Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل بیمه ایران استان کرمانشاه با بیان اینکه به دنبال وقوع زلزله اخیر در سرپل ذهاب پرونده 75 بیمه گذار این شهر برآورد خسارت شد، گفت: از مجموع این تعداد پرونده، 10 میلیارد ریال به خسارت دیدگان زلزله سرپل ذهاب پرداخت شد.

جمال یوسفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان پرداختی متفاوت و از 300 میلیون تا یک میلیارد ریال متغیر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از یک هزار پرونده برآورد خسارت شهروندان شهرستان های زلزله زده کرمانشاه تشکیل شده است، یادآور شد: تعهدات بیمه ایران بیش از 300 میلیارد ریال است اما خسارت واقعی بعد از انجام کارشناسی مشخص و پرداخت خواهد شد.
وی اضافه کرد: هشت اکیپ سه نفره از کارشناسان متخصص اقدام به بررسی، تشکیل پرونده و برآورد خسارت زلزله کردند.
مدیرکل بیمه ایران استان کرمانشاه گفت: این هشت اکیپ در حال برآورد خسارت دیگر بیمه شدگان شهر سرپل ذهاب هستند تا امروز چهارشنبه خسارت مابقی خسارت دیدگان بیمه گذار پرداخت می شود.
یوسفی، خسارت ها را شامل شهرهای سرپل ذهاب، جوانرود، روانسر، قصرشیرین، اسلام آبادغرب، سنقر و کرمانشاه عنوان کرد و گفت: مناطقی که بیشترین خسارت از زلزله را دیده اند در اولویت پرداخت خسارت هستند سپس شهرها و مناطق دیگر در دست بررسی و اقدام قرار خواهند گرفت‌.
وی با بیان اینکه بیمه ایران به منظور رفاه حال شهروندان اقدام به تخفیف 50 درصدی بیمه زلزله کرده است، اضافه کرد: شهروندان تا 15 روز فرصت دارند از این تخفیف بهره مند شوند.
زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه شب در استان کرمانشاه تاکنون 432 کشته و 7817 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده و به حدود 40 هزار واحد مسکونی خسارت کلی و جزیی وارد کرده است.
7355/8066خبرنگار: وریا کرمی **انتشار دهنده:علی مولوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۲۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برآورد اولیه خسارات ناشی از بارندگی‌های اخیر در خراسان جنوبی

محمدعلی آخوندی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با آخرین وضعیت مناطق سیل زده استان اظهار کرد: در پی بارش‌های اخیر در استان علاوه بر شهرستان زیرکوه بارندگی‌های شدیدی را در دیگر شهرستان‌های استان از جمله نهبندان شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه روستاهای زیادی در سطح استان درگیر خسارت ناشی از این بارندگی‌ها شدند، اضافه کرد: بارش‌ها و سیل ناشی از آن به تمام بخش‌های زیرساختی در استان خسارت وارد ساخته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: بیشترین خسارات به بخش ایل راه‌ها و راه‌های روستایی، ابنیه ها و آب نماها بوده است.

آخوندی با اشاره به اینکه خسارت به زیرساخت‌های آب، برق و حتی به زیرساخت‌های مخابرات نیز وجود داشته است، یادآور شد: همچنین یکی دیگر از بخش‌هایی که بیشترین خسارت را داشته بخش کشاورزی شامل کانال‌های کشاورزی، باغات و قنوات بوده است.

وی از ارائه گزارش اولیه این خسارات به سازمان مدیریت بحران کشور خبر داد و گفت: جمع بندی اولیه از خسارت‌های ناشی از سیل در استان صورت گرفته و به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی افزود: از هم اکنون برآورد خسارات ناشی از سیل در نقاط مختلف استان توسط دستگاه‌های مربوطه و با هماهنگی فرمانداری‌های سطح استان در حال انجام بوده که جمع بندی آن به مدیریت بحران استان ارسال تا پیگیری برای جذب اعتبارات و جبران خسارات ناشی از سیل انجام شود.

آخوندی اضافه کرد: خسارت در بخش‌های خانگی نیز علی رغم اینکه گسترده نبوده وجود داشته که اقدامات لازم توسط دستگاه‌های خدمات رسان برای اسکان سیل زده‌ها و همچنین توزیع بسته‌های غذایی و لوازم مورد نیاز صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اکیپ‌هایی برای ارزیابی مناطق سیل زده در حال فعالیت هستند، بیان داشت: هر چند حدود دو هفته برای برآورد خسارت زمان وجود دارد اما اقدامات لازم از هم اکنون آغاز شده تا زودتر به نتیجه برسد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه از زمان بارندگی‌ها عملیات بازگشایی راه‌ها و بعد از آن بازسازی آنها در مناطقی مشکل وجود دارد شروع شده است، تصریح کرد: امیدواریم با جذب به موقع اعتبارات این اقدامات تسریع یابد.

آخوندی اضافه کرد: با توجه به شرایط مربوط به بارندگی‌ها بیشترین خسارت در زیرکوه و بیشترین بخش آسیب دیده مربوط به راه‌ها و ایل راه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه در زمان وقوع این بحران تمام مردم و دهیاران و دستگاه‌های مربوطه پای کار بوده‌اند، یادآور شد: دنبال این هستیم که کارهای عمومی، اصلی و اولویت دار را دستگاه‌ها انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از رسانه‌ها خواست تا بازتاب خوبی از حجم خسارات وارده به استان ناشی از بارندگی‌های اخیر داشته باشند تا این انعکاس مناسب بتواند در جذب اعتبارات به استان کمک کننده باشد.

کد خبر 6089565

دیگر خبرها

  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی خراسان جنوبی
  • محکومیت مالی برای قاچاق سوخت در جنوب سیستان و بلوچستان
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • بیش از 543 میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • برآورد اولیه خسارات ناشی از بارندگی‌های اخیر در خراسان جنوبی
  • راه‌های مواصلاتی قربانی سیلاب‌های اخیر در خراسان جنوبی/ خسارت‌ها برآورد می‌شود
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌ دراز
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز
  • پیش بینی صعود ۴۰هزار نفری به ارتفاعات بازی دراز