Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سمیه محمودی نماینده مردم شهررضا در نطق میان دستور و در صحن علنی مجلس اظهار کرد: لازم است که چند نکته را جهت یادآوری به رئیس جمهور و دولتمردان بازگو کنم؛ ملت هوشیار ایران در سال جاری رئیس جمهور را به منظور رسیدن به جایگاهی بهتر در مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی انتخاب کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مقام معظم رهبری نیز معیشت مردم، تعامل گسترده با دنیا و ایستادگی مقابل سلطه طلبان را به عنوان سه محور اساسی پیش روی دولت دوازدهم مطرح کرده اند و نمایندگان شورای اسلامی با هدف بهبود اوضاع کشور و از همه مهم تر معیشت و اقتصاد مردم و خروج از رکود کمرشکن سالهای گذشته همراهی خوبی داشته اند.

محمودی تصریح کرد: امیدواریم نتیجه اعتماد مردم با برنامه ریزی صحیح و کاربردی هرچه زودتر منتج به نتیجه شود.

نماینده مردم شهررضا بیان کرد: در حال حاضر به طور میانگین با نرخ بیکاری حدود 13 درصد روبه رو هستیم و متأسفانه نرخ بیکاری فارغ التحصیلان و جوانان زیر 30 سال عدد 27 درصد را نشان می دهد و لازم است که براساس آمایش سرزمینی برنامه های مناسب و قابل اجرایی در زمان کوتاهی برای حل این مشکل ارائه شود.

وی ادامه داد: با توجه به عملکرد ضعیف صندوق کارآفرینی در پرداخت تسهیلات اشتغال در سال های 95 و 96 تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

محمودی تأکید کرد: نحوه منفعلانه انتصاب بانوان در جایگاه های کلان مدیریرتی باعث ایجاد گلایه از رئیس جمهور شده است و انتظار می رود با کنار گذاشتن کلماتی همچون نمی گذارند و نمی‌شود از این ظرفیت عظیم در سمت های معاونان وزارتخانه ها و سازمان ها استفاده شود تا شاید بخشی از خواسته های بانوان توانمند ایران محقق شود.

نماینده مردم شهررضا اذعان کرد: سیستم اداری و مدیریتی کشور با مشکلات بسیاری در رابطه با استفاده از نیروهای بازنشسته در پست های مدیریتی روبه رو است که به دلیل عدم استفاده از نخبگان و شایسته سالاری به بهانه های مختلف و نگاه صرف سیاسی به جایگاه های حساس جز اقتصاد تک محصولی وابسته به نفت و صنعت کم اشتغال زا نتیجه دیگری نداشته است.

وی گفت: ضروری است که از وجود نیروهای جوان و شایسته جهت تصدی پست های مدیریتی استفاده شود. هرچند رفع مشکلات اقتصادی و معیشت مردم باید اصلی ترین هدف دولت باشد اما آسیب های اجتماعی موجود در جامعه از جمله اعتیاد، طلاق، کودک آزاری، زنان بی سرپرست و... را نباید فراموش کرد و در اولین گام باید حوزه اجتماعی را به عنوان حوزه ای دارای اهمیت تلقی کرد و انتظار می رود بر خلاف دولت یازدهم این دولت در جهت ارائه مسائل پیش رو با توجه به برنامه ششم توسعه مدیریت بهتری را اتخاذ کند.

محمودی تصریح کرد: بهبود وضعیت اجتماعی در دولت دوازدهم مستلزم ایجاد بستر مناسب به منظور جلب مشارکت عمومی و استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد به عنوان موثرترین روش در مبارزه با آسیب های اجتماعی است.

نماینده مردم شهررضا بیان کرد: آقای شریعتمداری مدیریت ضعیف و دستورالعملهای دست و پاگیر و نامناسب بودن فضای کسب و کار طی سال های گذشته باعث تعطیلی شهرک های صنعتی شده است به گونه ای که کارآفرینان دیروز به جرگه بیکاران امروز پیوسته اند. واگذاری زمین در شهرکهای صنعتی با ساز و کار منطقی و سریع مطابقت ندارد و انتظار می رود ضمن ورود به نحوه واگذاری، قیمت گذاری و نحوه ارائه خدمات در شهرکهای صنعتی این مسئله به عنوان اولین قدم در راستای افزایش فعالیت های تولیدی ارائه شود البته به نظر می رسد که تحقیق و تفحص از شهرک های صنعتی امری ضروری است.

وی ادامه داد: از شریعتمداری انتظار می رود با استفاده از مدیرات توانمند در سطوح مختلف گامی موثر در توسعه صنعت بردارد. وزیر کشاورزی ما شاهد استفاده 90 درصد آب در کشاورزی با اشتغال 19 درصد هستیم که می طلبد با فرهنگسازی و تغییر الگو بر اساس آمایش سرزمینی بهره وری در این بخش را به نقطه مطلوب برسانید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۳۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۴۵۶۶ سند شهرک‌های صنعتی هرمزگان

با حضور رئیس ثبت اسناد کشور آئین واگذاری ۴۵۶۶ هزار سند شهرک‌ها ونواحی صنعتی و واحدهای تولیدی استان هرمزگان برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، در جریان سفر حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور به استان هرمزگان ، آیین واگذاری 4566 هزار سند شهرک‌ها و نواحی صنعتی و واحد‌های تولیدی استان هرمزگان با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد.

 این اسناد حدنگاری در 31 شهرک و نواحی صنعتی و برای 4566 هزار قطعه و با مساحت 4368 هکتار صادر شده‌اند.

 اسناد حدنگاری مشاور مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان در این آیین به صورت نمادین توسط حسن بابایی رئیس سامان ثبت اسناد واملاک کشور تحویل داده شد.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • احداث شهرک‌های مسکونی کارگری در مجاورت مجتمع‌های صنعتی را دنبال می‌کنیم
  • صدور سند ۴۵ هکتار از زمین های شهرک صنعتی فجر قشم
  • صدور سند مالکیت شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • واگذاری ۴۵۶۶ سند شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد
  • چرا مافیا جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم
  • چرا مافیای خودرو جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم
  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد