموری خاص و مد نظر را می‌کند و بر خلاف معجزه که نوع آن گاهی به خواست مردم و گاهی به مصلحت خداوندی است.

 

وی ادامه داد: سومین مرحله اذن خداوند است که با واسطه صاحب کرامت، جلب اجازه از خداوند متعال صورت می‌گیرد و در آن زمان است که کرامت از راهی غیر عادی و به اراده خداوند منان انجام و کن فیکون می‌شود.

 

آرام ابراز کرد: امامان شیعه (ع) دارای کرامات متعددی بوده‌اند که تمامی آنها در جهت صلح، سلامتی و بهبودی مردم و خلایق خداوندی بوده و در جهت راهنمایی مردم و نشان دادن قدرت خداوند صورت گرفته؛ بر خلاف کرامات دروغین شیطان صفتان که در عین خارق‌العاده بودن، شیطانی بوده و در جهت صدمه زدن و گمراه کردن مردم از دین خداوندی است.

 

وی گفت: کرامات امامان شیعه (ع) مستمر بوده و برگرفته از روح پاک و مطهر و مخلص ایشان است و این عنایت خداوند به آنان مادامی که جهان برپاست و همچنان در روز قیامت با آنها همراه بوده و حیات و ممات محدودیتی را در این رابطه برای آنها ایجاد نمی‌کند؛ بر عکس مدعیان دروغین کرامت که فقط در حیات خویش می‌توانند کارهای شیطانی خود را به انجام رسانند.

 

پژوهشگر مسائل اعتقادی بیان داشت: امامان شیعه (ع) در ممات خویش نیز شنوا و بینای شیعیان خود هستند و با کراماتشان خواسته‌های بر حق آنها را شنیده و وضع حال زندگیشان را دیده و در هر کجا به کمک آنها شتافته و در جهت برطرف کردن نیازهایشان اقدام عملی انجام می‌دهند.

 

وی ابراز کرد: حتی چه بسیارند افرادی که فقط بخاطر اینکه در قلبشان حب و دوستی اهل بیت پیامبر اکرم (ع) را دارند و بسوی آنها دست نیاز دراز کرده و حوائجشان را طلب کرده‌اند، کرامت دیده‌اند و مورد توجه خاص قرار گرفته‌اند هر چند شیعه و مسلمان هم نبوده‌اند و چه بسیار بیمارهای لاعلاج که با کرامت این بزرگواران مداوا شده‌اند و چه بسیار مشکلات و خطرات که رفع شده‌اند و غیره.

 

آرام گفت: زیارت ائمه هدی (ع) اگر با آگاهی و شناخت حق آن بزرگواران و با هدف حق صورت بگیرد حتما و حتما گشایش در امورات دنیوی و اخروی به همراه دارد؛ ضمن اینکه اعلام ارادت و وفاداری به خوبان و عزیزان و محبوبان خداوند متعال است و آدمی را از راه کج و گمراهی باز می‌دارد، هر چه ما در این ارتباط حریصتر باشیم و از خود بیشتر مایه بگذاریم بیشتر مورد رضایت واقع می شویم.

 

وی در پاسخ به اینکه نمونه‌ای از کرامات امام رضا (ع ) را بیان کنند؟ بیان داشت: از امام رضا (ع) در زمان حیاتش کرامات فراوانی نقل شده که از فراوانی علم و اخلاص در عبودیت ایشان حکایت دارند از جمله ابن شهر آشوب از سلیمان جعفری روایت کرده که گفت: «در خدمت امام رضا (ع) در بستانی از آن حضرت بودم ناگاه گنجشکی آمد مقابل آن حضرت بر زمین نشست و شروع کرد با صدای بلند جیک جیک کردن؛ حضرت فرمود آیا میدانی گنجشک چه می گوید؟ گفتم: نه فرمود: می‌گوید «ماری می‌خواهد جوجه‌های مرا بخورد» حضرت ادامه داد: بیا این عصا را بگیر و داخل خانه شو و مار را بکش. سلیمان گوید عصا را گرفتم وارد خانه شدم دیدم ماری در خانه می‌چرخد و آنرا کشتم».

 

کارشناس ارشد علوم قرآن و حدیث در رابطه با آثار زیارت هشتمین امام معصوم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) گفت: در این رابطه روایات و احادیث بسیاری نقل شده که به برخی اشاره می شود؛ ابن بابویه با سند معتبر از امام رضا (ع)  روایت کرده که فرمود: «منم آنکه مدفون می شود در زمین شما (خراسان) و منم پاره تن پیغمبر شما و منم امانت آن حضرت و هر که مرا زیارت کند و حق مرا شناسد و اطاعت مرا برخود لازم داند من و پدران من شفیع او خواهیم بود در روز قیامت و همه ما شفیع او باشیم البته نجات می یابد هرچند بر او گناه جن و انس باشد».

 

 وی ادامه داد: همچنین علامه مجلسی نقل کرده از امام رضا (ع) که فرمود: «زود باشد که به زهر و با ظلم و ستم کشته شوم و مدفون شون در پهلوی هارون الرشید و خداوند تربت مرا محل تردد شیعیان و دوستان من بگرداند. پس هر که مرا در این غربت زیارت کند واجبم شود که من در روز قیامت او را زیارت کنم و سوگند می‌خورم بخدائی که محمد (ص) را به پیغمبری گرامی داشته و او را بر جمیع خلایق برگزیده است ، هرکس از شما شیعیان نزد قبر من دو رکعت نماز بخواند مستحق این گردد که در روز قیامت گناهانش آمرزیده شوند. و به حق آن خداوندی که ما را بعد از محمد (ص) به امامت  گرامی داشته  و در وصیت آنحضرت ما را مخصوص گردانیده است سوگند می خورم که زیارت کنندگان قبر من در روز قیامت در نزد خداوند گرامیترین گروهها هستند و هر مؤمنی که مرا زیارت کند پس بر روی او قطره ای باران برسد (نم اشکی بریزد) البته حقتعالی جسد او را بر آتش جهنم حرام گرداند».

 

آرام با این بیت شعر گفت‌و‌گو را پایان داد: «تا که از جانب معشوق نباشد کششی/ کوشش عاشق بیچاره به جایی نرسد».

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۹۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت

هادی محمودنژاد گفت: در ایام دهه کرامت به همت خادمان حضرت معصومه سلام‌الله‌علی‌ها اتفاقاتی در حوزه‌های هنری و مهندسی این آستان مقدس از جمله افتتاح برخی پروژه‌ها و رونمایی از برخی دستاورد‌هایی که در طول سال گذشته در این آستان مقدس انجام شده رقم خواهد خورد.

 معاون اجرایی حرم مطهر بانوی کرامت افزود: از جمله پروژه‌هایی که رونمایی خواهد شد تکمیل ضریح مطهر رأس الحسین (ع) برای کشور سوریه که به همت خادمان حرم مطهر بانوی کرامت انجام شده و در سالروز میلاد حضرت معصومه (س) رونمایی می‌شود و آماده ارسال به آن مکان مقدس است.

 معاون اجرایی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به درب طلایی که برای حرم حضرت رضا (ع) در کارگاه هنری آستان مقدس بانوی کرامت ساخته شده است گفت: این درب طلای فاخر با بهره‌گیری از هنرمندان قم و اصفهان و تیم فنی و هنری آستان قدس رضوی ساخته شده و در دهه کرامت ضمن رونمایی برای نصب به حرم امام رضا (ع) ارسال می‌شود.

محمودنژاد با بیان اینکه این دو پروژه از منابع خیرینی که با آستان مقدس همکاری می‌کنند تأمین منابع شده است، افزود: همچنین در موکب حرم مطهر حضرت معصومه (س) در عمود ۱۰۸۰ مسیر نجف به کربلا ساخت یک زائرسرا به زیربنای ۳ هزار مترمربع شروع شده که برای ارائه خدمت به زائران اربعین و همچنین در طول سال ساخته شده و تلاش می‌شود که تا پایان دهه کرامت به بهره‌برداری برسد.

معاون اجرایی حرم مطهر بانوی کرامت تصریح کرد: ما در حرم مطهر حضرت معصومه (س) هم پروژه‌های هنری و عمرانی از جمله کاشی‌کاری، نقاشی و مقرنس‌کاری داریم که برخی در فاز اول و برخی در فاز تکمیلی قرار دارد و در دهه کرامت رونمایی می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • اولین تصویر از درب طلای حرم امام رضا (ع)
  • اهدای درب چوبی حرم امام رضا (ع) از طرف حرم بانوی کرامت
  • عوامل کشتار نمازگزاران در هرات شناسایی و مجازات شوند
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • دهه کرامت به یک اقدام روتین تبدیل نشود
  • «حشاشین» روایتگر حسن صباح تروریست یا کلیددار بهشت؟
  • تاریخ شهادت امام جعفر صادق(ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث
  • حفظ و احیای معماری اسلامی و ایرانی در یزد ضروری است
  • رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان