Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پیشگیری بهزیستی لرستان گفت: در شش ماهه نخست امسال 210 میلیون تومان بابت آزمایشات ژنتیک به افراد متقاضی پرداخت شده است.

ابتسام داشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: برای پیشگیری از معلولیت‌ها در قبل و حین بارداری مشاوره ژنتیک ضروری اعلام شده است. مشاوره ژنتیک یکی از مقوله‌های مهمی است که در برنامه ششم توسعه لحاظ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پیشگیری بهزیستی لرستان با بیان اینکه برای خانواده‌هایی که تحت پوشش بهزیستی بوده و دارای بیش از دو فرزند معلول هستند و قصد دارند برای فرزند سوم باردار شوند و یا یکی از اعضای خانواده آنها قصد ازدواج دارد نیاز است برای مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج و یا قبل از بارداری به بهزیستی مراجعه کند، افزود: چنانچه پزشک تشخیص دهد که آنان نیاز به آزمایش ژنتیک دارند قطعاً باید این امر انجام شود.

وی گفت: بهزیستی لرستان با آزمایشگاه‌های سطح استان طرف قرارداد است و چنانچه لازم باشد نمونه آزمایش متقاضیان به تهران و حتی خارج از کشور(فرانسه و آلمان) فرستاده می‌شود تا نتیجه نهایی به ما اعلام شود.

داشی با بیان اینکه بابت آزمایش ژنتیک کمک هزینه‌هایی را پرداخت می‌کنیم، یادآور شد: بهزیستی استان تا جایی که امکان داشته باشد کلیه آزمایش‌هایی را که مددجویان انجام دادند رایگان پرداخت می‌کند اما برای عموم و نیازمندان رایگان یا نیم‌بها خواهد بود.

معاون پیشگیری بهزیستی لرستان بیان کرد: برای هر زوج که در خانواده خود معلول دارند بین سه تا پنج میلیون تومان و برای افراد غیرمعلول و غیر تحت پوشش زیر سه میلیون تومان کمک هزینه انجام آزمایشات ژنتیک پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: البته این کمک هزینه‌ها براساس شدت مشکلات اقتصادی و بضاعت مالی فرد پرداخت می‌شود، چون اعتبارات ما محدود و آزمایشات گران است و باید مدیریت کنیم تا هزینه‌های آزمایش افراد نیازمند تامین شود.

داشی، هدف از اجرای آزمایش و مشاوره ژنتیک را پیشگیری از معلولیت‌ها عنوان کرد و با بیان اینکه انجام این آزمایش‌ها سبب ریسک شناسایی فرزند بعدی که دچار معلولیت بوده می‌شود، افزود: این خانواده‌ها در بارداری باید پیشگیری و یا تحت نظر باشند و مورد انجام آزمایش‌های سه‌مرحله‌ای قرار می‌گیرند تا در صورت ریسک بالا دستور سقط جنین داده ‌شود.

وی گفت: در حال حاضر بیش از 33 هزار معلول تحت حمایت بهزیستی استان هستند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۳۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد

مدیرکل بهزیستی استان سمنان خواستار پیگیری دقیق طرح جامع مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان شد و گفت: ساختارمندی مناسب و یکپارچگی مطلوب در حوزه آموزش و پرورش مزیت استان سمنان در اجرای این طرح است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اینکه نکته اساسی که در راستای اجرای طرح نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان وجود دارد، این است که غربالگری‌ها به‌خوبی انجام شود، گفت: در قالب این طرح گروه‌های در معرض خطر، پرخطر و کسانی‌که نیاز به خدمات فوریتی دارند، به بخش‌های مربوطه ارجاع داده شوند.

منطقی افزود: در سال گذشته، تعدادی ارجاعی از آموزش و پرورش داشتیم که مداخلات لازم در راستای رفع مشکل از سوی بهزیستی این استان انجام شد و از ابتدای سال جاری هم تعدادی از دانش‌آموزان که باید در کارگروه فوریت‌های روانی اجتماعی مورد بررسی و رفع مشکل قرار می‌گرفتند، زیر پوشش قرار گرفتند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ‏جزییات پرداخت ارز حجاج/ ارز حج مغایرتی با ارز مسافرتی ندارد
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • مصاحبه پذیرفته شدگان در آزمون بهزیستی استان برگزار می شود
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • جریمه دیرکرد بابت وام مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • شکایت بازیکنان از دو باشگاه در کمیته تعیین وضعیت تایید شد
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • ژنتیک و قرارگیری در معرض آفت کش ها خطر پارکینسون را افزایش می دهد
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲