Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات شهر بجنورد، پارکینگ است گفت: شورای اسلامی شهر باید هرچه زودتر تکلیف پارکینگ طبقاتی این شهر را مشخص کند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا صالحی روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه شهردار بجنورد اظهار کرد: از شورای اسلامی شهر انتظار می رود تا نظر نهایی خود را در باره پارکینگ طبقاتی اعلام کنند تا تکلیف سرمایه گذار نیز زودتر مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار خراسان شمای به زلزله 7.3 ریشتری غرب کشور اشاره کرد و گفت: در این حادثه و نیز حادثه زلزله 5.7 ریشتری 23 اردیهشت ماه در بجنورد شاهد تخریب منازل در سطح شهر و مجموعه مسکن مهر بودیم.
وی با بیان اینکه خسارت های مسکن مهر در این حادثه زیاد بوده است گفت: خسارت ها به ساختمان هایی که توسط مردم ساخته شده کمتر از ساختمان های مسکن مهر است و در این زمینه باید با کسانی که در مسکن مهر کوتاهی کرده اند از ناظر، مجری و پیمانکار برخورد قانونی شود.
وی با اشاره به اینکه متقاضیان مسکن مهر از اقشار کم بضاعت مالی بودند گفت: باید بر کیفیت ساخت و ساز ها بیشتر توجه شود.
صالحی در بخش دیگر سخنان خود بر استفاده از خردجمعی در مدیریت شهری تاکید کرد: مدیریت در شهرداری کار گسترده ای است و شهردار برای موفقیت در کارها باید از خرد جمعی استفاده کند و معاونان قوی و مشاوران مناسب انتخاب کند.

* طرحی برای حل مشکل ترافیک
استاندار خراسان شمالی با اشاره به مشکل ترافیک شهری گفت: یکی از پیشنهادها برای حل این مشکل، این است که بخشی از معابر شهر به عنوان معابر تردد ممنوع برای خودروهای شخصی انتخاب شود.
وی تصریح کرد: در این طرح که با کمک وزارت نفت اجرایی می شود، تعدادی ناوگان اتوبوس برای جابه جایی مسافران در معابر شهری تامین می شود و معابر در برخی مناطق شهر به عنوان معابر ممنوعه برای تردد خودروهای شخصی تعریف می شود، البته باید برای اجرایی شدن این پیشنهاد مطالعه و بررسی های دقیق انجام شود.
وی کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا را از مزایای این طرح پیشنهادی عنوان کرد.

* شهرمن خانه من، ابتدایی ترین شعار شهری که هنوز جا نیفتاده است
استاندار خراسان شمالی گفت: شعار شهر من خانه من، ابتدایی ترین شعار در زندگی شهری است که هنوز در جامعه جا نیفتاده است.
وی با بیان اینکه مردم هنوز شهر خود را مانند خانه خود نمی دانند افزود: باید به گونه ای هدفگذاری و برنامه ریزی شود که شعار خانه ما، شهرما در جامعه نهادینه شود و به بی نظمی ها در شهر پایان داده شود و مردم نظم شهر را الگوی نظم دادن به خانه خود قرار دهند.
استاندار خراسان شمالی با اشاره به اهمیت جایگاه شورا و مدیریت شهری در جامعه گفت: شهرداران منتخبان نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر هستند و این نهاد بیش از هر نهادی با مردم ارتباط دارند و این نشان از جایگاه تاثیرگذاری شهرداری ها دارد.
صالحی به حضور مدیران در این آیین اشاره کرد و افزود: حضور مدیران نشان از آمادگی آنان برای هم افزایی و تعامل با شهرداری برای مدیریت شهری دارد.
وی خطاب به شهرداران گفت: شهرداری ها بویژه در بجنورد باید به علم و دانش روز مجهز شوند و با استفاد از تجربه های شهرداری های موفق دنیا برای توسعه و عمران شهر برنامه ریزی داشته باشند.

* تلاش برای جذب سرمایه گذار
صالحی، تلاش برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی را از دیگر الزامات برای توسعه شهر عنوان کرد و گفت: شهرداری با همکاری شورای شهر باید تلاش کند که امنیت روانی و امنیت اقتصادی را برای سرمایه گذار فراهم کنند زیرا سرمایه گذار در انجام کارها به دنبال سود است و ما نیز باید حمایت کنیم تا هم سرمایه گذار به سود مورد انتظار برسد و هم مردم از اجرای پروژه عمرانی بهره مند شوند.
استاندار خراسان شمالی، برقراری ارتباط دوستانه با کارکنان را لازمه تحقق مدیریت پویا و فعال در هر مجموعه عنوان کرد و گفت: ایجاد رابطه صمیمانه و دوستانه در کنار اعمال مدیریت قاطعانه، سبب می شود تا سیستم پویا و فعال باشد.
بر اساس این گزارش در این آیین از زحمات کیوان دژهوت قدردانی و روح الله براتیان به عنوان شهردار بجنورد معارفه شد.
شهر بجنورد 210 هزار نفر جمعیت دارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی ???? @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۳۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دادستان بجنورد در خصوص تکمیل پل ورودی کنارگذر شمالی

دادستان بجنورد در خصوص روند تاخیر نامتعارف در تکمیل و بهره‌برداری از پل کنارگذر شمالی به مسئولان هشدار داد و گفت: در صورت عملیاتی نشدن وعده‌ها پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، سید جواد ایلالی امروز _ یک شنبه نهم اردیبهشت_ در نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال اظهار کرد: ادامه مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی زراعی و باغات استان نگران کننده است.

و با اشاره به مبانی قانونی و وصف مجرمانه این نوع اقدامات، افزود: عملکرد دستگاه‌های مسئول در خصوص اجرای مقررات به منظور جلوگیری از ایجاد و تکمیل مستحدثات غیرقانونی در مراحل اولیه کار جای انتقاد دارد.

دادستان بجنورد خاطرنشان کرد: قلع و قمع مستحدثات غیرقانونی باید بلافاصله و قبل از تکمیل و استقرار کامل ابنیه در دستور کار نهادهای مسئول باشد تا از توسعه فرایند اقدامات مجرمانه و اتلاف وقت و تحمیل هزینه‌های گزاف بعدی پیشگیری شود.

ایلالی اضافه کرد: اجرای دقیق مقررات «قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات» از سوی جهاد کشاورزی به ویژه پیشگیری از ساز و کار آغازین در ابتدای عملیات مجرمانه می‌تواند کم هزینه تر از تشکیل پرونده و رسیدگی‌های قضائی باشد.

وی با اشاره به بروز تأخیر نامتعارف چندین ساله در خصوص بهره‌برداری از پل واقع در ورودی کنارگذر شمالی به مسئولان اجرایی و مدیران دستگاه‌های نظارتی ذی ربط و دیگر اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط با ماجرا از حیث قصور، تقصیر، تساهل و تسامح و هر گونه فعل و ترک فعل مجرمانه هشدار داد.

دادستان بجنورد با اشاره به آخرین وعده‌ای که در این راستا مطرح شده است، گفت: این اطاله وقت، بعضی امکانات، تجهیزات و منصوبات مستقر در بخش‌های مختلف این پل، مورد سرقت و دستبرد سارقان واقع و از این منظر به بیت‌المال خسارت‌هایی وارد شده است.

ایلالی افزود: چنانچه مسئولان ذی ربط همچنان به وعده‌های خود عمل نکنند، مدعی العموم در مقام پیگیری مطالبات مردمی در این حوزه ورود کند و پس از اعلام جرم و تشکیل پرونده قضائی، بدون اغماض و مماشات با فرد یا افراد خاطی برخورد خواهد کرد.

کد خبر 748787

دیگر خبرها

  • پارکینگ طبقاتی توفیق زنجان افتتاح شد
  • کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج
  • هشدار دادستان بجنورد در خصوص تکمیل پل ورودی کنارگذر شمالی
  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • چالشی به نام بلاتکلیفی جاده سلامت در بجنورد
  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است
  • رفع توقیف بیش از ۲۴ هزار وسیله نقلیه در قم
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • نبردی که تکلیف پیروز جنگ در شرق اوکراین را مشخص می‌کند/ چاسیویار؛ شهری که کلید دونباس را به کرملین تقدیم می‌کند +نقشه و تصاویر
  • تیم‌های برتر مسابقات والیبال ساحلی خراسان شمالی مشخص شدند