Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@23:31:32 GMT

کتاب منشاء نورافزایی و ابزاری برای پیشرفت جامعه است

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۳۰۲۱۸

کتاب منشاء نورافزایی و ابزاری برای پیشرفت جامعه است

شهردار اصفهان تاکید کرد: کتاب همیشه به عنوان یک ابزار مناسب برای رشد و پیشرفت جامعه و منشاء نورافزایی و روشنی بخش بوده است.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی به مناسبت هفته کتاب  و کتابخوانی اظهارکرد: در این هفته به کتابخانه مرکزی شهرداری  آمدم تا همزمان با روز کتاب و کتابداری به کارکنان زحمتکش این کتابخانه خسته نباشید گفته و این روز را را تبریک بگویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مایل بودم از نزدیک افرادی که در این کتابخانه خدمت می کنند و کتاب می خوانند را ببینم.

شهردار اصفهان با اشاره به بازدید از بخش های مختلف کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان از جمله بخش های مخزن و مرجع، قرائت خانه و کتابخانه دیجیتال اظهارکرد: در این بازدید اقدامات انجام شده در کتابخانه مرکزی شهرداری را مناسب دیدم ولی امیدواریم که با سیاست ها و برنامه های  جدید وضعیت ارتقاء پیدا کند و شاهد بهره وری و استفاده هر چه بیشتر دانشجویان و مراجعه کنندگان باشیم.

کتابهای دیجیتال جبران کننده نیاز به کتاب نیستند

وی تاکید کرد: به اعتقاد من هیچ چیزی نمی تواند جایگزین کتاب شود، اگرچه امروزه در فضاهای مجازی و کتابخانه های دیجیتالی  نقش کتاب را ایفا می کنند ولی این  نقش، نقش واقعی و جبران کننده نیاز به کتاب نیست .

نوروزی با اشاره به اینکه کتاب همیشه به عنوان یک ابزار مناسب برای رشد و پیشرفت جامعه و منشاء نورافزایی  و روشنی بخش بوده است، گفت: به همین دلیل فکر می کنم هر روز باید توجه ما به کتاب و محل کتاب خواندن و تشویق دانش آموزان به مطالعه کتاب های جانبی چون کتب تاریخی سیاسی و اقتصادی مذهبی و مواردی که می تواند نیازهای جامعه را برای رشد و پیشرفت انسان ها فراهم کند، بیشتر باشد.

وی ادامه داد: من اهل مطالعه هستم و کتابخانه بزرگی در منزل دارم اما این روزها مشغله زیاد کمی مانع مطالعه من شده است.

شهردار اصفهان با تاکید بر فواید اهدای کتاب نیز اظهارکرد: در منزل اتاق مخصوصی برای مطالعه دارم، تعداد زیادی از کتاب های خود را نیز اهدا کرده ام؛ بسیاری از کتاب های من مرجع است، البته به طور معمول کتابهای مرجع را کسی از اول تا آخر نمی خواند و در موقع نیاز به آن ها مراجعه می کنم.

وی یادآور شد: خانواده من نیز به کتابخوانی علاقمند هستند اما  بیشتر کتاب های تخصصی رشته تحصیلی خود را مطالعه می کنند.

نوروزی خواستار ارایه اظهار نظر و برنامه های تعداد بیشتری از مسئولان شد تا موارد مورد بررسی قرار گیرد و سیاست های لازم اتخاذ شود.

بدنبال افزایش سرانه مطالعه در اصفهان هستیم

وی با بیان اینکه قرار است سیاستی را اتخاذ کنیم که سرانه کتابخوانی ارتقاء پیدا کند و گرایش افراد به سوی کتاب های مختلف برود، خاطرنشان کرد: ما نمی خواهیم افراد را وادار به خواندن کتاب هایی که ما معرفی می کنیم، نماییم بلکه خودشان باید کتاب های مورد علاقه شان را مطالعه کنند.

شهردار اصفهان اظهارکرد: ما باید تنوع زیادی در رشته های مختلف و تعدد در کتاب های مختلف داشته باشیم که افراد بتوانند بر حسب علاقه اشان از آن ها استفاده کنند

وی تصریح کرد: طی بازدیدی که از کتاب های مرجع کتابخانه مرکزی داشتم، از محل نگهداری کتاب های مرجع راضی نیستم و جای آن ها و  چینش کتاب ها  بسیار نامناسب است که باید اصلاح شود.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۰۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب

به گزارش خبرگزاری مهر، عاطفه زارعی عصر چهارشنبه در اختتامیه جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان «دوست من کتاب» ضمن تبریک روز بزرگداشت مقام معلم اظهار کرد: همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران است و هر کجا خبری از تمدن، پیشرفت و توسعه به گوش می‌رسد سرنخ‌هایی از کتاب و کتابت به خوبی مشهود است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه دومین اختتامیه جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان با حمایت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، محافل ادبی در کشور و استان‌ها شکل گرفته است افزود: هدف این جشنواره شناسایی استعدادها و پرورش اندیشه‌ها در راستای غنی‌سازی و ترویج فرهنگ و ادبیات ایران است‌.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه همچنین هدف از این جشنواره شناخت واقع‌بینانه از ادبیات کودکان و نوجوانان و تلاش مستمر برای پی بردن به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بالقوه آنهاست خاطرنشان کرد: حمایت، هدایت و راهبری بالیدن به نسل نوجوانی است که اندیشه ورز جستجو کند، بخواند، بپرسد، بنویسد و روی پای فرهنگ کشور خود بایستد.

وی تصریح کرد: با توجه به رسالت و مأموریت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مبنی بر ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی؛ راه اندازی محفل‌های ادبی و از دل این محفل «جشنواره ملی شعر و داستان دوست من کتاب» متولد شد.

زارعی با بیان اینکه آئین «اختتامیه نخستین دوره جشنواره دوست من کتاب» تیرماه ۱۴۰۰ برگزار شد و امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ شاهد برگزاری دومین دوره اختتامیه هستیم ادامه داد: امروز گرد هم آمده‌ایم تا شعر و داستان‌های ارسالی درباره کتاب و اهمیت آن را تأکید کنیم.

وی با اشاره به اینکه در کنار محفل ادبی، محفل قرآنی نیز در کتابخانه‌های عمومی شکل گرفت خاطرنشان کرد: به همین دلیل بخش ویژه دومین دوره جشنواره با محوریت قرآن و عترت پیامبر اسلام (ص) تعریف شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه در مرحله اول جشنواره دوست من کتاب ۱۹ استان مشارکت داشتند و در مرحله دوم ۳۱ استان مشارکت کردند گفت: نقطه قوت این جشنواره حضور چهره‌های برجسته ادبی به عنوان داوران این جشنواره است که از تک تک آنها باید قدردانی کنیم.

زارعی در ادامه اضافه کرد: در این جشنواره ۸۵۰ اثر از ۳۱ استان ارسال و مورد داوری قرار گرفته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان خاطرنشان کرد: این جشنواره در دو بخش شعر و داستان ۳۷ برگزیده دارد و در مجموع از ۴۲ نفر تقدیر می‌شود.

وی در پایان متذکر شد: امیدوارم با شناخت عمیق و واقع‌بینانه از کودک و نوجوان و با اشتراک دانش شخصی شاهد رشد، شکوفایی و مانایی ادبیات کودکان و نوجوان باشیم.

کد خبر 6094663

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟»
  • رونمایی کتاب دنیای کسی را عوض کرده ای در ارومیه
  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • کشف جسد زن ۳۶ ساله در باغی در اصفهان
  • عرضه «بحر المحبه فی اسرار الموده» در نمایشگاه کتاب
  • ابتذال در سینما برآیند تقاضا است/ از کیهان بچه‌ها شروع کردم
  • دبیرکل کتابخانه‌ها:عدد دقیقی از سرانه مطالعه در کشور نداریم!
  • طلسم‌های مرگباری که در کتاب‌های قدیمی جاساز شده‌اند
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • این کتاب‌ها می‌توانند شما را بکشند!