Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تعداد کشته‌ها و مجروحان در حال افزايش است، مسئولان از پرداخت وام 10 ميليوني به زلزله‌زدگان گفته‌اند و پيمانکار بيمارستان اسلام‌آباد غرب هم بازداشت‌شده است.
خبرگزاري مهر- گروه استان‌ها: ساعت 21 و 48 دقيقه شامگاه يکشنبه زلزله‌اي بسيار شديد «ازگله» در استان کرمانشاه را تکان داد، زمين‌لرزه‌اي که بسياري از استان‌هاي غربي و حتي جنوبي و مرکزي کشور نيز آن را احساس کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روند امدادرساني از ساعتي بعد از وقوع زلزله شروع‌شده ولي عمق خسارت بسيار زياد گزارش‌شده است. روستاهايي که پس از زلزله کرمانشاه هنوز فرصتي براي امدادرساني به آن‌ها نبوده زياد هستند. امدادگران مي‌گويند بعيد نيست آمار کشته‌ها بيشتر از آمار موجود شود و عمق فاجعه با منظم‌تر شدن امدادرساني‌ها بيش‌ازپيش روشن مي‌شود.

در حالي تاکنون آمار رسمي کشته‌ها بيش از 400 نفر اعلام‌شده است که به نظر مي‌رسد برخي از اجساد بدون گزارش به پزشکي قانوني دفن شده و در آمار تلفات نيستند. برخي منابع خبري اين رقم را 30 و برخي ديگر 50 نفر اعلام کرده‌اند. وزير بهداشت هم احتمال افزايش تعداد قربانيان اين حادثه را تأييد کرده است.
«ازگله» کانون زلزله 7.3 ريشتري بوده است که مسئولان آن ازجمله بخشدار و شهردار از ضعف کمک‌رساني‌ها سخن گفته‌اند. به گفته وزير کشور در جريان اين زلزله بيش از هزار و 900 روستا و هفت شهرستان کرمانشاه خسارات ديده‌اند. زلزله‌زدگان همچنان در زمينه‌هاي مختلف دچار مشکلات جدي هستند.
شهرستان سرپل ذهاب دچار مشکلات متعددي ازجمله اسکان، تغذيه و کمبود امکانات درماني و رفاهي است. در شهرستان گيلان غرب نيز با توجه به حجم خسارت مردم در انتظار خدمات‌رساني و امدادرساني هستند، در روستاهاي اطراف وضعيت از شهرستان‌ها بدتر است.
اين در حالي است که همچنان استان‌هاي غرب کشور مي‌لرزند و پس‌لرزه‌ها نگراني‌ها و مشکلات را مضاعف کرده است. برخي آمارها تا صبح چهارشنبه حکايت از وقوع بيش از 270 پس‌لرزه دارد.
11:00 انجام 1400 جراحي/ پيوند موفقيت آميز قطع عضو
پيرحسين کوليوند رئيس اورژانس کشور از انجام هزار و 400 مورد جراحي خبر داد و گفت: برخي مصدومان قطع عضو شده بودند که با توجه به اعزام به موقع اعمال جراحي پيوند عضو به صورت موفقيت آميز انجام شد.

وي همچنين با اشاره به راه اندازي بيمارستان هاي صحرايي مجهز در شهرها بيان کرد: آمبولانس ها به همراه پزشک در روستاها مستقر شده اند.
10:58 بسيجيان از سراسر کشور در حال کمک رساني به زلزله زدگان هستند
رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: بسيجيان از سراسر کشور، داوطلب حضور در مناطق زلزله زده هستند و تعدادي هم در مناطق زلزله زده حضور يافته و در حال کمک رساني هستند.
10:54 حوالي سرپل ذهاب 4 ريشتر لرزيد
زلزله اي به بزرگي 4 ريشتر دقايقي قبل حوالي سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند.
10:52 ساره جوانمردي مدال طلاي پارالمپيک ريو را به حراج گذاشت
ساره جوانمردي يکي از مدال هاي طلاي خود در بازي هاي پارالمپيک ريو را به نفع هموطنان آسيب ديده در زلزله مناطق غرب کشور به حراج گذاشت.
10:47 پيمانکار بيمارستان تخريب شده سرپل ذهاب هم بازداشت شد
در پي شکايت وزارت بهداشت از سازندگان بيمارستان هاي تازه تاسيس اسلام‌آبادغرب و سرپل ذهاب که در زلزله اخير استان کرمانشاه تخريب شدند، شامگاه گذشته پيمانکار بيمارستان اسلام آباد غرب و امروز پيمانکار بيمارستان سرپل ذهاب دستگير شد.
به گفته مقامات قضايي استان پرونده پيمانکاران اين بيمارستانها در دستور رسيدگي قضايي دارد.
محمدرضا عدالتخواه، رئيس کل دادگستري استان کرمانشاه گفت: پيمانکار با وثيقه‌ آزاد مي‌شود تا ساختمان بيمارستان را بازسازي اصولي و فني کرده و براي مردم قابل استفاده کند.
10:42 انتقال آشپزخانه رضوي براي تامين غذاي زلزله‌زدگان به دشت ذهاب
آشپزخانه مرکزي ستاد اربعين آستان قدس براي تأمين غذاي گرم زلزله‌زدگان به دشت ذهاب منتقل شد.
10:30 امنيت مناطق زلزله زده و محموله هاي امدادي تامين شده است
جانشين فرمانده انتظامي کشور گفت: امنيت مناطق زلزله زده و محموله هاي امدادي تامين شده است.
10:30 موکب‌داران اربعين براي خدمت به زلزله زدگان «يا حسين» گفتند
رئيس کميته مشارکت‌هاي مردمي، اسکان و تغذيه ستاد اربعين حسيني گفت: با همت خيرين و هيات‌هاي مذهبي تعدادي موکب جهت طبخ و توزيع غذا ميان هموطنان زلزله زده در استان کرمانشاه برپا خواهد شد.
10:25 نمايندگان فرماندار در محلات قصرشيرين حواله چادر توزيع مي‌کنند
فرماندار قصرشيرين گفت:مردم در محلات خود باقي بمانند زيرا نمايندگان فرماندار که مسولان ادارات هستند نسبت به توزيع حواله چادر اقدام مي‌کنند.
فرامرز اکبري در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: 16 اکيپ از مسولان ادارات وشوراي شهر به سطح شهر مي روند.
10:20 معاون جهرمي مامور اعزام کمکهاي انسان دوستانه به زلزله زدگان شد
وزير ارتباطات گفت: يکي از معاونانم را مامور هماهنگي براي اعزام کمک هاي انسان دوستانه به زلزله زدگان غرب کشور کردم.
10:09 زلزله کرمانشاه مرگبارترين زلزله سال 2017 شد

براي دريافت تصوير با کيفيت اينجا کليک کنيد.
10:09 تعداد مجروحين زلزله کرمانشاه به 9388 نفر رسيد/ اختلاف آمار
رئيس مرکز فوريت‌هاي پزشکي استان کرمانشاه گفت: تا اين لحظه تعداد مجروحين زلزله کرمانشاه به 9388 نفر رسيد. از تعداد مجروحين مذکور 340 تن نيز در بيمارستان هاي تهران، البرز و همدان بستري هستند.
اين در حاليست که دقايقي پيش سخنگوي سازمان مديريت بحران در گفتگو با شبکه خبر آمار مجروحان حادثه را هفت هزار و 817 نفر اعلام و تاکيد کرد که آمارها تغييري نداشته است.
مرورگر شما از ويدئو پشتيباني نمي‌کند.
فايل آن‌را از اينجا دانلود کنيد: video/mp4

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۳۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است

به گزارش صدای ایران به نقل از ایرنا،دکتر فریبرز درویش روزجمعه افزود: این اتفاق ۲ روز گذشته در این بیمارستان رخ داد که متاسفانه همراهان و خود بیمار در اقداماتی کاملا غیر قانونی پرستار را مورد ضرب و شتم قرار دادند که از ناحیه سر و صورت به شدت آسیب دیده است.

وی اظهار کرد: این افراد به علت مراجعه زیاد بیماران آستانه تحمل آنان در ارائه خدمات پایین آمده بود که شروع به فحاشی و ضرب و شتم این پرستار که در نهایت او را زخمی کردند.

این مسوول اظهار داشت: در زمان حاضر این پرستار یک شب در این بیمارستان بستری بوده و برای ادامه درمان هم اکنون در منزل بستری است.

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس گفت: هم اکنون شکایتی علیه ضاربان که دست کم چهار نفر بوده از سوی واحد حقوقی این مرکز درمانی انجام گرفته و امیدوارم هر چه زودتر به پرونده این افراد خاطی رسیدگی شود.

بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس با داشتن حدود ۷۰تخت مصوب شامل بخش‌هایی از جمله داخلی، جراحی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، چشم پزشکی، اطفال، رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه و ... به طور شبانه روزی به بیماران غرب مازندران خدمات ارائه می‌دهد.


نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن و رامسر از شهرستان‌های غربی مازندران به شمارمی آیند.

دیگر خبرها

  • ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است
  • رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است
  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • خدمات رسانی سه کتابخانه سیار در شهرستان‌های هرسین، قصرشیرین و جوانرود
  • انجام عمل بسته دریچه آئورت برای نخستین‌ بار در غرب کشور
  • انجام عمل بسته دریچه آئورت برای اولین‌بار در غرب کشور
  • انجام عمل تاوی در بخش آنژیوگرافی قلب بیمارستان امام علی (ع)
  • زلزله‌ای ۶.۱ ریشتری این کشور را لرزاند (فیلم)
  • ضارب دانش‌آموزان آملی بازداشت شد